Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinterridestøvel


tm100001

Recommended Posts

Jeg fikk ett par vinterridestøvler i julegave 24.12.08. De virket kjempefine, det var heimer sine thermo "ettellerannet." Det var borrelås på sidene, men ikke gummi over tåa som det bruker å være. Når jeg skulle ta dem på i dag for å prøve, knakk den plastikk greia til å stramme borrelåsen. Jeg snakket med en venninne, hun sa at det hadde skjedd på hennes likedane støvler også. Hun hadde også sett en annen i stallen som også hadde likedane, de var også knekt. Det tyder jo på at plastikken er veldig dårlig på disse skoene.

Mine gamle ridestøvler er ganske varme, men de er utslitte og, de har kanter som setter seg i stigbøylene og skraper mot salkappen. De heter EuroRiding, men jeg vet ikke hvor de er kjøpt da jeg byttet dem med en annen.

Derfor er jeg på leting etter nye vinterridestøvler. Kanskje dere kan hjelpe meg? :icon_confused:

Krav:

- De må være varme, så jeg kan ha de ute på vinteren uten "4000" sokker i. Helst foret, eventuelt med thermo funksjon.

- De skal gå ganske langt opp på foten, men siden jeg har korte legger må de ikke være høyere enn 40 cm.

- Jeg bruker størrelse 36-38, men jeg tror jeg går for størrelse 38, så kan jeg ha dem lengre.

- Prisen burde ikke være over 1000 kr

Kom gjerne med anbefalinger og hvis du har negative erfaringer, del dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilbrakt 8 rideår med vintre der kulda har vært ned mot 20-30 minus. Har selv aldri hatt termoridestøvler, men har i kalde vinter brukt to ulike alternativer: graninge støvler med ullsokker (ett tytn par med ett litt tykkere par utenpå. Ullfrotté er ett godt tips. tynne, mye varme:)) og lett forete stallsko med ullsokker i (samme som støvlene). Stallskoene ble brukt med lange ridebukser, eller "islandshestridebukser" som noen liker å kalle dem. Støvlene med vanlige ridebukser.

Så egentlig ikke noe tips om thermostøvler, men heller deling av erfaringen min fra mang en kald vinter. Ullsokker er ett must, ett tynt par og ett litt tykkere med ullfrotté burde holde deg varm nok om du kombinerer med en god og vanntett sko/ støvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...