Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Jepp...gleder meg til å sette i gang med lille Ailo også...Blir kjempe spennende! :P

Foreløpig har vi bare begynt å øve litt på "sitt", og det går greit så lenge vi har en godbit og snuse på...også får vi vel begynne å prøve litt på "stå" etterhvert...så vi har øvd litt før utstillinga hvertfall...:P

Moro med de gode kritikkene Kita får hele tia...er veldig spent på den Mosse utstillinga med tanke på både Kita og Ailo... :P

Pupziz: Utstillinga i Moss er 25. og 26. juli...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Synes Ailo er kjempeflink jeg :) på 3 dager har han så og si lært sitt og han har ikke hatt noen uhell inne og han sover lenge :P hva er vel bedre enn det:)

ja blir spennende å se hva dommerene meneer om Ailo :P

så får vi håpe det ikke er alt for mange staffer og litt fler grandiser enn en der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har, som sikkert noen veit, Kita fått seg en ny bestis :P Han heter Ailo og er en liten staffegutt på 8 uker, som storesøss nettopp har vært og hentet :P her har størrelsesforskjell ingen ting å si :P de leiker knallfint sammen;)

og her er noen bilder av dem :P

Som dere ser er de "veldig" stressa på utstilling :P

SDC10608.jpg

Kita synes det tynne utstillingsbåndet kiler hehe

SDC10607.jpg

I full leik på gulvet og Ailo i en typisk "jeg tar hodet ditt" stilling :P

SDC10679.jpg

Ser nesten ut som Kita underkaster seg den lille Kongen ;)

SDC10678.jpg

Kommer mer seinere i kveld, men nå må vi forte oss på valpekurs, men det lastes opp en del bilder til photobucket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi se :P her er noen fler bilder... prøver om som sakt på utstilling:) her er noen bilder fra Grand Danois klubbens hovedutstilling på Vikersund :P

Ja her prøver jeg å stille opp lille valpisen for dommeren:)

SDC10649.jpg

Så må vi trave pent rundt i ringen :P

SDC10650.jpg

Her er dommer på tur for å gratulere oss med 4. plassen ;)

SDC10652.jpg

Kita tar beinet til Ailo :P

SDC10677.jpg

Tar litt og litt for må vente på nedlastinga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er de siste bildene vi tok av dem;) Tror Ailo blir båssen :)

SDC10686.jpg

Skal ikke se bort fra at Ailo blir flat :wub:

SDC10685.jpg

Fra små ypping :)

SDC10684.jpg

Til full krig ;)

SDC10683.jpg

1-0 til Ailo :)

SDC10682.jpg

Ailo er spretten og hopper rett som det er over og under Kita for å slippe en stor labb på seg ;)

SDC10681.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også stille i Moss!! :) Blir min og Ailos aller første tur i ringen... :)

ja gjett om jeg er spent! må fly mellom stafferingen og grandisringen :) så skal vi ta masse nye fine bilder av nurkene :wub: spennende å se hvor mange staffer og grandiser som stiller der ;) veit du om det regnes som en "stor" utstilling??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi ikke sant :) takk takk:) vi skal stille igjen i moss 25.-26. juli :)

Vi skal også stille i Moss!! :) Blir min og Ailos aller første tur i ringen... :wub:

Så morsomt at dere begge har tenkt dere til Moss, dit skal vi også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at dere begge har tenkt dere til Moss, dit skal vi også :wub:

Så gøy!! da ses vi sikkert! :)

Uff, gruer meg egentlig litt...er så mange staffer i hver klasse, så det blir hard konkurranse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha spennende :) er det Diegos første valpeshow?? venter spent på å se hvor mange hunder det blir det :)

Nei, han har vært på den alt. Også skal vi på en 7 juni og 13 juni, så den i Moss bir det fjerde valpeshowet.

Så gøy! da ses vi sikkert! :)

Uff, gruer meg egentlig litt...er så mange staffer i hver klasse, så det blir hard konkurranse! :wub:

Vi var å tittet i Moss i fjor, og da så vi e del på staffer siden vi vurderte den rasen (samboren gleder seg til å se Ailo på et treff snart ;) ) og da var det en del staffer der. Men det går nok kjempe bra =D Han ser jo kjempe fin ut, så det er bare å trene litt utstillingstrening. Jeg håper bare ikke det blir så varmt som det var i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har vært på den alt. Også skal vi på en 7 juni og 13 juni, så den i Moss bir det fjerde valpeshowet.

Vi var å tittet i Moss i fjor, og da så vi e del på staffer siden vi vurderte den rasen (samboren gleder seg til å se Ailo på et treff snart :) ) og da var det en del staffer der. Men det går nok kjempe bra =D Han ser jo kjempe fin ut, så det er bare å trene litt utstillingstrening. Jeg håper bare ikke det blir så varmt som det var i fjor.

oi, men da har dere jo en del trening da :) hvordan har det gått så langt med han da?? :wub: tenker du var rimelig spent på den første! det var jeg i hvertfall, selv om det egentlig bare er morro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var å tittet i Moss i fjor, og da så vi e del på staffer siden vi vurderte den rasen (samboren gleder seg til å se Ailo på et treff snart :) ) og da var det en del staffer der. Men det går nok kjempe bra =D Han ser jo kjempe fin ut, så det er bare å trene litt utstillingstrening. Jeg håper bare ikke det blir så varmt som det var i fjor.

Aha...skjønner...:) skjønner godt at dere vurderte staffen altså...Flott rase!! :wub: Kommer dere på et av treffene i mai? Kanskje samboeren min blir med også da...han gidder ikke hvis vi er bare jenter seh! :)

Vi får bare øve så godt vi kan framover...er vel hovedsaklig å gå pent i bånd og å kunne "stå" vi må kunne eller?

Hvordan har det gått på de valpeshowene dere har vært på så langt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, men da har dere jo en del trening da :) hvordan har det gått så langt med han da?? :) tenker du var rimelig spent på den første! det var jeg i hvertfall, selv om det egentlig bare er morro:)

Jeg var kjempe nervøs! Det gikk bra på den første. Han var eneste JRT, men fikk veldig bra kritikk og ble BIR og BIG3. Så er kjempe fornøyd ;)

Aha...skjønner...;) skjønner godt at dere vurderte staffen altså...Flott rase! :wub: Kommer dere på et av treffene i mai? Kanskje samboeren min blir med også da...han gidder ikke hvis vi er bare jenter seh! :)

Vi får bare øve så godt vi kan framover...er vel hovedsaklig å gå pent i bånd og å kunne "stå" vi må kunne eller?

Hvordan har det gått på de valpeshowene dere har vært på så langt da?

Jeg hadde tenkt til å komme den 16, men så må jeg jobbe. Typisk. Når i mai er det andre? He he. Samboeren min blir nok fornøyd over å høre at det kommer en gutt til.

Det er hovedsakelig gå pent og stå man må kunne. Problemet med Diego er at han går kjempe pent i bånd når vi trener alene, men går det noen foran eller bak er det mye mer spennende og skulle leke med de. Han er nesten alt for glad i andre hunder ;) Vi trener utstillingstrening med terrier kubben i fr.stad annenhver torsdag, men syns det blir litt lang tid i mellom.

Så hvis dere vil stille opp med hund og trene på å gå pent så er det bare å skrike ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempe nervøs! Det gikk bra på den første. Han var eneste JRT, men fikk veldig bra kritikk og ble BIR og BIG3. Så er kjempe fornøyd :wub:

Jeg hadde tenkt til å komme den 16, men så må jeg jobbe. Typisk. Når i mai er det andre? He he. Samboeren min blir nok fornøyd over å høre at det kommer en gutt til.

Det er hovedsakelig gå pent og stå man må kunne. Problemet med Diego er at han går kjempe pent i bånd når vi trener alene, men går det noen foran eller bak er det mye mer spennende og skulle leke med de. Han er nesten alt for glad i andre hunder :) Vi trener utstillingstrening med terrier kubben i fr.stad annenhver torsdag, men syns det blir litt lang tid i mellom.

Så hvis dere vil stille opp med hund og trene på å gå pent så er det bare å skrike ut :)

Gratulerer med kjempe flotte resultater!!! :)

det andre treffet er 21. mai...;) sted har vi ikke avtalt ennå trur jeg...;)

skal nok stille opp med hund å trene på å gå pent i bånd etterhvert, men foreløpig har vi nok med å trene på å ha på hlsbånd uten å klø på det...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempe flotte resultater!! :)

det andre treffet er 21. mai...:wub: sted har vi ikke avtalt ennå trur jeg...:)

skal nok stille opp med hund å trene på å gå pent i bånd etterhvert, men foreløpig har vi nok med å trene på å ha på hlsbånd uten å klø på det...:)

He he. Vi får vente til du har hatt han litt lengre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte bare jeg skulle oppdatere og si at valpekurset går fint :) vi trener på kontakt, sitt (på vestre side), gå pent på venstre side, ligg og innkalling:)

hender Yakita tar seg en liten raptusrunde når vi har innkalling, før ho bestemmer seg for å komme :lol: så vi har trent innkalling med lagline noen ganger :)

ellers er ho blitt veldig god venn med snauzeren, Sofie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :cry: ja de er bare knallsøte sammen :icon_redface:

så har Tore (vet.) tatt en titt på Kita i dag, hadde mistanke om nesemidd :blink: for ho har nysy ganske mye både i går og i dag, men han trodde ikke det var det, skulle i hvertfall se det an til fredag, og se om det hadde blitt no bedre:)

fant no utslett på ho her på søndagskvelden også :yawn: har sett ho har vaska/sleika seg mye på undersiden av halen, men ikke sett no... men fant på søndag som sakt. små røde prikker, som virker irritert...

etter valpekurset i går la jeg merke til at ho hadde en rød prikk inne nesevingen også, pluss to i øret! :lol: skulle bare smøre med sårsalve, hvis ikke det hjalp skulle jeg få salve med litt kortison.

så da får vi krysse fingra for at det går bra:)

blir forresten valpshow på oss i Gjøvik 13. juni :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja folkens synes prikkene begynner å roe seg litt nå, heldigvis:) blir lit hønemor da vettu, når det er eneste ungen i huset (bortsett fra hesten):banana:

har vært flink å trena litt på ligg i dag, det sitter ikke helt ennå, men merker det er blitt bedre enn det var=D

til lørdag skal vi som er på valpekurs på tur til Tallodden (eller hvordan det skrives) på kapp=D vi skal grille, trene litt med instruktørene, ha litt rebus osv;) blir artig:)

og ja, jeg skal prøve å huske kamera :rolleyes2: men jeg er ganske ditre, så skal ikke se bort fra at jeg glemmer det :whistle: men skal gjøre et forsøk;)

alle hjørnetennene er forresten mistet nå, den siste gikk i dag=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...