Gå til innhold
Hundesonen.no

Cane er borte! Stor, svart hannhund

Carina

Recommended Posts

Skrevet

Cane har forsvunnet i Madlamark i dag, han er en stor svart hannhund med lang pels. Han har på seg et sort halsbånd og en blå/gul taustump.

Ring <snip> om du ser eller hører noe.

:)

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Guest Luckystaff
Skrevet

Krysser både fingre og tær for at han skal dukke opp igjen!

Trist når slikt skjer...

Skrevet

På vift ja!hehe..Huffda..Håper at han ikke går i trafikken!Det er det som er skummelt!:S

Men det går nok bra..Mest sannsynlig så går han seg en tur og går hjem?

Skrevet
Å nei! Hvordan forsvant han?

Håper han kommer til rette så fort som mulig.

Han har stått ute i bånd slik han har gjort tretusensyvhundreogsøttiåtte ganger før, men nå er båndet delt i to.

Oi oi! Min mor bor der, jeg skal sende henne en melding og be henne holde øynene oppe for han, hun er hjemme..

Edit: Hvor i Madlamark forsvant han?

Jeg bor ikke så langt fra Madla handelslag

På vift ja!hehe..Huffda..Håper at han ikke går i trafikken!Det er det som er skummelt!:S

Men det går nok bra..Mest sannsynlig så går han seg en tur og går hjem?

Dette er høyst uvanlig for ham å være - han er aldeles ikke typen til å være vekke fra matmor, så jeg tror det kan være noen som har tatt ham til seg, håper bare det er ærlige og redelige mennesker isåfall.

Jeg har kjørt rundt i hele området og ringt på dører og spurt, men ingen har sett noe. Jeg skal ta meg en tur til nå. *fortvilet*

Skrevet

Har du ringt taxisentralen?Be dem informere alle taxier..og gi dem ditt mobilnummer.

Så kan en av dem ringe når de ser ham,hvis de ser ham..

Skrevet

Har hørt at hunder ofte stikker til steder de liker.. så hvis det er et spesielt sted i nærheten dere pleier å gå tur så kan han ha stukket dit? Vet ikke om dette stemmer da..

Håper inderlig dere finner han!

Skrevet

Nå har jeg nettopp vært og hentet Cane hos en kjempehyggelig dame med en tenåringssønn. Cane hadde funnet seg en ny hundevenn og blitt med hunden og denne sønnen hjem. Deretter hadde de kontaktet politiet. Jeg ringte til politiet og fikk nummeret til disse snille menneskene, og slik kunne jeg få det kjæreste jeg har tilbake. Han fikk masse skryt fordi han var så snill og fin å ha i hus. Det ble mye snørr og tårer og 750 kroner skiftet eier, jeg hadde dessverre ikke mer å avse i disse regningstider.

Men det viktigste; Cane er tilbake og han er like hel og fin. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...