Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva hadde dere gjort dersom bikkja deres hadde bitt?


Jeampi

Recommended Posts

Buster beit meg så jeg blødde på mandag..

Men det va jo jeg som var så vågal at jeg gikk mellom når Buster å Troy ble uvenner, ikke lett å holde to adrenalin-stappete hannhunder fra hverandre, å da traff buster meg i låret... :cry:

Jeg sa ingeting å buster viste ikke at han bommet...

Blir han agresiv å biter andre så er det jo ingen annen utvei...

Men et sånt uhell går ubemerket forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere hund var menneskeaggresiv' date=' en omplasseringshund. Jeg valgte å ikke avlive, men tilrettela livet hans så han aldri kom i en situasjon der han fikk laget noen skade.. jeg hadde han i 6 år uten uhell og det gikk bra..[/quote']

Hvordan gjorde du det? Hvordan kunne du VITE at hunden aldri fikk skadet et barn? Eller tilmed drept?Jeg har hatt 2 problemhunder (den ene var omplasseringshund og den andre var syk) og fra jeg var 10 år var jeg stalljente i en stall som tok inn "mannevonde" trav hester for å trene dem opp så jeg har nok 20 års erfaring med "gale " dyr jeg og :wink: .Og min erfaring er at du kan aldri kontrollere omgivelsene 100%

Dette er en erfaring og et synspunkt jeg deler med de fleste fagfolk på området.Jeg kjenner jeg alltid blir litt irritert på det jeg mener er misforstått dyrevern,en hund som er direkte menneske aggresiv har det faktisk ikke bra.Fysisk frisk eller ikke...

En annen ting er ringvirkningene det har for synet på hundehold i norge generelt at noen velger å holde slike hunder i live...

Hadde Pan vært direkte menneske aggresiv så hadde han ikke overlevd 5mnd dagen sin engang.Han var fryktaggresiv pga smerter og reagerte ikke på mennesker før de tok på han inntil den dagen han plutselig dro den litt lenger.Da var det ingen bønn...Det handler litt om å ta ansvar ikke bare for sin egen hund men også for samfunnet rundt.

Sånn der fikk jeg det ut :cry:

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest innleggene her :cry: og må jo bare komme med en liten kommentar til :(

Jeg har som jeg nevnte tidligere her fått en av mine hunder avlivet pga biting. Situasjonen var:

Tara var en lydighetshund og også en mammadalt. Hun vek omtrent aldri fra min side. Der jeg var var hun bare en halvmeter ifra meg.

Hun begynte å bli aggressiv over for barn, og da spesielt gutter i 8-10 års alderen. Ingen hadde vært stygg mot henne, men jeg tror ikke helt hun likte kroppsspråket deres :( Hun smånappet broren til Maikens venninne ved flere andledning, men aldri alvorlig.. Det ble "bare" bunker i huden.

Så skjedde det :( Vi hadde besøk av min nevø. Jeg var på terrassen og hadde Tara ved min side. Plutselig bare stakk hun rett ned på plenen, hoppet opp og beit min nevø i magen uten at noen hadde provosert henne. Det ble egentlig bare et risp, men da var det nok for meg. Dette var søndag, og Tara ble avlivet mandags kveld.

Er ikke i tvil om hva jeg gjør hvis slikt oppstår igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest innleggene her :cry: og må jo bare komme med en liten kommentar til :(

Jeg har som jeg nevnte tidligere her fått en av mine hunder avlivet pga biting. Situasjonen var:

Tara var en lydighetshund og også en mammadalt. Hun vek omtrent aldri fra min side. Der jeg var var hun bare en halvmeter ifra meg.

Hun begynte å bli aggressiv over for barn, og da spesielt gutter i 8-10 års alderen. Ingen hadde vært stygg mot henne, men jeg tror ikke helt hun likte kroppsspråket deres :( Hun smånappet broren til Maikens venninne ved flere andledning, men aldri alvorlig.. Det ble "bare" bunker i huden.

Så skjedde det :( Vi hadde besøk av min nevø. Jeg var på terrassen og hadde Tara ved min side. Plutselig bare stakk hun rett ned på plenen, hoppet opp og beit min nevø i magen uten at noen hadde provosert henne. Det ble egentlig bare et risp, men da var det nok for meg. Dette var søndag, og Tara ble avlivet mandags kveld.

Er ikke i tvil om hva jeg gjør hvis slikt oppstår igjen.

uff.... sånt er utrolig trist :P Flott at du er en ansvarsfull hunde eier da... selv om det er vondt noen ganger.... :P Har full respekt for folk som virkelig tar ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis situasjonen var sånn at Yrja beit noen sånn helt uten videre, da hadde jeg avlivet henne. Selvfølgelig hadde det vært kjempehardt, men når ting er som det er, må man handle ut i fra hva som har skjedd og hva som kan skje videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Hun min har da bitt meg mange ganger hun' date=' men jammen har jeg ikke tenkt å avlive henne for det! Hoho.. :P Hun har til og med bitt meg til blods. Så ganske grotesk ut en gang når jeg skulle klippe klørne hennes, hun bet meg til blods, og hun ble helt blodrød over det hele![/quote']

Valpebiting da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett ann situasjonen, men avlivning hadde nok vært det mest sannsynlige. Min hund er mitt ansvar, men jeg vil ikke ha det liggende på meg at jeg holdt en usikker hund i live så lenge at han fikk drept/sadet noen alvorlig.. Dessuten har ikke en sånn hund det bra heller! Enig med Gunn og Annette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som har bitt har fått en erfaring hvor det lønner seg å bite. (Blir kvitt menneskene, ubehaget) Derfor vil jeg avlive hunden om hun skulle bitt noen, uforskyldt eller ikke, det har ikke noe å si. En hund som har bitt vil bite igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for det meste. Og under kloklipping og slikt. Jeg kan liksom ikke se for meg tanken å noen gang skulle avlive henne pga. biting liksom. Kan hun bite sånn at det kan skade noen? Mer enn et lite hull i huden? Merkelig tanke, det er helt fjernt for meg, rett og slett. Hvordan vet man hva et virkelig bitt er? Flere her sier liksom at hvis hunden har bitt en gang, så er det rett ut. Men min hund har bitt mange ganger, og jeg har ikke vurdert tanken en gang. Altså, det er jo ingen grunn for avliving den bitingen hun driver med. Så det er litt vanskelig å forstå hvordan dette avgjørende bittet egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...