Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du julekalender?


HHC

  

79 stemmer

  1. 1.

    • Har ikke
      21
    • Vanlig sjokoladekalender
      19
    • Ponduskalender
      1
    • Kinder kalender
      13
    • Pakkekalender
      20
    • Jul i blåfjell kalender
      0
    • Flax kalender
      21
    • Annen en nevnt over
      13


Recommended Posts

Guest Maritus

Fikk haribo i år :) Må være ærlig og si at jeg ikke er verdens største fan av vingummi, noe som jeg trodde mamma visste siden vi begge er sjokomane, men jeg har ikke nevnt det og jeg klager ikke. Spennendes selvom jeg ikke alltid eter det. *Ønske seg kinder kalender av seg selv :angel:*

EDIT: Må bare nevne at jeg fikk pakkekalender ett år. Ikke no dyrt, men uansett morsomt. Dessuten så fikk jeg sånne lapper med en gåte på så skulle jeg finne ut hvor pakka var. Bare det i seg selv er morsomt. Har forresten veldig lyst til å snike te meg en sjokolade fra tulla sine, hun har to sjokoladekalendere fordi min plastgummi var så dyr :D (Kunne godt bytta, men hu er for liten te å ete gummi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Hvorfor det?

Hvis de har penger, hvis de har muligheten, hvis det ikke er noe påtvunget og hvis foreldrene faktisk gjør det fordi de har lyst å være hyggelige, hvorfor ikke?

Nyt heller juletida enn å være bitter over andres gaver :)

Jeg synes ikke noe om å få så store gaven i julekalenderen. Vær gjerne uenig med meg. :D Jeg verken bitter eller sjalu på henne, jeg synes bare det blir litt mye. Som om man ikke får nok gaven på juleaften, liksom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om å få så store gaven i julekalenderen. Vær gjerne uenig med meg. :) Jeg verken bitter eller sjalu på henne, jeg synes bare det blir litt mye. Som om man ikke får nok gaven på juleaften, liksom. :D

Så du liker ikke å få gaver da? Du liker rett og slett ikke å få store ting? La oss se 100% vekk fra hva foreldre tjener, om du jobber, om ditt eller datt. Om vi isolerer deg + en pakkekalender med la oss si, iPod nano, playstation 3 spill, tskjorter og bøker til > 300kr. Og på julaften fikk du deg en hest til 30,000. Eller hva de koster.

Du ville ikke likt det? Hvorfor? Dårlig samvittighet ovenfor andre i samfunnet? Til tross for at familien din kanskje hadde vunnet 5 mill på ett lotteri?

Jeg ser virkelig ikke hvordan man IKKE synes om å få noe. Jeg er glad for alt jeg får jeg, for jeg vet at det jeg får det har vi hatt muligheten til å kjøpe, mamma eller pappa har tjent inn pengene med lang utdanning og hardt arbeid, og at de gjør det fordi de synes jeg fortjente det.

Selvfølgelig er det en annen sak om jeg hadde vært sånn "mammaaaa åååeeehhh jeg skal ha pakkekalender og her er ønskelista, men ikke glem julegavene daaa!". Men er det noe helt uoppfordret, tradisjonsrikt eller en generell gjensidig enighet om at sånn vil vi ha det og se så koselig vi har det i jula..... absolutt null problems.

Jeg vil påstå at om du synes det er for mye har du iallefall en mening om en annen person. :D Mih.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du liker ikke å få gaver da? Du liker rett og slett ikke å få store ting? La oss se 100% vekk fra hva foreldre tjener, om du jobber, om ditt eller datt. Om vi isolerer deg + en pakkekalender med la oss si, iPod nano, playstation 3 spill, tskjorter og bøker til > 300kr. Og på julaften fikk du deg en hest til 30,000. Eller hva de koster.

Du ville ikke likt det? Hvorfor? Dårlig samvittighet ovenfor andre i samfunnet? Til tross for at familien din kanskje hadde vunnet 5 mill på ett lotteri?

Jeg ser virkelig ikke hvordan man IKKE synes om å få noe. Jeg er glad for alt jeg får jeg, for jeg vet at det jeg får det har vi hatt muligheten til å kjøpe, mamma eller pappa har tjent inn pengene med lang utdanning og hardt arbeid, og at de gjør det fordi de synes jeg fortjente det.

Selvfølgelig er det en annen sak om jeg hadde vært sånn "mammaaaa åååeeehhh jeg skal ha pakkekalender og her er ønskelista, men ikke glem julegavene daaa!". Men er det noe helt uoppfordret, tradisjonsrikt eller en generell gjensidig enighet om at sånn vil vi ha det og se så koselig vi har det i jula..... absolutt null problems.

Jeg vil påstå at om du synes det er for mye har du iallefall en mening om en annen person. :) Mih.

Jeg synes selvsagt at det er fint å få ting! Poenget mitt er at det fort kan bli mye og at mange, ikke alle, barn lett kan bli "mette" og ikke sette skikkelig pris på fine gaver. Det er viktig å vite at penger ikke vokser på trær. Det er en lærdom som kommer godt med senere i livet.

Jeg synes barn får nok fine gaver i jula, og ikke trenger 24 gaver først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående. rådyre greier i gavekalender tenker jeg mest at det kanskje ikke er noe sjakktrekk fra foreldrene sin side, med tanke på hva barna lærer av det. Men hva vet jeg.

Er jigrunn ikke min bissniss, alldri kjent noen som har fått sånne ting i kalender uansett :)

Tror det her er mitt første år uten pakkekalender, men jeg savner det egentlig ikke. Skulle vel ha kjøpt en sjokoladekalender om det bare hadde vært litt bedre sjokolade i dem... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kalender i år jeg:( Mamma mente jeg var for gammelt for slik (selv om jeg prøvde å fortelle henne at å sende kalender til meg er noe hun skal gjøre til hun dør:P)

Brukte pengene mine på å lage pakkekalender til kjæresten istedet Han ble glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Lynet McQueen-kalender, jeg. Og ja, den ervervet jeg på skikkelig barnslig vis.

Pappa`n til barna kjøpte kalendere. Dattera valgte selv og fikk en dyr en med jålestæsj, sønnen, som ikke var med på shopping, fikk en billig en (Lynet McQueen) med sjokolade. Så fikk far dårlig samvittighet og reiste av gårde med sønnen og kjøpte en dyr en til han også. Sønnen ble kjempeglad for da hadde han nemlig TO, noe JEG syns var veldig urettferdig, så da tok jeg Lynet-kalenderen med de skuffende bittesmå sjokoladene. Men det var min første kalender på hvertfall.. urgh - 25 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...