Gå til innhold
Hundesonen.no

31. januar og 1. februar - Norsk Schnauzer Bouvier Klubb

SFX

Recommended Posts

Skrevet
.....han er ikke spesielt fan av store hunder bare for å ha nevnt det *ler* - i alle fall ikke på min rase..

Da burde jeg meldt på Norris da, kanskje? :lol: hehe

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Lurer på om det ikke var egne valpedommere satt opp på den utstillinga... ?

Skrevet
.....han er ikke spesielt fan av store hunder bare for å ha nevnt det *ler* - i alle fall ikke på min rase..

Gert Christensen? Phøck... Jaja, jeg får kokvaske henne... Og stille beina fryktelig bredt fra hverandre. Og sende henne inn med en handler på 2.10!

Skrevet
Lurer på om det ikke var egne valpedommere satt opp på den utstillinga... ?

Men jeg har ikke meldt på, så det var bare en fleip :lol:

Guest Belgerpia
Skrevet

*ler*

Vel, det er mulig at det hadde vært lurt om det var han som dømte belgere - men det er det ikke......

Skrevet
Ser ikke ut som jeg får meldt på noe eget, men jeg kommer med Barney antar jeg :rolleyes2:

...men plutselig var Saeta påmeldt også takket være et par snille sjeler :whistle:

Skrevet
Takk!

Du vet sikkert hvem det gjelder. Jeg sender deg en pm når utstillngen nærmer seg. :cry:

Jeg har en viss anelse, ja. :ahappy:

Men er han bare påmeldt en dag?

Skrevet
Jeg har en viss anelse, ja. :ahappy:

Men er han bare påmeldt en dag?

Ja, de skal flytte og holder på å pusser opp hus, så de meldte bare på ene dagen denne gangen.

Hmm, er det Gert Christensen som dømmer på lødag? Var det ikke han dere snakket om som ikke liker de for store?

For Eros er ikke av de største enda, og når han i tilegg skal stille i samme klasse som bl.a. Bentley og Tumle som er 6 og 8 mnd. gamlere enn han så kommer han nok til å se fryktelig liten ut stakkar. :cry:

Skrevet
Ja, de skal flytte og holder på å pusser opp hus, så de meldte bare på ene dagen denne gangen.

Hmm, er det Gert Christensen som dømmer på lødag? Var det ikke han dere snakket om som ikke liker de for store?

For Eros er ikke av de største enda, og når han i tilegg skal stille i samme klasse som bl.a. Bentley og Tumle som er 6 og 8 mnd. gamlere enn han så kommer han nok til å se fryktelig liten ut stakkar. :D

Nei, GC dømmer søndag. Lørdag er det Christine Rossier - en sveitser som dømte berner på finsk vinner nå før jul, så jeg regner med at hun kan rasen.

Trøsten får være at snart er både Bentley og Tumle så gamle at de MÅ i unghund, og Eros blir gradvis eldre han også. Han trenger sikkert litt mer tid for å få den pampigheten, men det er sunt å vokse sakte. B og T er ruvende, men de har jo sine feil de og. Det er bare X'en og Bella som er perfekte!

Guest Belgerpia
Skrevet

Da har PM kommet - og spenningen stiger - bare en uke til så debuterer lille rare Noah...

Skrevet

27 og 21 bernere, nå begynner det å ligne på en liten utstilling. Selv om det er "noe" mer enn de 5 og 7 som stilte i fjor... <_<

Skrevet
Da har PM kommet - og spenningen stiger - bare en uke til så debuterer lille rare Noah...

Å, det blir spennende ja :|. Jeg fikk litt sånn "søkk" i magen da PM kom... 4 valper på søndag - det er jo en hel HAUG faktisk...

Guest Belgerpia
Skrevet
Å, det blir spennende ja :|. Jeg fikk litt sånn "søkk" i magen da PM kom... 4 valper på søndag - det er jo en hel HAUG faktisk...

Jeg er glad jeg ikke har terv-valp på søndag jeg - for det kommer nemlgi 10 stykker............

Skrevet

Noen som gidder sjekke antall shelties? :angel: Meldte ikke på Saeta selv, så den kommer ikke til meg denne gangen.. Fant den ikke på klubbens sider heller..

Skrevet
Jeg er glad jeg ikke har terv-valp på søndag jeg - for det kommer nemlgi 10 stykker............

Oi, såpass ja...

Noen som gidder sjekke antall shelties? :angel: Meldte ikke på Saeta selv, så den kommer ikke til meg denne gangen.. Fant den ikke på klubbens sider heller..

Det er påmeldt hhv 24 og 27 :|

Skrevet

....og antall basenjier??.....

har vært 3 ganger til postkassen i dag, og når posten kom var det ingen PM der....*SNURT*

Skrevet

Og mens noen holder på å sjekke Basenji - kan du være så snill å sjekke Bearded Collie også?

Jeg har ikke meldt på, men kanskje skulle ta turen for å kikke...

Susanne

Skrevet

Å herregud!! Håper du tar masse bilder, og kommer med full rapport :)

Alltid spennende å se hva slags ny håpefulle som kommer til :P

Lykke til med Noah's debut. :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...