Gå til innhold
Hundesonen.no

Det fæleste noen har sagt?

Djervekvinnen

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

hehe, hvorfor ikke? Jeg orker ikke å ramse opp alt de sa, folk kan lese seg til det hvis de ønsker.

Takk. Voks opp og bli ferdig med den tråden! Jeg har prøvd å diskutere med deg på msn, men hver gang sier du at det ikker noe å diskutere, og at du er ferdig med den saken. Tydeligvis er du ikke det siden du nevner den ved en hver anledning du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm med volpinoen har jeg hørt noe stygt , bare at noen har trodd det var samojed valper :P

athene bli nå kalle for gulvmopp det er jo ikke koselig da. men for meg er hun og de 2 andre gullverdt :P

så da kan jo alle de andre synes det de vil uten at det bryr oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og om hun er whippet

En whippet?! Den personen kan umulig ha så mye kunnskap om de forskjellige rasene :P :roll:

Husker Guro hadde med seg to salukier til Bergen i april, og hun møtte på en dame på tur som begynte å sjelle henne ut og sa at hundene hennes ikke fikk mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En whippet?! Den personen kan umulig ha så mye kunnskap om de forskjellige rasene :P :roll:

Husker Guro hadde med seg to salukier til Bergen i april, og hun møtte på en dame på tur som begynte å sjelle henne ut og sa at hundene hennes ikke fikk mat :P

Kødder du? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vel, kan ikkje hugse at nokon har sagt noko stygt om Bella.

Men når ho var kvalp fekk eg spørsmål om ho var ein rev, men det var berre på spøk så klart. Og rev er smarte dyr, så det tok eg som eit kompliment. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vet sannelig ikke jeg :? Jeg er ikke så god på å merke sånt, for jeg tar det aldri seriøst. Det er jo mange som har kalt henne katt, rotte, kanin, ekorn o.l. Men aldri frekt liksom, bare sånn på tull, eller så er det barn som faktisk tror hun er en katt :roll:

Det er også noen som har kalt henne en gulvmopp, men da rister jeg bare oppgitt på huet. Hun ligner jo ikke på en mopp engang :? Jeg hadde forstått et bedre hvis det var en shih tzu, lasa, yorkie e.l. men henne? Jaja, tror ikke akkurat hun hadde fått med seg så masse, siden pelsen er langt unna bakken, men men..

Det jeg derimot synes er frekt, det er folk som kommer bort å kjefter på meg fordi jeg "skjemmer henne bort". Som om de vet noe om det i det hele tatt ved å se på oss en gang. Kjefter meg huden full hvis jeg løfter henne eller noe sånn. Men men. Dem om det. Jeg bryr meg egentlig ikke så stort om det, bortsett fra at jeg blir litt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke akkurat "Hun var liten" som en stygg komentar. Det er vel det noen har sagt om Yrja som ikke var pent... Bortsett fra en gjeng med ungdommer som begynte å snakke om at hunden min måtte være fæl til å bite, fordi at det var funnet ut at Golden Retrieveren hadde det sterkeste bittet av hunderasene i Norge. :roll: Ja... Hunden min biter meg hele tiden! Hun er jo en GOLDEN RETRIEVER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Voks opp og bli ferdig med den tråden! Jeg har prøvd å diskutere med deg på msn, men hver gang sier du at det ikker noe å diskutere, og at du er ferdig med den saken. Tydeligvis er du ikke det siden du nevner den ved en hver anledning du får.

jeg syns det var sårende at en jeg brydde meg om snakket så grovt. det var bare det. jeg har ikke noe imot deg, men din handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt' date=' jeg gidder ikke diskutere dette med deg mer. Ta det med meg på msn, du er tydeligvis ikke ferdig med det! Selv om jeg har prøvd flere ganger å snakke med deg.[/quote']

de spurte jo i tråden jo. det var derfor jeg skrev det. ikke av noen annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gjorde ikke det. Spørsmålet var: hva er det fæleste noen har sagt om din hund, ikke hvem har sagt noe stygt om din hund, og derfor går du OT når du trekker inn navn.. Det er du som går personlig nå, ikke Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fælt å si at hun har dårlige dempende signaler da? Syns liksom ikke det er så ille jeg da. Mona tar jo signaler dårlig også. Jeg er ikke redd for å si eller høre det. Men jeg syns Vicky dempa dårlig, ikke noe mer enn det! Ikke at hun var aggressiv eller noe. Dette har jeg uansett prøvd å forklare en million ganger, så jeg vil ikke gå inn i den diskusjonen igjen :) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky tok ikke Mona en eneste gang. Hun svarte og sa ifra, det var det hun gjorde. Det er helt riktig av en voksen tispe. Hvordan skulle ellers en valp lære? en innpåsliten valp blåser som regel i om den voksne tispa snur hodet vekk eller gjesper. Jeg syns ikke alt du sa var spesiellt hyggelig. Og at det ikke er liv i henne og greier. Nei, da har du ikke sett min hund jobbe sier jeg. Vicky har en utrolig god av og på knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fæleste noen har sagt om Aro :-k En jente som lurte på hva som feilte han, om han var syk siden han hadde det der greiene på ryggen :wink:

Det fæleste jeg har hørt om Shyalee til nå er: Åh, hun ligner jo på en rotte :-o

Men det bryr meg ikke om noen av delene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund blir kald så mangt, det er som sakt en dashc så den blir kalt "lav inne hund", komodehund, wenerdog, omserør, pølsehund, støvsuger osv..

Men de aller aller fleste synes hun er veldig pen da, så bryr meg ikke noe om kallenavna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jo være 17mai for 4 år siden, guttungen falt og slo seg 16mai og endte opp med å teipe under øyet (3 teip biter), sy 4 sting i pannen og 5 sting ved nesen :-o (han hadde falt på 3 hjulsykkelen, så kom ikke her å tro at de er noe tryggere enn to hjulinger :? ), så han så jo rimelig lekker ut 17mai da, med 3 svære plasterlapper i ansiktet.

vi gav han smertestillinde i for av paracept brusetabeletter på flask som han fikk med seg i vognen(siden legen annbefalte det også måtte vi følge med om han ble sliten så fikk vi bare komme oss hjem så han fikk slappe av).

vi tok da med oss ungene til byn(siden de hadde blitt lovet det og han virket som om han var i god form) og Aiwa var med(bare 6mndr gammel), og de fleste voksne så jo ungen og hunden sammen(hadde min søster med også så har vitner på hva folk lirte av seg til ungene sine, og hun ble rett og slett forbanna til slutt).

det var mangen unger somville hilse på Aiwa men mangen foreldre trakk ungene til seg når de såAndreas og sa "nei gud se han har blitt bitt av hunden, den hunden får ikke du hilse på den er farlig". det var ikke snakk om å spørre om hunden var farlig eller noe, nei da folk gikk bare ut i fra at det var hunden som hadde gjort det, men en ting kan jeg love dere og det er at hvis Aiwa hadde bitt min unge så han så ut sånn som han gjorde den dagen så hadde det gått rett til dyrelegen med henne og hun hadde aldri kommet ut igjen der i fra levendes for å være helt ærlig.

skal se om jeg finner bilde av han med skadene(vet jeg har) så kan dere se selv hva folk trodde Aiwa hadde gjort med Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas med plasterlapp i ansiktet, her har han akkurat fått lov til å ta av den han hadde i pannen for den løsnet så jeg skulle sett på en nye en. men det er jo ikke vannskelig å se at han er hoven i ansiktet da(han var heldig som ikke tok øyet når han slo seg, vi forbanner alle blomsterpotter laget av betong de er jo livsfarlig jo).

Angel464.jpg

Andreas 19 mai 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...