Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling hvor belgere kan være med


Carina

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Hehe, godt å ikke være den eneste da. Både med morsom belger og som asosial stressklump. :P

Ehm, joda. Han trekker seg jo ikke og han kan jo løpe. :P Og alle hunder, enten det er hanner eller ei, er Canes beste venner i hans hode. Men liksom.. Alt kan jo sikkert skje. ;)

Og nå tør jeg iallefall ikke spørre noen, for nå VET jeg jo at det finnes noen som kunne svart det! ;)

Den personen Tone hinter til holder ikke til på din kant av landet og det er ingen fare for at vedkommede dukker opp dit du skal *ler*

Lykke til sier jeg bare, og han ser ikke så halvgal ut kjekken din så det der går nok glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Den personen Tone hinter til holder ikke til på din kant av landet og det er ingen fare for at vedkommede dukker opp dit du skal *ler*

Lykke til sier jeg bare, og han ser ikke så halvgal ut kjekken din så det der går nok glimrende.

Takk for oppmuntrende ord, Merete! Setter pris på det. :P

Hun stiller ikke svart :P Men herremåne, jeg kan spørre noen for deg jeg ;)

Hihi, jeg bør vel heller bruke tid på å lære å stille ham selv. Jeg holdt jo på å tisse i buksa på de første brukskonkurransene, men det blir jo bedre etterhvert. Men nå er det litt ille at jeg kommer til å debutere foran halve sonen da. ;) Vi blir vel konkurrenter vi, 2ne, synes jeg leste at du hadde meldt på Dina. ;) Ikke at du får så mye kokurranse fra oss da, regner ikke med noe BIR/BIM akkurat ;) Men håper at vi kan få en rød slufse iallefall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Takk for oppmuntrende ord, Merete! Setter pris på det. :P

Hihi, jeg bør vel heller bruke tid på å lære å stille ham selv. Jeg holdt jo på å tisse i buksa på de første brukskonkurransene, men det blir jo bedre etterhvert. Men nå er det litt ille at jeg kommer til å debutere foran halve sonen da. ;) Vi blir vel konkurrenter vi, 2ne, synes jeg leste at du hadde meldt på Dina. ;) Ikke at du får så mye kokurranse fra oss da, regner ikke med noe BIR/BIM akkurat :P Men håper at vi kan få en rød slufse iallefall. ;)

Ååååå - skal du "over here" - eller har du meldt på til NKK Bø??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange belgere her..så må jeg stille et spm.

Jeg får ikke Diesel til å TRAVE, han bare løper, med strake foter....?

De vi har møtt tripper så lett, også på tur, mens min bare løper ;)

Det blir litt vanskelig å løpe med han i ringen, siden han går så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Er bittelitt usikker på akkurat hvor 'over there' er, men har meldt på til Letohallen i romjulen. ;)

Tja..... Letohallen er vel "over here" antagelig - i alle fall i forhold til der du befinner deg liksom *ler*

Det var forøvrig som pokker - jeg må nemlig jobbe den mandagen og får da ikke vært der ......... ååå suuuuuuur

Siden det er så mange belgere her..så må jeg stille et spm.

Jeg får ikke Diesel til å TRAVE, han bare løper, med strake foter....?

De vi har møtt tripper så lett, også på tur, mens min bare løper :lol:

Det blir litt vanskelig å løpe med han i ringen, siden han går så fort.

Ehh...... om han ikke galopperer så traver han - alternativt passer - jeg tror du skal slite skikkelig med å få han til å lære å bøye knea liksom.

Og det er du som styrer tempoet, og har du ikke lært han å følge ditt tempo så bør du begynne å trene på det nå, om det er sånn at han henger i båndet og tauer avgårde så er alternativ en å lære han at han skal bremse når det strammer - alternativ to er å flytte båndet helt opp øverst på halsen og holde det stramt der - da blir hunden mer kontrollerbar og du kan bestemme tempoet.

Ja, det høres slemt ut - men hunden velger selv om han vil taue og dra og dermed ikke få luft - eller å holde ditt tempo. Du skal ikke nøkke i båndet når du har det der, bare holde jevn kontakt. Da får du mer kontroll på hele hunden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..... Letohallen er vel "over here" antagelig - i alle fall i forhold til der du befinner deg liksom *ler*

Haha, det er helt sant! ;)

Det var forøvrig som pokker - jeg må nemlig jobbe den mandagen og får da ikke vært der ......... ååå suuuuuuur

Ååh, så teit! Hadde vært moro å hilse på deg, er jo takket være deg jeg i det hele tatt turte å ta kontakt med Nanduhria. :lol:

Ååå, skal dere hit :P Så moro! Da MÅ dere komme og si hei ;)

Yeeess! Det skal vi klare for atte deg har jeg jo hilst på før! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aaaldri turt å bedt et belgermenneske om å stille hunden min, for enn om de sier 'den fæle hunden der? han vil jeg ikke bli sett med'.. ;)

Den der var litt dømmende...

Kan jo si at jeg ikke akkurat har det beste utstillingsemne av en hund :lol:

Bare se etter den lengste gronnisen i hallen med de bredest ansatte ørene. ;)

Hey! Ditto, i tervversjonen!

Hvor er quotene mine?

Anyway, siden min utstillingskarriere, eller rettere sagt Ace sin, er lagt på hylla, kan jeg mer enn gjerne stille som handler. Har nå løpt i de der ringene x-antall ganger (ja det begynner å bli endel nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kommer meg ikke der til <_< Men ellers ;)

Tusen takk, kommer sikkert til å spørre en gang det passer seg sånn. :P

Den der var litt dømmende...

Kan jo si at jeg ikke akkurat har det beste utstillingsemne av en hund :lol:

Anyway, siden min utstillingskarriere, eller rettere sagt Ace sin, er lagt på hylla, kan jeg mer enn gjerne stille som handler. Har nå løpt i de der ringene x-antall ganger (ja det begynner å bli endel nå).

Nå har jeg allerede konstatert at hodet mitt ikke er på denne uken, så jeg skjønte ikke helt det du skrev først. ;)

Kanskje jeg spør deg da dersom jeg feiger totalt ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg bør vel heller bruke tid på å lære å stille ham selv. Jeg holdt jo på å tisse i buksa på de første brukskonkurransene, men det blir jo bedre etterhvert. Men nå er det litt ille at jeg kommer til å debutere foran halve sonen da. :lol: Vi blir vel konkurrenter vi, 2ne, synes jeg leste at du hadde meldt på Dina. ;) Ikke at du får så mye kokurranse fra oss da, regner ikke med noe BIR/BIM akkurat :P Men håper at vi kan få en rød slufse iallefall. ;)

Nå er det egentlig ikke så innmari vanskelig å stille belger, de skal stå mest mulig naturlig, og man driver ikke og flytter på beina på dem og strekker i halen og holder i kinnet og sånne ting *ler* Så det eneste han trenger å lære på en måned, er å trave og å stille seg opp ;)

Og for alle de som gruer seg til å stille, så anbefaler jeg å lese tråden om ringflauser, mulig det vil hjelpe på nervene? hehe

EDIT: Ang dette med konkurranse :P Nå er Dina ei litt grov og små-maskulin tispe, så selv om hun kan gjøre det bra (hun er jo pen), så kan hun like gjerne (nesten) gjørde det dårlig. Det er heller ikke noe pluss at hun er nedrøyta ;) Og - Annette med Loke forventa jo ikke noe mer enn blå når han ble stilt mot Dina - og han fikk cert og cacib og ble beste hannhund (skal ikke nevne noe om at han var eneste hannhund, jeg *ler*), så du skal aldri si aldri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det egentlig ikke så innmari vanskelig å stille belger, de skal stå mest mulig naturlig, og man driver ikke og flytter på beina på dem og strekker i halen og holder i kinnet og sånne ting *ler*

*klipp*

*kremt*

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det egentlig ikke så innmari vanskelig å stille belger, de skal stå mest mulig naturlig, og man driver ikke og flytter på beina på dem og strekker i halen og holder i kinnet og sånne ting *ler* Så det eneste han trenger å lære på en måned, er å trave og å stille seg opp ;)

Og for alle de som gruer seg til å stille, så anbefaler jeg å lese tråden om ringflauser, mulig det vil hjelpe på nervene? hehe

EDIT: Ang dette med konkurranse ;) Nå er Dina ei litt grov og små-maskulin tispe, så selv om hun kan gjøre det bra (hun er jo pen), så kan hun like gjerne (nesten) gjørde det dårlig. Det er heller ikke noe pluss at hun er nedrøyta ;) Og - Annette med Loke forventa jo ikke noe mer enn blå når han ble stilt mot Dina - og han fikk cert og cacib og ble beste hannhund (skal ikke nevne noe om at han var eneste hannhund, jeg *ler*), så du skal aldri si aldri :P

Vi får bare trene på det i løpet av den neste måneden, traving og at fremmede folk skal pille han på balla. :P Noe av det jeg er mest nervøs for er at jeg ikke skal skjønne hva som skjer, når jeg skal inn og sånt. Men siden jeg nå har en hund som mest sannsynlig skal inn bare èn gang og da blir vi jo ropt opp, så bør vel det også gå bra. :P

Hehe... må le litt... det skorter iallefall ikke på belgerfolk som vil hjelpe deg da belgerguri... bare pass på at ikke folk begynner å sloss om å få stille gutten ;)

Setter veldig pris på at folk tar seg tid til å svare på de teite spørsmålene mine og tilbyr seg å stille ham! :lol: De må gjerne slåss om det for min del, så lenge jeg slipper. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg er mest nervøs for er at jeg ikke skal skjønne hva som skjer, når jeg skal inn og sånt.

Psst: Om du bare ser ørlitegranne hjelpesløs ut kan det jo hende ringsekretæren forbarmer seg over deg og forteller hvor du skal gå og hva du skal gjøre... Du kan jo lure på hvordan jeg vet dette... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst: Om du bare ser ørlitegranne hjelpesløs ut kan det jo hende ringsekretæren forbarmer seg over deg og forteller hvor du skal gå og hva du skal gjøre... Du kan jo lure på hvordan jeg vet dette... :wub:

:P Høres ut som et godt triks. :P

Lykke til som førstegangutstiller.Belgerfolket er bare hyggelige.Det er mange drevne handlere.Lykke til...

Takk for det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hihi jeg driver å smugtitter litt i denne tråden for å kvinne meg opp til at jeg etterhvert skal debutere med den lille røde. Men jeg tenker litt motsatt jeg da. Istedenfor å gjemme meg bort alene i en ring uten noen som vet hvem jeg er vil jeg heller velge en middels stor utstilling hvor jeg kan finne noen som kan hjelpe meg med å gi et lite vink når jeg skal inn i ringen. Men jeg har strengt tatt ingen forhåpninger om noen voldsomme plasseringer, og hvis det går sånn så er det jo veldig enkelt da :wub: Men man vet jo aldri som 2ne sier. Men så er jeg strengt tatt ikke spesielt redd for å spørre fremmedfolk heller da :rolleyes: så da blir det jo litt enklere.

Men nå har du jo mange som vil stille opp og hjelpe deg! Dette går så fint så. Jeg klarte det da jeg var 14 år, alene på utstilling og ikke kjente et eneste utstillingsmenneske som kunne forklare. Da klarer jeg det nå også. Hihi og det gjør nok du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt hund et par ganger før, men det er leeenge siden og det var en rasetypisk hund. :wub: Og jeg og Cane har vært på valpeshow, men det er liksom litt mer uhøytidelig.. Men vi prøver oss, så ser vi hvordan det går. Alt går, enten går det veldig bra eller så går det veldig dårlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

*flir* Spaniel er litt vanskeligere å stille enn belger, ja :P

Vi får bare trene på det i løpet av den neste måneden, traving og at fremmede folk skal pille han på balla. :P Noe av det jeg er mest nervøs for er at jeg ikke skal skjønne hva som skjer, når jeg skal inn og sånt. Men siden jeg nå har en hund som mest sannsynlig skal inn bare èn gang og da blir vi jo ropt opp, så bør vel det også gå bra. :wub:

hehe - Utstillingssystemet i Norge er ganske enkelt, og både ringsekretær og folket rundt ringen er ganske greie, og kan nok hjelpe deg med når du skal inn igjen og ikke.

Jeg har stilt hund et par ganger før, men det er leeenge siden og det var en rasetypisk hund. :P Og jeg og Cane har vært på valpeshow, men det er liksom litt mer uhøytidelig.. Men vi prøver oss, så ser vi hvordan det går. Alt går, enten går det veldig bra eller så går det veldig dårlig. :P

Atte.. Han har vel ikke vokst seg dritstygg på det siste halvåret? Helt utypisk er ikke Cane vel, selv om han har bredt ansatte ører og er lang i kroppen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...