Gå til innhold
Hundesonen.no

kenneltips.....


Cathrine og Killja

Recommended Posts

Guest Gråtass
Skrevet
skal til island 21.- 24 mai. har pass til 2 av mine, men rottweileren er ikke like enkel å sette bort. noen som kan anbefale en kennel ? ikke drøbak eller standal :):)

Som jeg har sagt i disse trådene ørten ganger tidligere: Ski Hundepensjonat.

Skrevet
Gidder du kjøre et stykke anbefaler jeg Mørk Hundepensjonat i Larvik på det varmeste.

er 3 timer dit, og det blir i lengste laget :) men takk for tips :D

Som jeg har sagt i disse trådene ørten ganger tidligere: Ski Hundepensjonat.

har hatt gamlefar der før. kan jo prøve. han har litt "spesielle " behov, og litt spes gemytt denne karen, hehe. 6 år og ikke vært i kennel :)

Skrevet
har hatt gamlefar der før. kan jo prøve. han har litt "spesielle " behov, og litt spes gemytt denne karen, hehe. 6 år og ikke vært i kennel :)

Det går som regel fint :) Vi er mer hysteriske enn hundene. Jeg har jobbet på hundepensjonat i 7 år, og det er kanskje 1/100 som ikke trives.

Så jeg tror du kan slappe av :D

Skrevet
Det går som regel fint :) Vi er mer hysteriske enn hundene. Jeg har jobbet på hundepensjonat i 7 år, og det er kanskje 1/100 som ikke trives.

Så jeg tror du kan slappe av :)

problemet er gemyttet hans :closedeyes:

Guest Gråtass
Skrevet
problemet er gemyttet hans :closedeyes:

Torgeir og Anita Berge som driver det, har mange års erfaring med hundepensjonat i tillegg til at de har jobbet i vaktbransjen i mange år begge to som tjenestehundførere. De har i tillegg hatt hittehundtjenesten i hele Follo. Jeg er helt sikker på at de er godt nok kvalifisert til å ha sære rottiser med vanskelig gemytt i pensjon i 4 dager :)

Vi har hatt hunder der som vi ikke har turt å overlate selv til erfarne hundefolk..

Skrevet
Som jeg har sagt i disse trådene ørten ganger tidligere: Ski Hundepensjonat.

Hvordan skiller dette pensjonatet seg fra øvrige alternativer? Får hundene mer og/eller bedre aktivisering/oppfølging?

Skrevet
Torgeir og Anita Berge som driver det, har mange års erfaring med hundepensjonat i tillegg til at de har jobbet i vaktbransjen i mange år begge to som tjenestehundførere. De har i tillegg hatt hittehundtjenesten i hele Follo. Jeg er helt sikker på at de er godt nok kvalifisert til å ha sære rottiser med vanskelig gemytt i pensjon i 4 dager :D

Vi har hatt hunder der som vi ikke har turt å overlate selv til erfarne hundefolk..

så bra :) (han er en møkkahund egentlig :) )hehe

Skrevet
problemet er gemyttet hans :closedeyes:

Da må de ta hensyn til det. Folk som jobber på slike plasser må tilpasse seg hver hund. Gi beskjed hva de skal gjøre, og hva de ikke skal gjøre. Resten er deres ansvar :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...