Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinterridestøvel

tm100001

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk ett par vinterridestøvler i julegave 24.12.08. De virket kjempefine, det var heimer sine thermo "ettellerannet." Det var borrelås på sidene, men ikke gummi over tåa som det bruker å være. Når jeg skulle ta dem på i dag for å prøve, knakk den plastikk greia til å stramme borrelåsen. Jeg snakket med en venninne, hun sa at det hadde skjedd på hennes likedane støvler også. Hun hadde også sett en annen i stallen som også hadde likedane, de var også knekt. Det tyder jo på at plastikken er veldig dårlig på disse skoene.

Mine gamle ridestøvler er ganske varme, men de er utslitte og, de har kanter som setter seg i stigbøylene og skraper mot salkappen. De heter EuroRiding, men jeg vet ikke hvor de er kjøpt da jeg byttet dem med en annen.

Derfor er jeg på leting etter nye vinterridestøvler. Kanskje dere kan hjelpe meg? :icon_confused:

Krav:

- De må være varme, så jeg kan ha de ute på vinteren uten "4000" sokker i. Helst foret, eventuelt med thermo funksjon.

- De skal gå ganske langt opp på foten, men siden jeg har korte legger må de ikke være høyere enn 40 cm.

- Jeg bruker størrelse 36-38, men jeg tror jeg går for størrelse 38, så kan jeg ha dem lengre.

- Prisen burde ikke være over 1000 kr

Kom gjerne med anbefalinger og hvis du har negative erfaringer, del dem også.

Skrevet

Jeg har tilbrakt 8 rideår med vintre der kulda har vært ned mot 20-30 minus. Har selv aldri hatt termoridestøvler, men har i kalde vinter brukt to ulike alternativer: graninge støvler med ullsokker (ett tytn par med ett litt tykkere par utenpå. Ullfrotté er ett godt tips. tynne, mye varme:)) og lett forete stallsko med ullsokker i (samme som støvlene). Stallskoene ble brukt med lange ridebukser, eller "islandshestridebukser" som noen liker å kalle dem. Støvlene med vanlige ridebukser.

Så egentlig ikke noe tips om thermostøvler, men heller deling av erfaringen min fra mang en kald vinter. Ullsokker er ett must, ett tynt par og ett litt tykkere med ullfrotté burde holde deg varm nok om du kombinerer med en god og vanntett sko/ støvel.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...