Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeluke

Klementin

Recommended Posts

Noen som har noen råd til meg? Vi har hundeluke så hundene kan gå ut og inn som de vil. Men golden retrieveren min går seriøst ut og inn HELE tiden. Føler at den hundeluka står som en svingdør innimellom. Smeller i den hele tiden... ut og inn, ut og inn. Hører henne på natta også, stadig ut og inn.

Også har jeg den portugisiske vannhunden min som jeg brukte 2 mnd å lære å gå inn luka på. Hun står fortsatt en stund og piper før hun går inn selv, men ut klarer hun ikke. Har holdt på å trene og trene, men nei...

Må innrømme at denne luka begynner å gi meg grå hår nå. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vi har selv en hundelukt i veggen hjemme. Vi har den på vaskerommet, der vi har hundene om natta og når vi ikke er hjemme. Det er kjekt å ha luka på et sted hvor det ikke har så mye å si om den bråker litt.

Når du skal lære hunden å gå ut igjennom luka, er det kjekt om du kan få hjelp av noen. Noen står inne med hunden mens du som eier står på utsiden med en godbit og med luka åpen. Det er lurt å rope hunden mellom dere, slik at hunden løper inn å ut Etter hvert har dere igjen luka mer og mer, og til slutt er luka helt igjen og hunden har da gradvis vent seg til luka.

Det er lurt å ha tålmodighet og en god godbitkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...