Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lage hjemmeside?

civga

Recommended Posts

Skrevet

Vi har bare en hjemmeside på freewebs. Har lyst å lære meg å lage hjemmeside, sånn med html og css.

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Jeg kan muligens hjelpe til hvis du fremdeles er intr. i en wordpress-side, men vil du ha hos norblogg.net må du vente en stund for de har juleferie nå.. Men hvis du er intr. i eget domene og sånt så har de fleste domener støtte for wordpress så du kan innstallere din egen fullversjon på eget domene.

Skrevet

jeg skjønte ikke helt hva du mente med domene?:P

Sorry, er ganske ny når det gjelder hjemmeside. Fikset oss freewebs da vi fikk Kenzo. :wub:

Skrevet

Når jeg skrev domene mente jeg domene og eget webhotell. Da betaler man for eget domene (f.eks "skogshund.com" eller "kenzo.no" og plassen man bruker til å ha hjemmesiden på (webhotell)

Hos norblogg får man dette gratis, og det er der jeg har hjemmeside. Er veldig fornøyd, og de har super service.

Wordpress kan minne litt om freewebs siden det går ann å legge inn bilder, tekst osv. uten å må bruke html - men hos wordpress har man mulighet til utrolig mye mer enn man kan hos freewebs, blant annet så kan man installere sine egne layouter og redigere dem så mye man vil. (det har jeg gjort)

Man kan også installere innstikk og widgets (små programmer på en måte) som utvider funksjonene til siden i det uendelige. (jeg bruker flere innstikk og widgets på min side)

Phew :P Håper du skjønte litt :wub: Ble sent her nå, god natt! :P

Skrevet

Det hørtes spennende ut det med norblogg ! :icon_redface:

Lyst å hjelpe meg med det? :icon_confused:

Jeg ser du har fikset poter.norblogg sin side. Den ble bare helt bra! :icon_redface:

Skrevet

Ja norblogg er midt i blinken for de fleste "dødelige" - også er det så enkelt å legge ut nye sider, nye bilder eller nye blogg-innlegg. Dessuten syns jeg selv det er veldig greit å ha alt på èn plass på en måte :icon_redface:

Kan helt sikkert hjelpe deg, men da skulle du kanskje sendt meg noen "ønsker" på PM; om du vil ha en kolonne på siden av der innleggene er eller om du vil ha to, eller om du kanskje ikke vil ha noen kolonner der men heller en underst osv... Og om du vil ha meny, header (banner på toppen som jeg og poter.norblogg.net har) eller om du vet om et helt spesielt tema som du vil bruke... Jeg kan også forandre farger, bredden på ting, fonter, rammer rundt bilder osv. og igrunnen veldig mye. Så hvis du ramler over et tema (layout) som du liker til wordpress men som ikke er heeelt perfekt alikevel, så er det bare å rope ut så skal jeg se på det.. Noen temaer blir "for mye" og alt for kompliserte, så de tør jeg ikke bryne meg på.. Det har jeg gjort før og det går ikke så bra vanligvis :icon_confused: Så jeg kan ikke LOVE at jeg kan få hvilketsomhelst tema til å funke hvis du vil ha noe annerledes med det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...