Jump to content
Hundesonen.no

Ølen Etne og Vindafjord Hundeklubb - Hvem skal?

trevi

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått surret meg til å melde på Gigi på sin første offisielle utstilling, og håper det går bedre for henne å debutere i Ølen enn det gjorde for Roma (hun fikk sin første og hittil eneste blåsløyfe der :ahappy: ) Har selvsagt meldt på min noe uferdige lille-store jente i juniorklasse.. :angry:

Dommer for belgerne skal visst være Ilona Onstenk Schenk.

Noen fler som skal stille her?

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply
Vi får vel prøve oss der vi også, kanskje vi kan overta blåsløyfe-stafettpinnen? :ahappy: Vet du forresten noe om dommeren? Usj, på tide å rote frem utstillingsbåndet og fortsette med treningen da hehe.

Hehe.. Ikke si det, dere har jo ikke fått blått enda!? :cheer: Vet veldig lite om henne... sikkert noen andre som kan si noe mer enn meg. Vi får ta turen sammen da.... :angry: Dere kan jo være med oss, sambo har fått streng beskjed om å holde seg hjemme og ta seg av tante Brum :wub:

Vi skal og stille i Ølen. Begge hundene skal i ringen på søndagen.

Stiller schäfer ute fremdeles der eller? Husker i forfjor da jeg var der, så så det veeeeldig kaldt ut for schäferfolket. Men likevel... Det er bedre enn hallen der :)

Da har jeg endelig fått surret meg til å melde på Gigi på sin første offisielle utstilling, og håper det går bedre for henne å debutere i Ølen enn det gjorde for Roma (hun fikk sin første og hittil eneste blåsløyfe der ;) ) Har selvsagt meldt på min noe uferdige lille-store jente i juniorklasse.. :)

Stiller som heiagjeng om noen trenger :)

Åhh, er det så mange belgerfolk som skal! Vi hadde tenkt oss dersom det ikke kræsjet med IPO-kurs, og jeg fikk akkurat mail om at kurset blir akkurat den helgen. Så da blir det ikke Ølen på oss.

Det samme blir det på oss om jeg kommer med på kurset :)

Det samme blir det på oss om jeg kommer med på kurset :)

Du må stille Extra en gang! Jeg vet ikke hvordan en malle skal se ut, men jeg syns hun er nydelig og det hadde jo vært gøy å se hvordan hun hadde gjort det :)

Edit: Hvem er instruktør på kurset forresten?

Da har jeg endelig fått surret meg til å melde på Gigi på sin første offisielle utstilling, og håper det går bedre for henne å debutere i Ølen enn det gjorde for Roma (hun fikk sin første og hittil eneste blåsløyfe der :) ) Har selvsagt meldt på min noe uferdige lille-store jente i juniorklasse.. :)

Jupp. Vi har samme dommer,og denne damen er visstnok rasespesialist på dobber og har vært oppdretter. Derfor stiller jeg mine. Hun dømmer også gruppen, og det er jo ekstra kjekt om det går bra i rasen... :rolleyes:

Du må stille Extra en gang! Jeg vet ikke hvordan en malle skal se ut, men jeg syns hun er nydelig og det hadde jo vært gøy å se hvordan hun hadde gjort det :)

Edit: Hvem er instruktør på kurset forresten?

Tusen takk for det. Extra er i hvert fall en pen hund synes jeg. Hvordan hun er til å være belger, det vet jeg ikke :) Jeg skal stille henne en gang eller to i år. Må bare se når det passer :P

Okei. Bare lurte siden læreren min skal til Stavanger snart å holde kurs. Men det kan hende det bare var snakk om RIK grunnkurs. Nok OT kanskje ;)

Ja, han skal holde RIK GK :P

Jepp, dei gjer nok det. Så vi får gjere som vi har gjort andre år der inne, kle oss godt og håpe på opplett. :)

Jeg kommer antakelig ikke :lol: . Må visst i noe familiegreier på sørlandet. Men Angel kommer :) . Så har jeg bestemt meg for å reise til Bø helgen etter. Har allerede ordnet med overnatting.

Jeg kommer antakelig ikke :D . Må visst i noe familiegreier på sørlandet. Men Angel kommer :P . Så har jeg bestemt meg for å reise til Bø helgen etter. Har allerede ordnet med overnatting.

Nei men så dumt at ikkje du kjem då! :P

Nei men så dumt at ikkje du kjem då! :P

Ja, jeg hadde virkelig gledet meg til å se både deg og Helga-Mari igjen.

Men jeg kommer ikke unna dette familieselskapet. Du og Helga-Mari får heller støtte min vakre Angel :D . Mobilen er med og på, så jeg følger nøye med allikevel.

Har tenkt å være kjørbar hele kvelden. Grunnen er nok også at denne dagen er omtrent 1-årsdagen for min fars begravelse. Er sannsynligvis ikke i noe festhumør da :P . Savner han dypt enda.

Jeg tenker meg nedover.. men vet ikke om jeg kommer meg dit! :P

Hmm.. *ringe valpekjøpere*

Siden jeg er litt lokal kjent der nede, så kan jeg si at det går båt fra Bergen mer eller mindre rett til utstillingsplassen. Det er også gåavstand til hotellet :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

• Create New...