Gå til innhold
Hundesonen.no

Ski-kjørings-utstyr

Gjest

Recommended Posts

*klippe bort noe om klatresele*

Du kan jo umulig ha en hund som trekker? For det der er skitvondt om du har en hund som trekker skikkelig selen. Det har blitt prøvd og jeg må si at jeg sjelden har hatt så vondt i hoftene og ryggen som etter den lille turen der. Måtte snu og hente beltet mitt.

*ler* Jeg og sambo skulle gå på butikken og fant ut at vi skulle lufte hundene samtidig. Jeg orket ikke gå i bilen i garasjen for å hente baggenbeltet så jeg bare laget en sånn "renneløkke"sak på strikktauet og hadde det rundt livet. Det er vel en 200m eller så til butikken herfra, og jeg snudde etter 50-60m for å hente beltet i garasjen. Det var jo ikke noe vits å ha ham festet rundt livet når jeg alikavel måtte gå å holde fast i båndet, holdt jeg ikke i båndet så føltes det som att alle innvollene mine (inkl beina i hoftene) skulle bli skiveset opp og ut. Etter det så går jeg bestandig med magebeltet. Har vel gått en tur med skinnbåndet sånn når jeg var sørpå i sommer (hadde ikke med beltet), men det er litt slitsomt å gå og holde på båndet hele tiden så man ikke skal bli skviset;)

Jeg har brukt mye rart som snørekjøringsutstyr.. Alt fra samebelter hvor jeg bare har slått sånn renneløkke på båndet og stappet det rundt beltet, til div snørekjøringsbelter og andre oppfinnsome løsninger (feks å "lage" et belte ved hjelp av sitteunderlag og bånd...). De to tingene jeg synes fungerer best er å ha bikkja endten festet i storsekken min når vi er på tur, da blir trekket gjevnt fordelt, eller i baggenbeltet. Dog fungerer ikke baggenbeltet til å trekke selv med har jeg funnet ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Dere som har strikket rundt midja: enten har dere ikke hunder som trekker, eller så er strikken enormt tykke, og i tillegg må dere ha en lur måte å feste de på (ikke renneløkke) - for det der er bare så sinnsykt vondt at det nesten ikke går an! Har prøvd det, og neitakk; det skjer ALDRI igjen! Selvsagt hadde jeg det utenpå alt av vinterklær, og jeg har prøvd det utenpå kjeledress også, men det går bare ikke. Hvis hunden først trekker skikkelig, så er det sable vondt. Og det slakkes jo ikke opp igjen heller før man løsner det for hånd. Au. Står man på ski når hunden trekker, så skal det ikke mye kraft til for at hunden skal klare å trekke deg fremover. Jeg tror Tulla legger mye mer krefter i trekkingen når det går saktere, enn når vi går på ski. Det samme gjelder spark, og til en viss grad sykkel (dersom jeg ikke sitter og bremser).

Men flott at du syns det var gøy Wretch! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har strikket rundt midja: enten har dere ikke hunder som trekker, eller så er strikken enormt tykke, og i tillegg må dere ha en lur måte å feste de på (ikke renneløkke) - for det der er bare så sinnsykt vondt at det nesten ikke går an! Har prøvd det, og neitakk; det skjer ALDRI igjen! Selvsagt hadde jeg det utenpå alt av vinterklær, og jeg har prøvd det utenpå kjeledress også, men det går bare ikke. Hvis hunden først trekker skikkelig, så er det sable vondt. Og det slakkes jo ikke opp igjen heller før man løsner det for hånd. Au. Står man på ski når hunden trekker, så skal det ikke mye kraft til for at hunden skal klare å trekke deg fremover. Jeg tror Tulla legger mye mer krefter i trekkingen når det går saktere, enn når vi går på ski. Det samme gjelder spark, og til en viss grad sykkel (dersom jeg ikke sitter og bremser).

Men flott at du syns det var gøy Wretch! :D

Hvorfor det? Kanskje folk er forskjellige, kanskje båndene er forskjellige og kanskje hundene folk har festet i båndene sine er forskjellige.

Båndet mitt er ganske tykt, også er det veldig "knuvlete" der som det er strikk så selv om jeg bruker "renneløkke" så blir det fast rundt midja mi siden båndet er så ujevnt. Det er ikke glatt nok til å kunne stramme seg inn på en måte. My trekker ikke konstant, men når hun trekker så trekker hun hardt - det er derfor jeg har et strikkbånd i det hele tatt ;)

Skjønner ikke helt hva det er å diskutere - kanskje jeg og wretch har hunder som ikke trekker så hardt konstant, kanskje har vi utrolig sterke midjer, kanskje tåler vi mer smerte enn deg... Who cares, men er det ikke bare greit om vi går til å bruke et bånd på den måten? :D Er det et stort verdensproblem (ev. doggisproblem?) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Kanskje folk er forskjellige, kanskje båndene er forskjellige og kanskje hundene folk har festet i båndene sine er forskjellige.

Båndet mitt er ganske tykt, også er det veldig "knuvlete" der som det er strikk så selv om jeg bruker "renneløkke" så blir det fast rundt midja mi siden båndet er så ujevnt. Det er ikke glatt nok til å kunne stramme seg inn på en måte. My trekker ikke konstant, men når hun trekker så trekker hun hardt - det er derfor jeg har et strikkbånd i det hele tatt :D

Skjønner ikke helt hva det er å diskutere - kanskje jeg og wretch har hunder som ikke trekker så hardt konstant, kanskje har vi utrolig sterke midjer, kanskje tåler vi mer smerte enn deg... Who cares, men er det ikke bare greit om vi går til å bruke et bånd på den måten? :) Er det et stort verdensproblem (ev. doggisproblem?) :)

:)

Unnskyld meg. Det var da aldri meningen at dette skulle oppleves som et "angrep". :D

Nei, det er ikke et stort verdens/doggisproblem, men det kan jo virke sånn?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virket litt sånn når folk skal diskutere så sinnsykt?

Jeg skulle ikke "diskutere", jeg skjønte bare ikke hvordan det er mulig å ha strikket rundt midjen uten å bli revet i to. Det er, hvis man har en hund som drar. For det har jeg, og jeg har prøvd å gå sånn, og det går ikke. Derfor lurte jeg på om dere gjorde noe spesielt med strikket, festet det på en lur måte, om strikket var usannsynlig bredt, eller noe sånt. Alternativt har dere virkelig ikke hunder som trekker noe særlig, for da går sånt bare ikke an. Jeg har prøvd dette med flere hunder, og jeg vet det ville funket på hunder som ikke trekker noe særlig.

Altså; av undring skrev jeg det jeg skrev. Fordi jeg ikke skjønte hvordan det kunne gå til. Og i mitt hode går det fremdeles ikke an dersom man har en hund som trekker. Sorry. Om det er å diskutere, så må jeg vel få et svar da, som forklarer meg hvordan det går til? Det er vel ikke en diskusjon før man har fått servert begge sider i en sak? Alternativt er det som Wretch skriver; et forum, hvor folk har ekstremt behov for å fortelle om hvordan akkurat de gjør det, selv om fire andre nettopp har skrevet akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Anniken følte det som at du (og evt. de andre) skrev det "in the lines of": "det er umulig at det går an at noen bruker tauet på den måten" siden dere er svært påståelige med at det må være ca. umulig, og insinuerer at våre hunder ikke trekker i det hele tatt. Man blir jo litt "ehh...jo" siden man selv vet hvor mye hunden trekker og at det ER mulig. Så får man heller se seg fornøyd med at noen får det til og andre ikke. Gudene vet, vi har sikkert stålhofter som holder tauet/strikket på plass? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Anniken følte det som at du (og evt. de andre) skrev det "in the lines of": "det er umulig at det går an at noen bruker tauet på den måten" siden dere er svært påståelige med at det må være ca. umulig, og insinuerer at våre hunder ikke trekker i det hele tatt. Man blir jo litt "ehh...jo" siden man selv vet hvor mye hunden trekker og at det ER mulig. Så får man heller se seg fornøyd med at noen får det til og andre ikke. Gudene vet, vi har sikkert stålhofter som holder tauet/strikket på plass? :ahappy:

Hehe, ja noe MÅ det jo være??! :ahappy::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...