Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

hihi det er jo veldig koselig da, selv om det kan bli en smule voldsomt til tider :D synes jeg ser 70kg som løper meg overende når jeg roper på ho :) får vel prøve å ungå det:P

blir nok ikke siste kurset vi er på. lærerikt for både hund og fører :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en løpende Kita med skikkelige dumboører som kommer løpende mot deg ja! :)

Toppers at instruktørene og de andre på kurset var trivelige da...

men du??? skal du på kurs på onsdag??? da blir det kanskje ikke så tidlig når du kommer til oss likevel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en løpende Kita med skikkelige dumboører som kommer løpende mot deg ja! :P

Toppers at instruktørene og de andre på kurset var trivelige da...

men du??? skal du på kurs på onsdag??? da blir det kanskje ikke så tidlig når du kommer til oss likevel da?

fader det hadde jeg helt glemt :D må nesten melde ho Isabel, med denna hesten da, si at det blir seinere på kvelden... for i dag var vi ferdige kvart over 7 :D da blir det kanskje litt for seint også...

Luna er heldighvis ikke så ting da. Men en gang løp hun rett på meg i en voldsom fardt. Det smalt, skal jeg si deg. :D (Lunas plan var egentlig å løpe forbi meg.)

ja greit med litt mindre hund noen ganger :P er det buehund ho er?? skikkelig liten sjarmør da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fader det hadde jeg helt glemt :D må nesten melde ho Isabel, med denna hesten da, si at det blir seinere på kvelden... for i dag var vi ferdige kvart over 7 :D da blir det kanskje litt for seint også...

Hvis du drar derfra i 7 tia så er du jo ikke i skjetve før rundt 21.30...skal du videre til ørje etter det så blir det jo fort seint da... :) Blir med deg uansett jeg assa, så går den tia fort... :D hehe...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skal ikke til ørje, men Råde;) jeg får sende en melding til ho i morra:) men nå tordner det skikkelig her bør jeg ta ut PC??!

gjorde det jeg;) stakkar Kita sitter og boffer i soffaen her:P bøtter ned og brått så lyner det og tordner det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tror nok det blir en annen dag jeg tar av de skoa, hvis ho ikke er veldig gira på å få de av den hesten da, Teamsa eller hva ho heter :D rart navn!

Kita har roa seg nå, ligger og kuler'n bare løfter litt i hode når det smeller litt høyt :D flink liten valpis :) skal ikke lære av Marco så ho blir redd i hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lynte å tordna her også, Ylbert gidda ikke løfte på hue en gang. Ultra måtte i vinduet å kikke og boffe en gang :)

Men hun boffer på det meste, men er jo ikke sånn sur boff. Du vet :D nesten koseboff som jeg sier :)

Og ikke pokker om noen av de skulle ut å pisse før jeg skulle legge meg, det regna jo sååååå fært! Sååååå synd i oss øya kom med en gang vi var utafor døra. Og de bevegde seg ikke en cm bort fra overbygget på trappa :)

Komiske dyr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neij, altså jeg her jo jobb helg jeg da... Også eksamen på mandag så bør vel holde meg hjemme i grunn.:)

Men lite å gjøre noe med. Satser på at det er noe i pinsa og/eller noe i Juni jeg tror jeg. :)

Mye som skjer i starte på mai:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neij, altså jeg her jo jobb helg jeg da... Også eksamen på mandag så bør vel holde meg hjemme i grunn.:)

Men lite å gjøre noe med. Satser på at det er noe i pinsa og/eller noe i Juni jeg tror jeg. :)

Mye som skjer i starte på mai:(

aha skjønner;) men var noen på valpekurset i går som sa det skulle være utstilling på Dokka;) det er ikke så langt for verken meg eller deg=)

det var i juni en gang=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha skjønner;) men var noen på valpekurset i går som sa det skulle være utstilling på Dokka;) det er ikke så langt for verken meg eller deg=)

det var i juni en gang=D

Aha! Det hørtes ut som en grei deal, hvis Ylbert kommer seg i storform igjen :) :):D

Vi får finne ut av detta der da;)

Så skal vi øve masse mer på å gå pent i båndX-D

Det trengs vist litt egentlig, han har blitt bortskemt med å gå løs så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Det hørtes ut som en grei deal, hvis Ylbert kommer seg i storform igjen :) :):D

Vi får finne ut av detta der da;)

Så skal vi øve masse mer på å gå pent i båndX-D

Det trengs vist litt egentlig, han har blitt bortskemt med å gå løs så :)

ja bare å trene det;) så må du gjerne legge ut et oppstillings bilde etterhvert:)

det er i starten av juni tror jeg. mulig jeg bare tar meg en tur og ser på, så ikke Kita blir lei, vi får se hva jeg kommer fram til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he:-P Ska prøve d... vi har vært litt labre på å trene det den siste uka:-O Men vi prøvde når vi var på tur, mer eller mindre midt på fotballbana med alle fjortisa rundt og det gikk da ganske så bra faktisk, og han rørte seg ikke før han fikk Okei igjen...

Eller altså vi bruker kommandoen stå samtidig da, så han har jo sett vi har brukt den noen ganger på Ultra ogsåX-D

Hun må jo øve på sånt hun også, selv om hun aldri kommer i ringen desverre:( Fryktelig synd egentlig... Men sånn er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja bare å trene det;) så må du gjerne legge ut et oppstillings bilde etterhvert:)

det er i starten av juni tror jeg. mulig jeg bare tar meg en tur og ser på, så ikke Kita blir lei, vi får se hva jeg kommer fram til;)

Da skal jeg være med!! Koselig og soaialt både for oss og hundene å være på utstilling uansett om man stiller selv eller ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra...da skal du nok rekke det vettu...:) blir mamma med deg da eller?

For vi må jo være litt hjemme med Ailo-gutten vår... :)

venter på ny mail i dag forresten...vekt, øyelysing og blodprøve av sjarmøren! :D

ja er derfor jeg spurte ho :P for som nybakte foreldre plikter dere å være hjemme :P men mamma blei gjerne med ho sa ho, også kunne ho passe Kita, sånn at det ikke blir så mye energi i ho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har vi vært på vikersund, både i går og i dag ;) I går blei søster Yippie BIS valp! slo til og med ho i gruppa på 6-9mnd;)

Yakita blei uplassert blant 7stk.

I dag blei ho nr. 4 ;)

fikk fin kritikk begge dagene=)

men nå er det utstillingspause fram til utstillnga på moss;) og da skal Ailo være med også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere :P :P

Dere er så flinke!

Vi har endelig bynt å legge på oss normalt igjen her i gården :P:P

to kilo i uka som gikk! JEIJ! så da er det bare å håpe på samme utvikling fremover :P

Når er det i Moss da??=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...