Gå til innhold
Hundesonen.no

Korsbånd/leddbånds skade

Recommended Posts

Skrevet
Håndkle under magen så man hjelper hunden kan også være en ide å bruke hvis man ikke klarer å bære hunden :)

http://www.aquadog.no/balans.htm

Det var kjempe lurt!

Noe lignende ala det der må de vel ha på klinikken i byen, og hvis ikke må vel Marit K. klare å bestille noe lignende til deg. ;) Håper det går bra med Hera, tenker på dere idag :)

Skrevet
Det var kjempe lurt!

Noe lignende ala det der må de vel ha på klinikken i byen, og hvis ikke må vel Marit K. klare å bestille noe lignende til deg. :) Håper det går bra med Hera, tenker på dere idag :)

Kan ringe og bestille det hos AquaDog også ;)

Skrevet

Da var det hele overstått. Det ble konstatert at korsbåndet var røket, men at dette hadde skjedd for en god stund siden. At det har sakte blitt mer og mer slitt, og så røket, siden vi kun har observert at hunden har vært halt i periodevis, og så har det gått over. Derfor har vi trodd at hunden hadde strekk i musklene ol, og vi har undersøkt i ettertid hos veterinær, blant annet tatt hofte/nedre rygg rønken. Siden dette har skjedd for en stund siden, har leddet naturlig stabilisert seg, derfor var det vanskelig å lokalisere diagnosen av veterinær. Det har dannet seg mye forkalkniger rundt leddet som forårsaker smerte, så det som ble gjort igår var å renske opp dette. Veterinæren sa at de hadde tilbakestilt diagnosen, at hun ikke kom til å bli 100 % bra, men alikevel bedre enn før operasjonen. Så siden de ikke gjorde en full korsbånd operasjon, ville hun blir raskere bra.

Så det har vært to slitsomme døgn. Hunden har hatt endel smerter. Selv med smerteplaster, drypp, epidural ,sprøyter og tabeletter har hunden hatt det fælt. Men sakte men sikkert kommer hun seg. Hun har ikke spist eller drukket noe enda, men ser på henne at hun blir gradvis bedre. Skal ta det med ro nå noen dager, før vi skal gå små turer. Så når stingene tas, får vi vurdert behandlig hos klinikken som feks. vanntredemølle ol.

Fikk låne slik som Renate la ut link av, bærereim, slik at vi kan støtte henne. Heldigvis kan hun ikke ødelegge noe i foten, men at feilbelastninger heller fører til smerte. Det er bra, for da blir hun selv mer forsiktig.

Det var godt å få dette overstått! Endelig kan man begynne å trene hunden opp og vite hva man skal og ikke skal gjøre. Vil ikke gå igjennom dette igjen, for det var ****** å se hunden sin sånn.. :)

Skrevet

Tusen takk. Vårt mål er at hun blir så bra igjen at hun kan løpe fritt i det tempoet hun vil og leke med andre hunder, uten at hun får smerter av det etterpå. Så vi får se fremover hvordan det går.

Skrevet

Samtidig er det også godt å vite HVA det var, sånn at man kan begynne å se fremover :whistle: Lykke til med rehabiliteringen, det er kjedelig, men må til.

Skrevet

Uff da, det er ikke moro når de har vondt... God bedring til Hera, og lykke til med rehabiliteringen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...