Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du julekalender?

HHC

79 stemmer

1. 1.

• Har ikke
      21
    • Vanlig sjokoladekalender
      19
    • Ponduskalender
      1
    • Kinder kalender
      13
    • Pakkekalender
      20
    • Jul i blåfjell kalender
      0
    • Flax kalender
      21
    • Annen en nevnt over
      13

Recommended Posts

Guest Maritus

Fikk haribo i år :) Må være ærlig og si at jeg ikke er verdens største fan av vingummi, noe som jeg trodde mamma visste siden vi begge er sjokomane, men jeg har ikke nevnt det og jeg klager ikke. Spennendes selvom jeg ikke alltid eter det. *Ønske seg kinder kalender av seg selv :angel:*

EDIT: Må bare nevne at jeg fikk pakkekalender ett år. Ikke no dyrt, men uansett morsomt. Dessuten så fikk jeg sånne lapper med en gåte på så skulle jeg finne ut hvor pakka var. Bare det i seg selv er morsomt. Har forresten veldig lyst til å snike te meg en sjokolade fra tulla sine, hun har to sjokoladekalendere fordi min plastgummi var så dyr :D (Kunne godt bytta, men hu er for liten te å ete gummi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Hvorfor det?

Hvis de har penger, hvis de har muligheten, hvis det ikke er noe påtvunget og hvis foreldrene faktisk gjør det fordi de har lyst å være hyggelige, hvorfor ikke?

Nyt heller juletida enn å være bitter over andres gaver :)

Jeg synes ikke noe om å få så store gaven i julekalenderen. Vær gjerne uenig med meg. :D Jeg verken bitter eller sjalu på henne, jeg synes bare det blir litt mye. Som om man ikke får nok gaven på juleaften, liksom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om å få så store gaven i julekalenderen. Vær gjerne uenig med meg. :) Jeg verken bitter eller sjalu på henne, jeg synes bare det blir litt mye. Som om man ikke får nok gaven på juleaften, liksom. :D

Så du liker ikke å få gaver da? Du liker rett og slett ikke å få store ting? La oss se 100% vekk fra hva foreldre tjener, om du jobber, om ditt eller datt. Om vi isolerer deg + en pakkekalender med la oss si, iPod nano, playstation 3 spill, tskjorter og bøker til > 300kr. Og på julaften fikk du deg en hest til 30,000. Eller hva de koster.

Du ville ikke likt det? Hvorfor? Dårlig samvittighet ovenfor andre i samfunnet? Til tross for at familien din kanskje hadde vunnet 5 mill på ett lotteri?

Jeg ser virkelig ikke hvordan man IKKE synes om å få noe. Jeg er glad for alt jeg får jeg, for jeg vet at det jeg får det har vi hatt muligheten til å kjøpe, mamma eller pappa har tjent inn pengene med lang utdanning og hardt arbeid, og at de gjør det fordi de synes jeg fortjente det.

Selvfølgelig er det en annen sak om jeg hadde vært sånn "mammaaaa åååeeehhh jeg skal ha pakkekalender og her er ønskelista, men ikke glem julegavene daaa!". Men er det noe helt uoppfordret, tradisjonsrikt eller en generell gjensidig enighet om at sånn vil vi ha det og se så koselig vi har det i jula..... absolutt null problems.

Jeg vil påstå at om du synes det er for mye har du iallefall en mening om en annen person. :D Mih.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du liker ikke å få gaver da? Du liker rett og slett ikke å få store ting? La oss se 100% vekk fra hva foreldre tjener, om du jobber, om ditt eller datt. Om vi isolerer deg + en pakkekalender med la oss si, iPod nano, playstation 3 spill, tskjorter og bøker til > 300kr. Og på julaften fikk du deg en hest til 30,000. Eller hva de koster.

Du ville ikke likt det? Hvorfor? Dårlig samvittighet ovenfor andre i samfunnet? Til tross for at familien din kanskje hadde vunnet 5 mill på ett lotteri?

Jeg ser virkelig ikke hvordan man IKKE synes om å få noe. Jeg er glad for alt jeg får jeg, for jeg vet at det jeg får det har vi hatt muligheten til å kjøpe, mamma eller pappa har tjent inn pengene med lang utdanning og hardt arbeid, og at de gjør det fordi de synes jeg fortjente det.

Selvfølgelig er det en annen sak om jeg hadde vært sånn "mammaaaa åååeeehhh jeg skal ha pakkekalender og her er ønskelista, men ikke glem julegavene daaa!". Men er det noe helt uoppfordret, tradisjonsrikt eller en generell gjensidig enighet om at sånn vil vi ha det og se så koselig vi har det i jula..... absolutt null problems.

Jeg vil påstå at om du synes det er for mye har du iallefall en mening om en annen person. :) Mih.

Jeg synes selvsagt at det er fint å få ting! Poenget mitt er at det fort kan bli mye og at mange, ikke alle, barn lett kan bli "mette" og ikke sette skikkelig pris på fine gaver. Det er viktig å vite at penger ikke vokser på trær. Det er en lærdom som kommer godt med senere i livet.

Jeg synes barn får nok fine gaver i jula, og ikke trenger 24 gaver først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående. rådyre greier i gavekalender tenker jeg mest at det kanskje ikke er noe sjakktrekk fra foreldrene sin side, med tanke på hva barna lærer av det. Men hva vet jeg.

Er jigrunn ikke min bissniss, alldri kjent noen som har fått sånne ting i kalender uansett :)

Tror det her er mitt første år uten pakkekalender, men jeg savner det egentlig ikke. Skulle vel ha kjøpt en sjokoladekalender om det bare hadde vært litt bedre sjokolade i dem... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kalender i år jeg:( Mamma mente jeg var for gammelt for slik (selv om jeg prøvde å fortelle henne at å sende kalender til meg er noe hun skal gjøre til hun dør:P)

Brukte pengene mine på å lage pakkekalender til kjæresten istedet Han ble glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Lynet McQueen-kalender, jeg. Og ja, den ervervet jeg på skikkelig barnslig vis.

Pappa`n til barna kjøpte kalendere. Dattera valgte selv og fikk en dyr en med jålestæsj, sønnen, som ikke var med på shopping, fikk en billig en (Lynet McQueen) med sjokolade. Så fikk far dårlig samvittighet og reiste av gårde med sønnen og kjøpte en dyr en til han også. Sønnen ble kjempeglad for da hadde han nemlig TO, noe JEG syns var veldig urettferdig, så da tok jeg Lynet-kalenderen med de skuffende bittesmå sjokoladene. Men det var min første kalender på hvertfall.. urgh - 25 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...