Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp til hjemmesiden


Benedicte

Recommended Posts

Slik vil jeg at siden skal se ut (men muligens med mindre skrift)

layout.jpg

Men det viser seg jo, som alltid, at hjemmesiden ser helt anderledes ut hos andre. En bekjent som også har Internet Explorer (ikke drep meg fordi jeg har det :P ) ser hjemmesiden slik:

her.jpg

Som dere ser er blant annet toppbanneren helt ute og kjører på den nederste.

Hva gjør jeg med dette problemet? Og hvordan ser hjemmesiden ut i andre operativsystemer?

http://home.no/citaaaa/index.html

Æ,Ø,Å fungerer heller ikke. Siden er laget i dreamweaver. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik vil jeg at siden skal se ut (men muligens med mindre skrift)

Men det viser seg jo, som alltid, at hjemmesiden ser helt anderledes ut hos andre. En bekjent som også har Internet Explorer (ikke drep meg fordi jeg har det :P ) ser hjemmesiden slik:

Som dere ser er blant annet toppbanneren helt ute og kjører på den nederste.

Hva gjør jeg med dette problemet? Og hvordan ser hjemmesiden ut i andre operativsystemer?

Æ,Ø,Å fungerer heller ikke. Siden er laget i dreamweaver. :whistle:

Hos meg med IE ser det ut som hos vennen din :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sida ser heilt fin ut i både firefox og safari. Har ikkje ie så får ikkje testa den ut.

Muleg det er på grunn av bruk av framset sida di blir slik. Dersom skjermoppløsninga blir for lita så blir det satt skroll på sida. Det som gjer at det er berre delen i midten som får skroll er at du har sett scrolling=auto på den medan dei andre er satt til scrolling=no. Har ikkje brukt framset på ei stund så huskar ikkje heilt korleis det fungerte, så kan teste ut litt når eg får tid. Vil anbefale deg å ikkje bruke framset dersom det ikkje er nødvendig.

Når det gjeld bokstavane æ, ø og å trur eg du får fiksa problemet med å legge til : <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" > innimellom <head></head>. Usikker på om du må skrive bokstava på nytt eller ikkje. Charset spesifiserar kva bokstavar som brukast og tydar dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at bredden på rammegreia di er satt til % av skjermbredde eller til en vist antall pixler fra kanten...

noe som blir helt bakvendt i forhold til hva man ønsker...

bredde/width må settes til en fast størrelse.. i css width: 900px eller i html width="900"

ellers blir det seende ut forskjellige for alle oppløsninger...

Skal du være sikker på at æ ø å vises rett så skriv æ ø å i koden...

Skal du dra det enda lengre så er webstandard for utenlandske sider sånn:

æ = &aelig;

ø = &oslash;

å = &aring;

Ved å sette fast bredde får nesten alle sett siden din, til og med (nesten) de som fortsatt har 800x600 oppløsning...

Problemet er forøvrig ikke relatert til nettleser, bare at exploder har missforstått tekst størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frames er uansett bare en dustete form for tabell, får samme resultat og funksjon med tabell og enklere å sette opp...

Å større sjanse for at alle nettlesere skjønner det, da det er så simpelt..

Menmen, akkurat nå ser jo siden verre ut en noen gang.? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått bort fra frames og laget en enklere side. Men jeg får ikke til det med ÆØÅ enda. Jeg har gått gjennom alle html-kodene og endret til kodene for bokstavene, men allikevel er det ikke noen som fungerer. Jeg prøver en gang til nå som jeg har lastet opp en ny side.

Edit: Da vær ÆØÅ fikset!

Nå tar jeg gjerne imot kritikk på hjemmesiden. Jeg føler at den ble litt tom og trist i designet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best når de kommer opp slik som i presentasjonene av deg/hundene. For da blir det ikke så mye surr med vinduer når jeg sitter på msn og har mange "faner/fliker". :D

Men åpner man bloggen i samme vindu går man samtidig vekk fra hjemmesiden - selv om man kanskje ikke var ferdig å titte...

Marthe: Flott :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...