Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling hvor belgere kan være med


Carina

Recommended Posts

Jeg lurte på om noen vet om utstillinger hvor belgeren er med som det ikke pleier å være så mange belgerfolk på? Jeg har lyst til å prøve meg, men ønsker ikke at det skal være en stappa ring med masse folk med uendelig mye erfaring for da blir jeg så nervøs. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Hvor i Norge er det lite belgere da? Hva med utstilling i møre og romsdal? Eller rett utenfor Stavanger? Og meldt på en liten utstilling, ikke NKK :wub:

Vet ikke hvor i Norge det er lite belgere, men det er iallefall IKKE her i Stavanger-området. ;) Og tenkte selvsagt ikke på NKK-utstillingene, men om det kanskje var noen 'småutstillinger' der det erfaringsmessig ikke har vært sånn kjempemange belgere. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. når jeg sjekker dogweb og resultater for gronnis ser det ut som det er generelt utrolig få påmeldt på små utstillinger, 1-3 stk. er det på veldig mange av dem, og de er jevnt fordelt over hele landet.

Å, så teit jeg er. Kom ikke engang på å sjekke dogweb. Har visst ikke hue med meg for tiden, ikke kan jeg skylde på ammetåke heller. :rolleyes: Tusen takk for svar! Skal kikke litt på dogweb jeg. :wub:

Hvis noen vet noe, er det bare å hyle ut - blir veldig glad for alle tips. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På belgerklubbens hjemmeside er det jo en oversikt over utstillinger og resultater for 2008. Du kan jo ta en titt der og undersøke hvor det har vært færrest påmeldte :o

Enda en supergod idè. Haha, burde sikkert aldri stått opp i dag. *flir* Hva skulle jeg har gjort uten våkne doggiser? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, super tråd! :P

Jeg har nemlig tenkt akkruat det samme... Jeg er tre sekunder fra å få akutt diare før jeg skal inn i ringen, og det hjelper ikke når det står noen av de beste belgereierene i landet å ser på meg!!

NBFK arrangerer vel i ålesund i mai? Kom dit da vel, vi skal ;)

(først må bikkja trenes massemasse og mine nerver få seg ei pille med en stoor trekant på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå det ville være mye kjekkere om du kom på en utstilling med mye belgerfolk på ;) Vi biter ikke, og er som regel veeeeeldig koselige :P Og vi liker å hjelpe dem som ikke er så "erfaren" som oss ;)

Men som de andre her har sagt, ta en runde på belgerklubben sin side, eller på dogweb, så finner du fort ut hvilke utstillinger som ikke er så mye besøkt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvem som dømmer og, hvor mange som kommer. Er det en kjent "belgerhater" så er påmeldingstallene lave, og er det en dommer som dømmer bra, så øker antallet.... ;)

Men belgerfolk er det jo rundt ringene selv om kanskje groenendael påmeldingen er lav :P For tervfolket stiller jo hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvem som dømmer og, hvor mange som kommer. Er det en kjent "belgerhater" så er påmeldingstallene lave, og er det en dommer som dømmer bra, så øker antallet.... ;)

Men belgerfolk er det jo rundt ringene selv om kanskje groenendael påmeldingen er lav ;) For tervfolket stiller jo hehehe

Det var vel ikke overdrevent mange av de heller :P

Men altså, Carina.. Belgerfolk er stort sett veldig hyggelige og hjelpsomme, det kan til og med hende du slipper å gå med hunden din selv om du ikke vil det, liksom :P Så lenge Cane ikke er skikkelig drittsekk i ringen (og det regner jeg med at han ikke er), eller freaker ut (og det regner jeg med at han ikke gjør), så får det egentlig ikke gått galt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, super tråd! :P

Jeg har nemlig tenkt akkruat det samme... Jeg er tre sekunder fra å få akutt diare før jeg skal inn i ringen, og det hjelper ikke når det står noen av de beste belgereierene i landet å ser på meg!

NBFK arrangerer vel i ålesund i mai? Kom dit da vel, vi skal :P

(først må bikkja trenes massemasse og mine nerver få seg ei pille med en stoor trekant på).

Hadde sikkert vært morsomt, men tror at den nordlige vestkysten faktisk er vanskeligst for meg å reise til (bor i Stavanger) som helst kjører dit jeg skal. ;) Vi får heller møtes på noe i Bergen, østlandet evt. Trondheim. :P

Jeg syns nå det ville være mye kjekkere om du kom på en utstilling med mye belgerfolk på :P Vi biter ikke, og er som regel veeeeeldig koselige :P Og vi liker å hjelpe dem som ikke er så "erfaren" som oss :P

Men som de andre her har sagt, ta en runde på belgerklubben sin side, eller på dogweb, så finner du fort ut hvilke utstillinger som ikke er så mye besøkt.. :P

Jaaa, men dere er såå skumle der dere løpet rundt og viser bikkja som selvsagt står som en påle og kikker ut av ringen på.. ingenting? ;)

Men belgerfolk er det jo rundt ringene selv om kanskje groenendael påmeldingen er lav :P For tervfolket stiller jo hehehe

IIIIIK! :P

Det var vel ikke overdrevent mange av de heller :P

Men altså, Carina.. Belgerfolk er stort sett veldig hyggelige og hjelpsomme, det kan til og med hende du slipper å gå med hunden din selv om du ikke vil det, liksom :P Så lenge Cane ikke er skikkelig drittsekk i ringen (og det regner jeg med at han ikke er), eller freaker ut (og det regner jeg med at han ikke gjør), så får det egentlig ikke gått galt :P

Jo, men atte... det er jo.. også... ;) Jeg vet faktisk ikke hvordan Cane oppfører seg i ringen, har jo ikke vært i en ring siden han var 8 mnd gammel. Men da var han veldig flink og fikk faktisk på kritikken at han viser seg bra. :P Verre når jeg stilte ham selv dagen etterpå. :P

Hadde aaaldri turt å bedt et belgermenneske om å stille hunden min, for enn om de sier 'den fæle hunden der? han vil jeg ikke bli sett med'.. :P

Nå har jeg faktisk meldt meg på en utstilling, men vet ikke om jeg tør si noe. Selv om det sikkert sier seg selv, for det er ikke så mange utstillinger igjen i år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk meldt meg på en utstilling, men vet ikke om jeg tør si noe. Selv om det sikkert sier seg selv, for det er ikke så mange utstillinger igjen i år. ;)

Du har jo avslørt det i en annen tråd uansett da ;)

Jeg tror dere klarer dere helt fint jeg :P Dessuten synes jeg ikke dere skal klage på høye påmeldingstall, jeg hadde vært overlykkelig om det var færre enn 30 selv på små utstillinger... Sånn uten å måtte reise altfor langt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert vært morsomt, men tror at den nordlige vestkysten faktisk er vanskeligst for meg å reise til (bor i Stavanger) som helst kjører dit jeg skal. Vi får heller møtes på noe i Bergen, østlandet evt. Trondheim.

Er du i Bergen MÅ du si hei.... ;) Kanskje jeg tilogmed tilbyr meg å stille Cane?! :P

Jaaa, men dere er såå skumle der dere løpet rundt og viser bikkja som selvsagt står som en påle og kikker ut av ringen på.. ingenting?

HAHA :P, den var god.... Da har du IKKE sett Roma i ringen... På Nordhordland hundeklubb hadde Roma det så råkult i ringen, at hele hallen hørte det de siste to rundene i beste tispeklasse... For å si det sånn... hun ble ikke plassert... ;)

Hadde aaaldri turt å bedt et belgermenneske om å stille hunden min, for enn om de sier 'den fæle hunden der? han vil jeg ikke bli sett med'..

Det er det ingen som sier... De fleste som sier nei, er enten for nervøs selv, eller så har de ikke sjans (for mye å stille selv)... jeg stiller mer enn gjerne svart... Da jeg kun har to røde... og for å si det sånn... jeg har gått med myyyye "fælere" og mer aktive belgere i båndet enn jeg vil tro Cane er ;) Og som oftest oppfører de seg merkelig nok penere med et fremmed menneske (iallefall med en som vet hva h*n driver med) enn sammen med en nervøs eier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo avslørt det i en annen tråd uansett da :P

Haha, ja det var når jeg innså at det var jo bare èn utstilling igjen i år. ;) Så kunne jeg like gjerne røpe det på 'skikkelig' vis. :P

Er du i Bergen MÅ du si hei.... ;) Kanskje jeg tilogmed tilbyr meg å stille Cane?! :P

HAHA :P , den var god.... Da har du IKKE sett Roma i ringen... På Nordhordland hundeklubb hadde Roma det så råkult i ringen, at hele hallen hørte det de siste to rundene i beste tispeklasse... For å si det sånn... hun ble ikke plassert... ;)

Det er det ingen som sier... De fleste som sier nei, er enten for nervøs selv, eller så har de ikke sjans (for mye å stille selv)... jeg stiller mer enn gjerne svart... Da jeg kun har to røde... og for å si det sånn... jeg har gått med myyyye "fælere" og mer aktive belgere i båndet enn jeg vil tro Cane er :P Og som oftest oppfører de seg merkelig nok penere med et fremmed menneske (iallefall med en som vet hva h*n driver med) enn sammen med en nervøs eier :P

Weee, det hadde jo vært superdupert! :P Bergen er jo ikke så langt å reise herfra, så det er slett ikke umulig at jeg kommer dit en gang. ;)

Det siste du sier er nok helt sant! Fikk jo hjelp av Caroline her inne da jeg stilte ham på valpeshow, og da stilte hun ham til BIR (med konkurranse om BIR'et :P) og til BIS 5 (reserve) med en ganske ok kritikk. Dagen etterpå stilte jeg ham selv og fikk vel BIR'et fordi vi var eneste i rasen. :P Og kritikken viste at han aldeles ikke viste seg like bra med meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, det hadde jo vært superdupert! :P Bergen er jo ikke så langt å reise herfra, så det er slett ikke umulig at jeg kommer dit en gang. ;)

Da må du bare huke fatt i meg ;) Jeg svirrer nå rundt, og for det om jeg kanskje ikke husker å si hei, så er det ikke overlegenhet (som nevnt for en god stund tilbake, jeg har ikke rukket å bli SGT :P) det er bare det at jeg er et sosehovve på utstilling, og da må jeg snakkes til ;) Ellers å må jeg huske å kjøpe katalog for å se om du er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bare huke fatt i meg :P Jeg svirrer nå rundt, og for det om jeg kanskje ikke husker å si hei, så er det ikke overlegenhet (som nevnt for en god stund tilbake, jeg har ikke rukket å bli SGT ;) ) det er bare det at jeg er et sosehovve på utstilling, og da må jeg snakkes til :P Ellers å må jeg huske å kjøpe katalog for å se om du er der ;)

Skal prøve. ;) Jeg er ikke akkurat verdens tøffeste når det gjelder å gå opp til folk, men får annonsere det på forhånd her på doggis så er det vel en sjanse for at vi løper på hverandre. Bare se etter den lengste gronnisen i hallen med de bredest ansatte ørene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve. :P Jeg er ikke akkurat verdens tøffeste når det gjelder å gå opp til folk, men får annonsere det på forhånd her på doggis så er det vel en sjanse for at vi løper på hverandre. Bare se etter den lengste gronnisen i hallen med de bredest ansatte ørene. ;)

Hehe, det skal jeg prøve på.... du får være flink å annonsere, for da husker jeg nok å gå bort... :P Iallefall om vi har "avtalt" det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve. ;) Jeg er ikke akkurat verdens tøffeste når det gjelder å gå opp til folk, men får annonsere det på forhånd her på doggis så er det vel en sjanse for at vi løper på hverandre. Bare se etter den lengste gronnisen i hallen med de bredest ansatte ørene. ;)

Hun kjenner allerede Luno :P

Men skjønner deg godt jeg, blir selv helt ****** stresset og asosial på utstillinger fordi jeg syns det er skitskummelt (og tør ikke snakke med folk om jeg ikke kjenner dem fra før, og ikke alltid heller da haha). Hadde jo vært veldig hyggelig å treffe deg da, er vel to i Hordaland i februar som ikke er så store tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men atte... det er jo.. også... :P Jeg vet faktisk ikke hvordan Cane oppfører seg i ringen, har jo ikke vært i en ring siden han var 8 mnd gammel. Men da var han veldig flink og fikk faktisk på kritikken at han viser seg bra. :P Verre når jeg stilte ham selv dagen etterpå. ;)

Hadde aaaldri turt å bedt et belgermenneske om å stille hunden min, for enn om de sier 'den fæle hunden der? han vil jeg ikke bli sett med'.. ;)

hehe - Du veit om han trekker seg for folk eller ikke? Og du veit om han kan trave? Og om han har problemer med andre hanner oppå seg? Tipper han oppfører seg pent jeg ;) Og det er bare en jeg veit om som kunne funnet på å si noe sånt, og hun stiller ikke sine egne bikkjer engang, så hun hadde du neppe spurt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjenner allerede Luno :P

Men skjønner deg godt jeg, blir selv helt ****** stresset og asosial på utstillinger fordi jeg syns det er skitskummelt (og tør ikke snakke med folk om jeg ikke kjenner dem fra før, og ikke alltid heller da haha). Hadde jo vært veldig hyggelig å treffe deg da, er vel to i Hordaland i februar som ikke er så store tror jeg.

Hehe, godt å ikke være den eneste da. Både med morsom belger og som asosial stressklump. :P

hehe - Du veit om han trekker seg for folk eller ikke? Og du veit om han kan trave? Og om han har problemer med andre hanner oppå seg? Tipper han oppfører seg pent jeg ;) Og det er bare en jeg veit om som kunne funnet på å si noe sånt, og hun stiller ikke sine egne bikkjer engang, så hun hadde du neppe spurt *flir*

Ehm, joda. Han trekker seg jo ikke og han kan jo løpe. ;) Og alle hunder, enten det er hanner eller ei, er Canes beste venner i hans hode. Men liksom.. Alt kan jo sikkert skje. ;)

Og nå tør jeg iallefall ikke spørre noen, for nå VET jeg jo at det finnes noen som kunne svart det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå tør jeg iallefall ikke spørre noen, for nå VET jeg jo at det finnes noen som kunne svart det! ;)

Men da sender du Roma i ringen hehe, Iselin er i grunnen ikke så superskummel :P Og går det bra kan hun bli tvangshandler for Luno i fremtiden hahaha. Ellers er folk er ganske så hyggelige i Hordaland om du stiller her, min og Luno sin offisielle debut ble ganske utraumatisk med diskret hjelp fra sidelinjen (pipedyr og formkake lol, han stod så fint så når forlabbene ikke var nesten oppi kakeformen ;) ), så noen sånne kommentarer får du helt sikkert ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...