Gå til innhold
Hundesonen.no

kenneltips.....

Cathrine og Killja

Recommended Posts

Guest Gråtass
skal til island 21.- 24 mai. har pass til 2 av mine, men rottweileren er ikke like enkel å sette bort. noen som kan anbefale en kennel ? ikke drøbak eller standal :):)

Som jeg har sagt i disse trådene ørten ganger tidligere: Ski Hundepensjonat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder du kjøre et stykke anbefaler jeg Mørk Hundepensjonat i Larvik på det varmeste.

er 3 timer dit, og det blir i lengste laget :) men takk for tips :D

har hatt gamlefar der før. kan jo prøve. han har litt "spesielle " behov, og litt spes gemytt denne karen, hehe. 6 år og ikke vært i kennel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt gamlefar der før. kan jo prøve. han har litt "spesielle " behov, og litt spes gemytt denne karen, hehe. 6 år og ikke vært i kennel :)

Det går som regel fint :) Vi er mer hysteriske enn hundene. Jeg har jobbet på hundepensjonat i 7 år, og det er kanskje 1/100 som ikke trives.

Så jeg tror du kan slappe av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
problemet er gemyttet hans :closedeyes:

Torgeir og Anita Berge som driver det, har mange års erfaring med hundepensjonat i tillegg til at de har jobbet i vaktbransjen i mange år begge to som tjenestehundførere. De har i tillegg hatt hittehundtjenesten i hele Follo. Jeg er helt sikker på at de er godt nok kvalifisert til å ha sære rottiser med vanskelig gemytt i pensjon i 4 dager :)

Vi har hatt hunder der som vi ikke har turt å overlate selv til erfarne hundefolk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skiller dette pensjonatet seg fra øvrige alternativer? Får hundene mer og/eller bedre aktivisering/oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torgeir og Anita Berge som driver det, har mange års erfaring med hundepensjonat i tillegg til at de har jobbet i vaktbransjen i mange år begge to som tjenestehundførere. De har i tillegg hatt hittehundtjenesten i hele Follo. Jeg er helt sikker på at de er godt nok kvalifisert til å ha sære rottiser med vanskelig gemytt i pensjon i 4 dager :D

Vi har hatt hunder der som vi ikke har turt å overlate selv til erfarne hundefolk..

så bra :) (han er en møkkahund egentlig :) )hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er gemyttet hans :closedeyes:

Da må de ta hensyn til det. Folk som jobber på slike plasser må tilpasse seg hver hund. Gi beskjed hva de skal gjøre, og hva de ikke skal gjøre. Resten er deres ansvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Jeg kan være med i klubben, med bruksrase hann på 8.5 mnd. ..men for tiden er min veldig snill og god gutt. Det vil antakelig endre seg snart. 
    • På mandag ble faktisk Shero hele 12 år gammel. Han mener at gamle hunder ikke trenger å høre mer enn de vil. Han har også, i tillegg til å bjeffe på alt, begynt å bjeffe på ingenting. Men fremdeles ung i sinnet og elsker å leke.
    • Spurte aldri etter tips jeg luftet frustrasjon 😅 han begynte just læringen når jeg skrev og det var bare starten av turen med en unghund😅 men ja han lærte fort på under en uke kanskje når jeg bare dreit litt i naboen og trente. Må legge til at han heller ikke har bodd her lenge da han er omplasseringshund så man må ikke bare tenke ting før man vet alt 😊 har trent flere hunder til og gå i bånd og det er imidlertid hva de lærer av og det var det som funket på han. Min gamle hund lærte ikke sånn men det er jo personlig 😊 setter pris på dere tar dere tid til og skrive så masse uansett da! Vist dere har tips til kattejaging tar jeg det i mot 😂 det er våres store prosjekt i livet 😂 prøver og rose han når han er rolig men med engang belønningen er borte er også hunden rett med katten 😅  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...