Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du funnet din(e) raser?


Kristiin

DIN rase  

159 stemmer

  1. 1. Har du funnet din rase?

    • Ja
      108
    • Nei
      51


Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Jeg svarte ja. Jeg elsker SBT, selv om jeg ønsker å prøve Basenji og IW etter hvert :P

OT, men hver gang jeg ser noen skriver IW, så tenker jeg på IW her på forumet, som i nicket 'IW'. Så at du skal prøve IW etterhvert ble INNMARI morsomt inni mitt hode! :P

Og nei, jeg har IKKE funnet min rase. Har nå blandings og basenji i hus, basenjien virker som veldig en rase for meg, selv om det kanskje er litt tidlig å si ennå. Rottis/dober-blanding er IKKE hunden for meg, iallefall ikke dette individet, men det halter og går framover, får vi håpe.

Trodde virkelig rottisen/doberen var hunden for meg(ikke en enkelt av dem, for jeg liker egenskapene i begge rasene, spesielt rottisen, men utseendemessig ville jeg heller ha en kombinasjon), men viser seg at det nok er noe for mye hund i dette individet iallefall.

Ellers så har jeg jo snust litt på schæfer, men veket tilbake for det.

Basenjien er jo veldig fin, og det blir nok en til sånn etterhvert så sant dette individet trives og fungerer her. Ellers cavalier, men litt skeptisk til mye sykdom på rasen, pom er et alternativ, cocker spaniel kan være interessant. Storpuddel er en virkelig interessant rase, og ikke minst DP, DS og DSG. Nå skal det også sies, at jeg kun vurderer tisper. :P

(hm, alle de aktuelle rasene er relativt små, iallefall lette! Kan dette ha noe å gjøre med en stykk blandings uten selvbeherskelse i bånd? *flire*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hver gang jeg ser noen skriver IW, så tenker jeg på IW her på forumet, som i nicket 'IW'. Så at du skal prøve IW etterhvert ble INNMARI morsomt inni mitt hode! :P

Og nei, jeg har IKKE funnet min rase. Har nå blandings og basenji i hus, basenjien virker som veldig en rase for meg, selv om det kanskje er litt tidlig å si ennå. Rottis/dober-blanding er IKKE hunden for meg, iallefall ikke dette individet, men det halter og går framover, får vi håpe.

Trodde virkelig rottisen/doberen var hunden for meg(ikke en enkelt av dem, for jeg liker egenskapene i begge rasene, spesielt rottisen, men utseendemessig ville jeg heller ha en kombinasjon), men viser seg at det nok er noe for mye hund i dette individet iallefall.

Ellers så har jeg jo snust litt på schæfer, men veket tilbake for det.

Basenjien er jo veldig fin, og det blir nok en til sånn etterhvert så sant dette individet trives og fungerer her. Ellers cavalier, men litt skeptisk til mye sykdom på rasen, pom er et alternativ, cocker spaniel kan være interessant. Storpuddel er en virkelig interessant rase, og ikke minst DP, DS og DSG. Nå skal det også sies, at jeg kun vurderer tisper. :P

(hm, alle de aktuelle rasene er relativt små, iallefall lette! Kan dette ha noe å gjøre med en stykk blandings uten selvbeherskelse i bånd? *flire*)

hvordan ble du interressert i den da??

må innrømme at Basenji virker absolutt interessant for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte ja jeg da :P

Har alltid vært GD og chow-chower i hjertet mitt gitt.... Har liksom ikke noen kjempe interesse for noe anna heller føler jeg.

Men ser vel ikke bort fra at det blir en jakthund i huset etterhvert... Han jeg er sammen med skal ha det, og han må være stor og tøff sånn at han kan banke Ylbert siern :P

Da må jeg jo le litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt, jeg har hatt mye rare hunder og raser så jeg vet med sikkerhet at jaktlabrador er "min" rase(variant). Det klaffet veldig bra på alle mulige måter og jeg har aldri før hatt slik kjemi med en rase eller med en hund eller med en hundesport/aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har raser som er perfekte for meg nå. Ser ikke bort fra at jeg kan finne på å prøve andre raser etterhvert, men hovawarten er og blir min rase, og samojeden smelter mitt hjerte mer og mer for hver dag (og om 6 uker får vi en til...).

Nei, det skal nok mye til for at jeg skifter raser...

*sukk* :P :P

09021613.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja absolutt! Jeg elsker schäferhunden. Perfekte bruksområder for meg. Mens selvsagt kan dette endre seg i fremtiden. En schäfer er ikke noe for en olding, men heller ikke en student på hybel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte nei.

Aussien kommer alltid til å ligge hjertet nermest, og den jeg har nå er verdens beste!

Men nå er den hunden jeg har nå min første rasehund. Og det er endel andre raser jeg kunne tenke meg senere en gang i livet, og der for er jeg enda ikke sikker på om aussien er den som er 'den rette'... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. Når det gjelder små hunder har jeg funnet min rase. Det er flere andre fine småhundraser også, men når jeg ser på de forskjellige rasenes samlede egenskaper, så er det definitivt havanaisen som kommer best ut for min del. Pelsen kan være noe herk, men gemyttet veier absolutt opp for det.

Når det gjelder mellomstore eller store raser, så er det flere raser jeg kunne tenke meg å ha. Storpuddel er en rase jeg har hatt en forkjærlighet for helt siden jeg var liten, men har aldri hatt en selv. Vannhundrasene er også interessante. Det er flere andre raser jeg liker også, fortrinnsvis vannapporterende hunder og enkelte gjetere, men de blir uaktuelle pga. allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...