Brennan Skrevet 2. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Går det an å bruke en vanelig papp-kopp i stedet for en isopor-kopp til kampfiskene ? HASTER. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edlitam Skrevet 2. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 hvorfor skal du ha fisken i en kopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 2. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 hvorfor skal du ha fisken i en kopp Det er sånn at man skal skjære en isoporkopp i to, og feste den med teip i vann-overflaten. Der skal hann-kanpfisken bygge ca. to lag med skumrede, så skal kampfisk-hunnen legge egg der. (Koppen holder skumredet stilt, tett og sammen.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 2. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Går det an å bruke en vanelig papp-kopp i stedet for en isopor-kopp til kampfiskene ? HASTER. Papp koppen vil nok trekke til seg vann og synke ganske fort, det er derfor man bruker isopor som er vanntett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 2. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Papp koppen vil nok trekke til seg vann og synke ganske fort, det er derfor man bruker isopor som er vanntett. Ojaa. Smart. Men det går an å bruke pappkopp også, bare at den synker fortere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 2. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Ojaa. Smart. Men det går an å bruke pappkopp også, bare at den synker fortere ? Den vil synke i løpet av dagen, så jeg ville ikke brukt det, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 2. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Selv om den er teipet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixmaster Skrevet 2. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Selv om den er teipet? Da må dere sikkert bruke ganske mye teip. Den blir sikkert altfor tung (for teipen) etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 2. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Da må dere sikkert bruke ganske mye teip. Den blir sikkert altfor tung (for teipen) etter hvert. Hmm.. Får kjøpe en isoporkopp da. Koster vel ikke allverden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowgli Skrevet 2. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Det er sånn at man skal skjære en isoporkopp i to, og feste den med teip i vann-overflaten. Der skal hann-kanpfisken bygge ca. to lag med skumrede, så skal kampfisk-hunnen legge egg der. (Koppen holder skumredet stilt, tett og sammen.) Bedre å ha stille vannflate, mye og tette planter og litt dunkel belysning - trigger fisken mer det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 2. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Bedre å ha stille vannflate, mye og tette planter og litt dunkel belysning - trigger fisken mer det. Hva mener du med "dunkel" belysning ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowgli Skrevet 2. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2008 Hva mener du med "dunkel" belysning ? At belysningen er dempet, gjerne ved bruk av flyteplanter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein&Charlie Skrevet 3. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2008 Jeg har ikke bugt isopor kopper, bare haft stille vand med flyteplanter, det er mine kampfisk glade for, hannen skummer mye og leken er igang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 3. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2008 At belysningen er dempet, gjerne ved bruk av flyteplanter. Sånn sett. Har bare 2-3 andemater, skal se om dem formerer seg. Jeg har ikke bugt isopor kopper, bare haft stille vand med flyteplanter, det er mine kampfisk glade for, hannen skummer mye og leken er igang. Hvis ikke andematen (flyteplanten min) formerer seg, skal jeg kjøpe mere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilma Skrevet 6. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2008 Sånn sett. Har bare 2-3 andemater, skal se om dem formerer seg. De har du fått av meeeeeg! Hvis ikke andematen (flyteplanten min) formerer seg, skal jeg kjøpe mere. Døøø, du kan jo få av meg da, istede for og kjøpe! - De jeg fikk av Marianne, har formert seg noe sinsykt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 6. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2008 De har du fått av meeeeeg! Ja det har jeeeg! Døøø, du kan jo få av meg da, istede for og kjøpe! - De jeg fikk av Marianne, har formert seg noe sinsykt! DU er ALTFOR snill ! :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilma Skrevet 6. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2008 DU er ALTFOR snill ! :P Nei, det er du som er snill som tar i mot! Hallo?! Jeg må jo kvitte meg med halvparten, det er jo snart fult! Edit: Jeg fant filmen hvor "Isopor-koppen" er Da kan dere se hvordan det ser ut, også er det veldig stilig og se når hunnen legger eggene der da! Håper det er greit at jeg legger den ut Kristin .. Edit 2: Også må jeg jo legge den ut også da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 6. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2008 Et spørsmål til; hvordan skjønner hannen at han skal bygge redet sitt akkurat i isoporkoppen, og ikke rundt i den andre delen av akvariet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 17. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2008 Vil tro den foretrekker å bygge der det er roligst Men på den videoen, er ikke det en plastikk kopp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilma Skrevet 25. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Desember 2008 Neeei, jeg synes det ligner mer på isopor. Men hva med og bruke en sånn gjenomsiktig plastik kopp ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 25. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Desember 2008 Neeei, jeg synes det ligner mer på isopor. Men hva med og bruke en sånn gjenomsiktig plastik kopp ? Mange sier at plastikk-koppene synker lett, men det er da bare å bruke teip ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 25. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Desember 2008 Mange sier at plastikk-koppene synker lett, men det er da bare å bruke teip ?? Tror ikke det er lurt med teip i akvarier Det holder nok ikke, pluss at det er "lim" bakpå og vi vet jo ikke hvordan den funker i vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brennan Skrevet 26. Desember 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2008 Tror ikke det er lurt med teip i akvarier Det holder nok ikke, pluss at det er "lim" bakpå og vi vet jo ikke hvordan den funker i vann Det er jo ikke meningen å ta teipen under vann.. Hvis man teiper koppen på "kanten" der oppe, i overflata, da vil jo koppen holde seg der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixmaster Skrevet 26. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2008 Jeg lurer veldig på hvordan det skal se ut i et "kampfisk-akvarium". Har søkt på Youtube.com for og se hvordan de skal ha det, i noen akvarium var det bare halvfullt, skal det være sånn? Kan du ta et bilde av akvariumet og legge det ut her så jeg får se hvordan du har innredet det? Grunnen til at jeg vil vite dette er at jeg har tenkt på og kjøpe en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilma Skrevet 26. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2008 De som har det halvfult har det bare slik fordi det da er lettere og skifte vann Bruker jo ikke pumpe på karene, og da må man jo skifta halparen ut ganske ofte. Jeg synes det er finest med fult, og tror fisken synes det er fint og ha mye plass og svømme på. Det skal være mye planter, spessielt hvis du skal ha jentene og gutt sammen, så jentene kan gjømme seg i dem. Også er det fint og ha andemat, da kampfiskene liker og bygge skumrede i dette. Og som sakt skaper dette en "dunkel" belysning. Det skal ikke være pumpe i karet, så da er det lurt og ha ancistrus eller andre "rengjøringsfisker". Eller, altså, du kan jo ha pupe i karet, men da skaper den strøm, og kampfisken lever naturlig i sumper, hvor vannet er helt stillestående. Strømmen gjør også at hannens skumrede blir ødelakt. Fint om du har fisken på badet (om du har varmekobler der) så kan du ordne en passende varme til karet, og da vil han nok begynne og bygge skumreir Og hvis du skal kjøpe kampfisk, har du klart akvarium? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar