Gå til innhold
Hundesonen.no

Edderkopptråden!

Linda Marie

Recommended Posts

• Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Guest Kåre Lise

Lyst på en sånn mexican red knee eller red leg jeg.. Er det noe forksjell på de annet enn fargen? Hvor er det best å kjøpe fra? Tror butikken her kan bestille inn men det er kanskje bare fordyrende mellomledd eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst på en sånn mexican red knee eller red leg jeg.. Er det noe forksjell på de annet enn fargen? Hvor er det best å kjøpe fra? Tror butikken her kan bestille inn men det er kanskje bare fordyrende mellomledd eller?

Ville heller satset på å kjøpe fra oppdrettere. De er billigere og HAR PEILING.

De fleste gangene (med unntak) jeg har vært på dyrebutikk for å spørre etter edderkopp har de sett på meg som om jeg snakket Swahilisk.

Jeg spør: "Hvor mye tar dere for en Theraphosa Blondi?"

De sier: "En hvafornoe??"

Skal ikke kreve de vet alt, men jobber man i en butikk som selger slike skapninger bør man vite litt. Man skal tross alt kunne gi råd dersom en kunde spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått oppdatert bloggen min, men setter inn et bilde her jeg :ahappy: syntes dette er ganske stilig og utrolig morro! :wub::)

Guro har lagt egg! :wub: ikke helt sikkert på om det ble så bra da, hun pakket dem inn litt klønete desverre :) men er jo lov og håpe det går bra...

23042009193459V126UB77F4U6.jpg

23042009193459fm3Mp4q45vCf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Men egentlig, når jeg ser det der, så får jeg helt og holdet full frysnings nedover nakken og grøss og gru!! Jeg hater jo egentlig edderkopper! :ahappy:

I natt drømte jeg tilogmed at jeg ble bitt av en Regalis :wub:

*titte bort på helga og roe meg ned litt* :wub: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags "merke" (hehe) er det der, Olsenfrøkna?

Nå har Lars bestilt to nye 8-beinte saker her i hus... En Brachypelma Vagans og en Avilcularia Versicolor. (om jeg ikke husker feil). Tipper de kommer iposten i løpet av uken :P :P Så mangler det da bare et større terra til versi'n, som bare må bli fraktet fra Bergen tror jeg det var og hit. Ut i fra min plan da, så mangler vi et mindre terra, og en tella til, så er JEG i boks med sånn :) Da har vi ikke plass til fler terra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Guest Kåre Lise

Endte opp med en rød chilener igjen i dag jeg. så prisene på mexican red leg/knee så ble det fort avlyst.. Ivrig krabat klatrer og holder på nå :icon_cry: Typisk så er det plutselig no tøys med minnekortet på mob så får ikke tatt no bilder. Tror det er en hunn, kan hvertfall ikke se no kroker på bakbeina så da kan jeg vel ikke kalle den lille petter II. Lille petrina kanskje? hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca. en måned siden kjøpte jeg en 5 år gammel Hysterocrates Gigas-hunn :innocent: Hun er rundt 17cm/dm og lever i et 40x40x60- terra som er dekorert med torv, to levende planter og noe lys sand for å lysne litt opp her og der. Hun har gravd seg inn i hulen jeg lagde til henne og ser ut til å trives godt til tross for den korte lunta hennes :whistle: Vakker er hun. Jeg kaller henne Ruby siden hun er rust- rød. Etter ham- skifte er hun beksvart.

Det som er litt tøft med henne er blandt annet at hun er så stor at jeg kan høre henne romstrere når hun er våken selv om jeg ikke ser henne :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille (store) Goliath-damen her på jobben skiftet ham forrige uke, og er blitt såå fin :whistle: Mye større ble hun. Og fargen er fortsatt ganske mørk, før hamskiftet var hun ordentlig matt og brun. Nå er hun nesten svart. Fått en ny ansatt her med ordentlig peiling på taranteller, så "blåndi" som jeg kaller henne, har fått en flott terrarie og ser ut til å trives skikkelig godt. Og hvem hadde trodd at Maria skulle synes at edderkopper er fine. Men tenk - jeg liker dem bedre og bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille (store) Goliath-damen her på jobben skiftet ham forrige uke, og er blitt såå fin :aww: Mye større ble hun. Og fargen er fortsatt ganske mørk, før hamskiftet var hun ordentlig matt og brun. Nå er hun nesten svart. Fått en ny ansatt her med ordentlig peiling på taranteller, så "blåndi" som jeg kaller henne, har fått en flott terrarie og ser ut til å trives skikkelig godt. Og hvem hadde trodd at Maria skulle synes at edderkopper er fine. Men tenk - jeg liker dem bedre og bedre!

Ta bilde av denne så jeg får se da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Kåre Lise

Stilig den øverste der da psychoL.. :blink:

Lille petrina her ser ut til å kose seg, allerede hatt i seg to sirisser og klatrer og holder på. Men hvorfor holderr hu seg i ene hjørnet? litt spes men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Blåndi nekter å la seg avbilde i noen pen positur, og kameraet på mobilen streiker. Blæ. Hadde ting vært litt mer samarbeidsvillige skulle jeg vist dere den "lille" koppen vår.

Forøvrig trives hun fortsatt godt. Går litt rundt, spiser og "chiller", slik ederkopper pleier å gjøre. hehe.

Fine bilder, PsycoLynx!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ruby, min Hysterocrates gigas, liker ikke å bli tatt bilde av hun heller. Hun pleier å gjemme seg i hulen sin.

I morges da jeg stod opp sto begge terrarie- dørene åpne. Jeg fikk panikk! Det viste seg at katten her hadde brutt seg inn i terraet og enten jaktet på sirissene jeg slapp inn kvelden i forveien eller på selve edderkoppen. Hvorfor katten ikke lå halvdød på gulvet i morges må gudene vite. Det lå jord strødd utover gulvet på stua og alt tydet på at tellaen hadde falt på gulvet og gjemt seg gud vet hvor. Heldigvis fant jeg henne gjemt i et hjørne i terrariet, illsint og på hugget, da jeg flyttet på hulen hennes. Terrariet var en eneste slagmark der torven så ut til å ha blitt kastet rundt om veggene.

Det er merkelig hvordan man kan ligge med en anelse av at noen av dyrene (edderkoppen i dette tilfellet) er i fare og likevel ikke stå opp for å sjekke det. Jeg lærte noe der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruby, min Hysterocrates gigas, liker ikke å bli tatt bilde av hun heller. Hun pleier å gjemme seg i hulen sin.

I morges da jeg stod opp sto begge terrarie- dørene åpne. Jeg fikk panikk! Det viste seg at katten her hadde brutt seg inn i terraet og enten jaktet på sirissene jeg slapp inn kvelden i forveien eller på selve edderkoppen. Hvorfor katten ikke lå halvdød på gulvet i morges må gudene vite. Det lå jord strødd utover gulvet på stua og alt tydet på at tellaen hadde falt på gulvet og gjemt seg gud vet hvor. Heldigvis fant jeg henne gjemt i et hjørne i terrariet, illsint og på hugget, da jeg flyttet på hulen hennes. Terrariet var en eneste slagmark der torven så ut til å ha blitt kastet rundt om veggene.

Det er merkelig hvordan man kan ligge med en anelse av at noen av dyrene (edderkoppen i dette tilfellet) er i fare og likevel ikke stå opp for å sjekke det. Jeg lærte noe der :P

å fytti!! Ja, vet du... Her har vi hengelås på det terraet som står i høyde med katten. Lucifer er ram på å skulle inn der på jakt. Han slår i veggene og graver på låsemekanismen hele tida. Så her sitter det hengelås på i tilegg.

Åssen terra har du? Altså, åssen dører og åpnemekanisme er det?

Vi har Exo-terra med en sånn knapp man må bryte nedover.. Men er ikke i tvil om at Lucifer kan klare å åpne den om han blir ivrig nok.

Håer det går bra med både edderkopp og katt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme. Det åpnes som to skapdører med en klikklås som trykkes ned for å kunne åpne det. Hele topplokket er i en slags netting.

Det går bra med dem begge to. Har noen par øyne som følger meg om jeg henger rundt terrariet for lenge. Maine coon- katter er jo kjente for ikke å gi eierne noe privatliv eller la dem ha noen hemmeligheter :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del årsiden så klarte min daværende pus og åpne lokket til terrarie og ta livet av den fine tellan :hyper: så slikt kan fort skje om dem ikke er sikkret godt nok ja...

Ellers skjer det litt nytt her hjemme, jeg har fått nok en eggsekk!! denne gang etter min gamle dame på 9-10 år! hun la eggsekken for et par dager siden, nå satser vi på masse små :lol: med tanke på disse gjerne får enn 1000+ små så selges/barna rimlig når den tid kommer.. sånn hvis noe skulle ha lyst på :hyper: Er av arten Lasiodora Parahybana, en av verdens største arter. :console: * må snart oppdatere krypbloggen, har glemt den litt av*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...