Gå til innhold
Hundesonen.no

Databaser med stamtavler og bilder av Aussier

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Leter etter en god database med Aussier. Som både inneholder bilder av norske og utenlandske hunder... Finnes det?

• 2 weeks later...
Skrevet

Ikke som jeg vet, men jeg kjenner godt to stykker som vurderer/vurderte å lage det. Hvordan det?

EDIT: Det var eller er noe på gang med stamtavler og resultater.

Skrevet

Det finnes ikke særlig mange gode databaser som er fullt oppdatert, og som gjelder alle linjer. I noen land finner du noen slags databaser. Men så lenge det ikke går under kennelklubben eller raseklubben bør man ikke ta databasene(laget av privatpersoner) som finnes på nett for god fisk.

Skrevet
Ikke som jeg vet, men jeg kjenner godt to stykker som vurderer/vurderte å lage det. Hvordan det?

EDIT: Det var eller er noe på gang med stamtavler og resultater.

Var på jakt etter litt bilder å linke til i noen stamtavler bare.... :brr:

Rart at dere ikke har det da, selv Mudien har jo en database...

Skrevet
Var på jakt etter litt bilder å linke til i noen stamtavler bare.... :brr:

Rart at dere ikke har det da, selv Mudien har jo en database...

Det er en som holder på å lage, men jeg vet ikke helt hva det ble til med den. Når det gjelder bilder er nok det beste å maile oppdrettere og spørre direkte etter bilder. På bildefronten kjenner jeg som sagt noen som vurderer eller vurderte å lage en database på det, så mulig det er noe på gang der også.

Skrevet
Det er en som holder på å lage, men jeg vet ikke helt hva det ble til med den. Når det gjelder bilder er nok det beste å maile oppdrettere og spørre direkte etter bilder. På bildefronten kjenner jeg som sagt noen som vurderer eller vurderte å lage en database på det, så mulig det er noe på gang der også.

Er nok det ja, men har bare fått svar fra en oppdretter dessverre... Får håpe det kommer i gang noe da...

Skrevet
Hva skal en sånn database inneholde?

Lurer jeg også på.. bare bilder og stamtavler eller? Fra alle aussier i alle land eller bare norske aussies? Norskfødte aussies? Norsk-registrerte aussies?? :ahappy:

aussie pedigrees er en gammel database for aussier, men jeg kommer meg ikke inn der.. Har sendt mail og spurt om tilgang, men har ikke fått noe respons. Lurer på om hele greia har tatt kveld.

Skrevet
Lurer jeg også på.. bare bilder og stamtavler eller? Fra alle aussier i alle land eller bare norske aussies? Norskfødte aussies? Norsk-registrerte aussies?? :ahappy:

aussie pedigrees er en gammel database for aussier, men jeg kommer meg ikke inn der.. Har sendt mail og spurt om tilgang, men har ikke fått noe respons. Lurer på om hele greia har tatt kveld.

Om du leste første innlegget så skulle det overraskende nok inneholde stamtavler og bilder av både norske og utenlandske aussier, men det var kanskje noe forvirrende lesing ja..

Der ligger en del billeder og info om nogle europæiske hunde på http://www.paintedmagic.dk/Eurolinks.html

Takker. Skal se om jeg finner noen av de jeg leter etter der. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...