Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispespray


-Mia

Recommended Posts

Ja, tittelen sier vel seg selv, har du prøvd tispespray? Og har det i så fall fungert?

Er det evt noe annet som jeg kan vaske henne med som kan hjelpe til med å dempe lukten?

Frøkna her er akkurat ferdig med løpetid, men virker som lukta henger rimelig greit i..

Kom tre hannhunder i fullt firsprang over jordet når vi var på tur nå - vi hadde vært ute i ca 30 sek før de fikk ferten av henne. :lol:

Hun var nybadet, men denne lukta forsvinner vel ikke med såpe og vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt "bitch-spray", som det så flott heter ( :D ), hvis jeg har hatt med bikkja på utstilling mens hun har hatt løpetid. Virker faktisk som at det har fungert bra - jeg har ikke hatt problemer med hannhunder som kommer løpende etter henne inne på utstillingen i alle fall. For alt jeg vet kan jeg ha en lite tiltrekkende tispe, men det virker jammen ikke som at det er det hun er siden alle naboene med hannhunder hater de to periodene i løpet av året når Chessea har løpetid. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt det nå, så vi får se hvorvidt det har noen virkning eller ei. Måtte le når det står bak på flaska; dette er ikke et prevensjonsmiddel. hehe

Hvor lenge er det vanlig at lukten henger i etter at løpetiden er ferdig? Jeg har lyst til å ha hunden min løs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Har aldri prøvd det jeg men,til mi tispe så sitter lukta i enda(Om hun plustelig ikke har blitt en sånn tispe som lukter godt hele tiden da) og det er ca 8 uker etter løpetid.Ikke alle som reagerer da kun noen,har jo henne så klart løs for det kan jo ikke gå i bånd bare for det lukter litt godt av henne :D

Det varierer nok veldig,satt ikke i noe til forrige hunden min men,alt fra noen dager til uker er nok vanlig.Håper det gir seg snart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Har aldri prøvd det jeg men,til mi tispe så sitter lukta i enda(Om hun plustelig ikke har blitt en sånn tispe som lukter godt hele tiden da) og det er ca 8 uker etter løpetid.Ikke alle som reagerer da kun noen,har jo henne så klart løs for det kan jo ikke gå i bånd bare for det lukter litt godt av henne :)

Det varierer nok veldig,satt ikke i noe til forrige hunden min men,alt fra noen dager til uker er nok vanlig.Håper det gir seg snart da!

OMG, 8 uker høres jo ekstremt ut da. Jeg har ventet 1 uke og er allerede utålmodig, hehe.

Hvordan fungerer denne sprayen???? Spraye på bak der? heheh

Man sprayer på "bak der" ja. :P Gjerne rett før man skal ut, så den kan sikkert brukes flere ganger daglig.

Vi har prøvd den i 1 dag nå. Ingen av hannhundene på trening i dag så ut til å få ferten av henne, men vet ikke om det var sprayen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,er nok litt ekstremt lenge til mi men,passet ei i dag som det er 2 uker siden er ferdig var ingen som reagerte på henne.Bra høre ingen brydde seg i dag da!

Utrolig nydlig rase du har forresten :ahappy: jeg har fått skikkelig sansen for de i det siste!Hun jeg paset i dag har jeg hatt noen uker for ikke så lenge siden er også Hovawart :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hannhunder som reagerte på treninga i dag heller :icon_confused:

Utrolig nydlig rase du har forresten :icon_redface: jeg har fått skikkelig sansen for de i det siste!Hun jeg paset i dag har jeg hatt noen uker for ikke så lenge siden er også Hovawart :icon_confused:

Takk! :D De er noen nydelige rakkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisper skiller visst ut en egen lukt den tida de skulle hatt valper også, jeg har merket det på min egen tispe at hun er mer attraktiv for enkelte hanhunder i denne perioden.

Jeg har prøvd tispespray, men syns ikke det virka like godt på den jeg har nå som den gjorde på gamlemor, men det kan vel kanskje være litt forskjell fra tispe til tispe det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lukter det ikke av hele bikkja når de har løpetid da, ikke bare bak der? Blondie har akkurat hatt løpetid og jeg synes det luktet sterkt av hele bikkja jeg... :)

Lukten er vel sterkest bak, men jeg syns også at hele hunden har luktet litt "rart".

Hun har fått løpe løs i dag, og vi hadde ingen hannhunder på slep - til tross for at vi hadde glemt å ta på tispespray. Så nå ser det ut som løpetiden er helt over for denne gang - hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...