Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan sminke seg når man bruker briller!


Vala

Recommended Posts

Cluet er det, jeg har minus 7 og er vant til å gå med linser. Grunnet ettellerannetmøkk på det ene øyet så må jeg gå med brillene. Ille nok i seg selv, men ikveld skal jeg på julebord og VIL se ut som noe annet enn et takras med et hovent øye og colabunner.

Såh.. hvordan sminker man øyne UTEN at de blir enda mindre (minus 7 har en tendens til å se ut som veeeldig små grise øyne hvis en er litt uheldig m sminken i tillegg).

Jeg bør vel unngå å ta kajal under øynene. Men hvilke tips mtp å få "åpnet" øynene mht skyggelegging og videre? Noen tips her??

*krysser fingrene for at det er maaaange på sonen som vet råd nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at hvit kajal under øynene skal åpne opp øynene, men har ikke testet det selv. Er ikke lyse farger generelt forstørrende?

Svart kajal er nok uheldig for det får ofte øynene til å se (enda) mindre ut.

Eller, så har ikke jeg så mye peiling på akkurat det, selv om jeg har briller selv. Er nok andre som vet bedre enn meg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit eyeliner i "krokene" innerst og ytterst på begge øynene åpner opp. :) Dessuten kan det være lurt å bruke vippetang slik at øyevippene peker oppover og ikke ligger tungt over øynene. Det går også an å ha mye mascara på de øvre øyenvippene og lite eller ikke noe mascara på de nedre vippene - det får en åpnende effekt. Skal du bruke hvit eyeliner på våtkanten må du passe på at det hvite streken ikke blir for tydelig, det ser bare fælt ut.

Ellers gjør lys farge egenrelt øynene større. Du kan f.eks. bruke en beige eller lys pastelfarge hvis du skal bruke øyenskygge. Legg mørkere øyenskygge innerst mot vippene og gjør det gradvis lysere opp mot globallinjen. Og husk - skal du ta på øyenskygge - dra fargen innover. Ikke legg fargen på innerst i øyekroken og dra det utover, men motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt råd er at lyse farger forstørrer, mens mørke farger forminsker.

Legg en lys bunnfarge over hele øyet opp til øyenbrynene, en annen farge på lokket, f.eks skimmerfarge av et eller annet kledelig slag. I øyekroken (mot tinningene) legger du en mørkere skyggefarge, i tillegg til å legge skyggefargen i globallinjen. Bruk eyeliner på overlokket, tett inntil vippene, jeg ville da droppet å bruke strek eller eyeliner under øyet. Hvis du føler det som en manglende ramme, kan du bruke en øyenskygge og børste etter øyenvippene. Dus ut med børste. Jo mørkere farge under, jo mindre vil øynene dine virke, tror jeg. Trickset med lyst innerst i øyet mot nesen skal også virke forstørrende. Gjennom hele prosessen bruker du en børste som duser ut alle skarpe streker, veldig viktig. Åpne øyet ved å bruke en vippetang til øyenvippene, før du legger på mascara. Selv er jeg en dramaqueen, men vil du ha en mer naturlig look, bruker du en øyenvippebørste for å skille øyenvippene. Børst øyenbrynene dine i en kledelig form med en gel, med eller uten farge. Voilà!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er i "manko" på hvit kajal og vippetang, men nå har jeg iaf endel tips som overstyrer min "vanlige" sminking. Sånt går jo på autopilot når en er vant til å bruke linser... og funker altså ikke når jeg har briller på *flire*

Tusen takk for tipsene alle tre! Ser at jeg må gå bort ifra mørk farge på globelinjen iaf... en vane jeg må venne av meg. Iaf mens brillene sitter på nesetippen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...