Jump to content
Hundesonen.no

Retrieverklubbens utstilling i februar

Miriam

Recommended Posts

Er det noen som skal til Retrieverklubbens utstilling i Tønsberg 1.2.09? Jeg har noen "gærne" øyeblikk for tiden hvor jeg tydeligvis melder på både her og der, så jeg vurderer å melde på Josie, faktisk, til denne utstillingen. Noen som evt. vet hvem som skal dømme?

Vi er i tenkeboksen, er invitert med nedover av noen andre i miljøet her men vet ikke om vi har råd eller tid. Får se. Det er Anne Tove Strande som dømmer tollerene.

Åh, kult! Det hadde vært kjempekult å treffe dere face to face, altså :)

Vet du hvordan hun er å stille for? Jeg er jo ekstremt lite kjent med tollerdommere *ler*

Vet ikke. Har heller ikke så god peiling på dommere på toller, eller dommere generelt for den saks skyld, skal sjekke det mer ut før vi bestemmer oss. Men jeg tror egentlig ikke det blir noe av, da er Bø mer aktuelt (hvis jeg ikke skal på kurs den helgen). Det er langt å reise for et lite cert når han har et fra før, og vi har flere sjanser på våren i umiddelbar nærhet til å ta det siste lille vi trenger. Da er utstillinger med stor-cert mer aktuelle. :) Men hadde vært kult å møttes ja!

Ja, *kremt* Bø, ja... Er vel ikke noen andre med toller som melder på der, regner jeg med? *ler* Men jeg skjønner det godt :) Vi får se hva vi ender opp med, er ikke sikkert jeg melder henne på heller... Veldig få utstillinger for oss å melde på da. Vest-Finnmark er litt langt å reise synes jeg *ler*

Nei, sikkert ikke så mange *ler* Syns og det er langt å kjøre i 10 timer +- om jeg ikke vet sikkert dommeren liker typen til Decoy (nå gjør de fleste det, men "noen" er ikke så flink til å oppføre seg i ringen så vi får ikke helt de plasseringene han utseendemessig fortjener. :) så vi må trene mer ringtrening med han først også.).

Jeg har meldt på og skal stille pelsløs toller. Tar det som ringtrening siden det er rett borti gata her uansett. :)

Ville absolutt valgt Bø fremfor Tønsberg, men det er kjempekoselig om dere kommer, Elisabeth!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

• Create New...