Gå til innhold
Hundesonen.no

Å trekke seg ved dommerendring

minstemann

Recommended Posts

Jeg vil tro nei, siden du ikke har blitt "lovet" i annonsen å få stille for den eller den dommeren. Det er jo ikke byttet dommer når det ikke er nevnt dommer tidligere, det er nå oppnevnt dommer.

Men en kinkig situasjon, det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du melder på til en utstilling hvor dommer ikke er oppgitt, så melder du vel på for hvilken som helst dommer...og tar sjansen på at den dommeren som blir oppnevnt passer deg og din hund..

Å trekke seg når man innser at oppnevnte dommer ikke faller i smak, gir ingen grunn til refusjon av påmeldingsavgiften, sånn jeg ser det.

..men "lov" til å trekke deg har du jo,..det er ingen som tvinges til å stille på utstillinger de har meldt på til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig trodde jeg også at det var slik. Men samtidig så kan man jo ha like gode (eller dårlige) grunner for å trekke seg når dommer blir kjent. men men..

Du har lov til å la være å gå inn i ringen med hunden (det står i reglene at hund som befinner seg på utstillingsområdet må stille, men du kan jo ha hunden i bilen) - løpetid, røytet, blitt syk, død, ikke i form, halter, du forsover deg, du vil heller shoppe - det er en million årsaker til ikke å stille hunden som er påmeldt, og ingen bryr seg om det er gode eller dårlige grunner. "Ikke møtt" blir det i alle ringer på alle utstillinger.

Men for å få tilbake deler av eller alle pengene må det være dommerbytte (og det er det jo ikke når det ikke varsles om dommer i utgangspunktet), eller du må ha veterinærattest på at hunden er syk/død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Drar opp denne tråden litt jeg, med et spørsmål om dommerendring.

Hvordan gjør man det praktisk om man vil trekke hunden grunnet dommerendring?

Tenker da på når dommer er fastsatt ved påmelding, og dette endres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne tråden litt jeg, med et spørsmål om dommerendring.

Hvordan gjør man det praktisk om man vil trekke hunden grunnet dommerendring?

Tenker da på når dommer er fastsatt ved påmelding, og dette endres på.

4.2 Refusjon av påmeldingsavgift

4.2.1 Full refusjon

Påmeldingsavgiften tilbakebetales i sin helhet ved dommerendring etter påmeldingsfristens utløp, og utstiller senest før bedømmelsen av rasen starter, selv varsler arrangør ved innlevering av startnummer til utstillingens sekretariat/informasjon at hunden ikke deltar.

Dersom man ikke er tilstede skal skriftlig varsel sendes til arrangør (poststemplet senest 3 dager etter utstillingen).

Det med startnummer er neppe så viktig lenger, da en skulle levere det for å sikre at vedkommende ikke gikk inn i ringen. Nå kan du jo printe syv versjoner, om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...