Gå til innhold
Hundesonen.no

Tiss på gulvteppet


Kristina

Recommended Posts

Jeg ville ha først og fremst (når flekken er "fersk") helle på en god haug med potetmel - la det få trekke til seg fukten - og så støvsuge vekk potetmelet etterpå (alt. riste teppet hvis det ikke er festet..)

Etter det ville jeg hatt på noe vaskemiddel som ikke tar fargen (dvs ikke klorin) - og enten "gnikke" det skikkelig, eller kanske prøve på samme måten m/potetmel å fjerne den også.

Det sies å funke veldig bra på våte flekker i hvertfall..

Kanskje på eldre flekker også - vet ikke helt men kanskje verdt et forsøk likevel.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :ahappy:

Eddikvann? Vil ikke det lukte...eddik?

Flekken er ikke så fersk lengre, men gned den inn med potetmel uansett. Veit ikke om det hjelper noe særlig jeg. Vil det holde å gni det inn med grønnsåpevann kanskje?

Hvis ikke får jeg kjøpe eddik i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man gidder å bruke penger på det. Så finnes det noen sprayer på de fleste dyrebutikker, som fjerner lukten og sånn.. Jeg fikk en av mamma som hun hadde når familiehunden var valp, og den fungerer også veldig bra på ledninger og sånn (for valper som biter da).

Men helt ærlig så hadde jeg heller fulgt noen av de andre tipsene. De flaskene koster vel sånn 129kr, og jeg vet ikke hvor mye uhell hunden din har (men virker litt som et engangs tilfelle) så er det kanskje litt mye for noen få gangers bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :ahappy:

Eddikvann? Vil ikke det lukte...eddik?

Flekken er ikke så fersk lengre, men gned den inn med potetmel uansett. Veit ikke om det hjelper noe særlig jeg. Vil det holde å gni det inn med grønnsåpevann kanskje?

Hvis ikke får jeg kjøpe eddik i morgen.

Neida, jeg synes ikke det lukta eddik.. Det går i hvertfall fort over, og lukter bedre enn tiss :)

Jeg har brukt grønnsåpe også, da jeg ikke hadde eddik, men tisslukten er fortsatt der, så det holder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...