Gå til innhold
Hundesonen.no

Student med hund


Maria

Recommended Posts

Kan jeg spørre hvordan dere gjør det med penger? Altså, lever dere kun på studielån,eller må dere jobbe litt utenom?

Jobbe ved siden av må de fleste studenter vil jeg tro. MEN, jeg har sørget for å ha forsikring på dyrene hvisomatte uhellet skulle være ute. Da kan jeg senke skuldrene og sove bedre om natten :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Hva studerer dere studenthundefolk, forresten?

Inbiller meg jo at det er forskjeller på hvor mye man må være på skolen/lese, eller evt at det er studier med mye feltarbeid hvor man kanskje kan ha med hund?

Jeg vet ennå ikke hva jeg skal studere, vil vel ikke la hundevennlighet avgjøre, men er jo nysgjerrig :wub:

Uff, jeg gruer meg allerede til å tenke på bolig osv... og allikevel er det over ett år til jeg behøver å bry meg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer Geofag, for dem som lurer er det på en måte studie av Jorden. Berg, vulkaner, meterologi osv. siden Jorden kom til. Men planlegger egentlig å bytte til Arkitektur så da blir det nok andre boller med studiefrihet.

Men på Universitetet i Oslo er vel det meste frivillig bortsett fra eksamener ;) og litt avhengig av studiet. Men vi har hatt noen ekskursjon og jeg tror ikke det hadde vært noe problem å ha med hund så lenge den er stille og rolig når lærerne forklarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer til sivilingeniørgrad i fysikk og matematikk. Dvs det mest kjipe og arbeidskrevende du kan få? Ikke vet jeg, mange av vennene mine ruller øya når jeg legger fram alle de store planene jeg har for framtida, fra plasmafysikk til numerisk løsning. Men foreløpig går det helt strålende, førsteårene på univ er gjerne kjip innen realfag, fordi du skal ha en massiv innføring i det du trenger for fagene i senere tid. Så jeg vil tro det skal gå ganske greit med det meste, dog er det jo forskjell på obligatorisk undervisning etc. Jeg har hatt 8 timer obligatorisk undervisning per uke dette semesteret, works like a charm. Tid til å gjøre matte og ha ei bikkje som ligger og snorker oppå meg har jeg og ;)

Cluet er at bikkja er ca 4-5 mnd før du begynner på studiet. At de begynner å få litt ro i ræva og kan være alene hjemme omså et par timer.

PS: Feltarbeid. Jeg skal ta en del geofag og vi har allerede vært på ekskursjoner rundt i Nord-norges natur. Det er ikke bare bare å ha bikkja med, for du skal trossalt ta notater, være sosial, studere stein ( i mitt tilfelle da :P ) og se på lagdelninger eller strukturgeologi i nærbilde. Jeg hadde ikke klart å hatt kontroll på ei bikkje som ville overfalle alle på gruppa mens jeg prøvde å tegne av lagdelningen i en sedimentær bergart, men er du heldig får du kanskje en sånn som bare driter i alle? ;) Jeg skal ha bikkja med på 4dagers ekskursjon i telt til våren, det kommer til å bli en PRØVELSE. Dessuten bør du gjerne ha bil selv, for ekskursjoner i vårt tilfelle foregår med innleid buss. Ikke alle busser som tillater hunder ombord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer dere studenthundefolk, forresten?

Inbiller meg jo at det er forskjeller på hvor mye man må være på skolen/lese, eller evt at det er studier med mye feltarbeid hvor man kanskje kan ha med hund?

Jeg vet ennå ikke hva jeg skal studere, vil vel ikke la hundevennlighet avgjøre, men er jo nysgjerrig ;)

Uff, jeg gruer meg allerede til å tenke på bolig osv... og allikevel er det over ett år til jeg behøver å bry meg <_<

Hehe, litt av hvert?

Første 2 årene jeg ikke bodde hjemme gikk jeg på VGS, altså fullt oppmøte hver dag.

Det neste året gikk jeg på BI, var på skolen ca 4 dager i uka, 4-6 timer hver gang ca, + ca 45 min pr vei med buss/trikk.

Så gikk jeg på sykepleien et år, omtrent like mye oppmøte som på BI. + 1 time å kjøre hver vei.

Sååå tok jeg opp et par fag fra BI, og tok ex.phil og et psykologifag på NTNU, med veeelidg varierende oppmøte.

Og nå har jeg gått snart 1 1/år på NTNU, Bachelor i psykologi, oppmøte ca 3 ( i værste fall 4) dager i uka, oftest 2 timer, i værste fall 4, samt 1 time å kjøre hver vei.

hverken BI eller NTNU fagene mine har bestått av noe obligatorisk oppmøte av betydning, så det er veeldig opp til en selv, blir hunden syk er det ingen som bryr seg om man møter opp på skolen eller ikke. Litt mer obligatorisk på sykepleien, men ikke all verden der heller. Har vært helig å ha bil hele tiden, så jeg har kunnet ha hunden(e) i bilen om det har vært noe spesielt.

Jeg har aldri møtt opp på noe ekstra utenom forelesninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer dere studenthundefolk, forresten?

Jeg studerer psykologi og har ingen obligatoriske forelesninger eller noe obligatorisk oppmøte. Jeg har gjennomsnitlig 6 timer forelesning per uke, fordelt på tre dager. Da er det 2 timer per fag. Det vil med andre ord si at jeg har det veldig fritt og åpent og kan legge det opp helt som jeg selv vil. En utfordring til tider, krever virkelig selvdisiplin ;) Ofte er det mye mer fristende å dra ut i dagslyset for å trene hund enn å sitte inne med bøkene. Men nå er jeg sykemeldt, og da har jeg det enda mer fritt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer juss på 4. året. Eneste obligatoriske undervisningen vi har hatt var 4 timer en dag i høst. Også har vi hatt 4 ukers obligatorisk praksis, men utover det så er det ingen undervisning du må møte opp på, så her er det selvdisiplin som gjelder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer til sivilingeniørgrad i fysikk og matematikk. Dvs det mest kjipe og arbeidskrevende du kan få? Ikke vet jeg, mange av vennene mine ruller øya når jeg legger fram alle de store planene jeg har for framtida, fra plasmafysikk til numerisk løsning. Men foreløpig går det helt strålende, førsteårene på univ er gjerne kjip innen realfag, fordi du skal ha en massiv innføring i det du trenger for fagene i senere tid. Så jeg vil tro det skal gå ganske greit med det meste, dog er det jo forskjell på obligatorisk undervisning etc. Jeg har hatt 8 timer obligatorisk undervisning per uke dette semesteret, works like a charm. Tid til å gjøre matte og ha ei bikkje som ligger og snorker oppå meg har jeg og ;)

Jeg går med tanker om å studere noe i den gata, så moro å høre at det funker :P Har vel egentlig sett for meg laaange dager på lesesalen osv. Redd for at jeg plutselig skal finne ut at jeg må enten nedprioritere studiene eller nedprioritere hunden. Menmen, det er jo ennå lenge til, og høres ikke så ille ut sånn du beskriver det :P

Og angående feltarbeid, så har du nok rett, hehe. Glemte nesten å tenke på at feltarbeid innebærer jobbing, og ikke bare "hurra, ut på tur" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men...

Fant du faktisk en leilighet til leie hvor det var ok med dyr? I Tromsø? Snakker vi om samme by her? ;)

Jeg har bare sett "ikke røyk/dyr" på alle annonserte leiligheter siden tidenes morgen og måtte i eget hus til slutt. Hvor i Tromsø endte du opp da?

Jeg er student et semester til, så får vi se. Må vente litt til med hund, uansett hvor mye jeg skulle hatt en NÅ, mens jeg har tid :lol: Jaja, neste semester blir det mye obligatorisk undervisning...

Jeg slet med å finne meg plass å bo når jeg hadde husky med meg. Det var ikke så populært. Sa jeg derimot at jeg hadde en blandingshund (hun er jo det), så var det ikke noe problem. Siden den gang har jeg leitet etter leilighet to ganger til, en gang med kun en aussie, og en gang med en aussie og en planlagt RR (som skulle komme). Det var ikke noe problemer, men jeg har selv satt inn annonse i nordlys og på Zett, hvor jeg i den på zett har skrevet om bikkja og hva han blir trent i, samt litt om oss tobente. Også har jeg hatt noen koselige bilder (og treningsbilder) av bikkja. Det er nok lettere å leie bort til folk som viser at de kanskje har et ansvarlig hundehold enn til de som kanksje bare har hund. Selv om det selvfølgelig ikke er noe selvfølge. Vi har fått tilbud om å bo flere plasser i byen og bodde en stund på Skoglyst. Nå har vi kjøpt selv da. Ja, også må man søke etter plass å bo før "studentrushet";)

Jeg har studert 1år fiskehelse (mye oblig. nesten hver dag), 1,5år russlandsstudier hvor det var 2-4timer forelesning i uka, ikke noe obligatorisk. Og i det siste har jeg studert 1år sykepleie hvor det er ganske mye obligatorisk undervisning, men ikke så mange timer som i en 100%jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Ikke for å kuppe tråden, men...

Fant du faktisk en leilighet til leie hvor det var ok med dyr? I Tromsø? Snakker vi om samme by her? ;)

Jeg har bare sett "ikke røyk/dyr" på alle annonserte leiligheter siden tidenes morgen og måtte i eget hus til slutt. Hvor i Tromsø endte du opp da?

Jeg er student et semester til, så får vi se. Må vente litt til med hund, uansett hvor mye jeg skulle hatt en NÅ, mens jeg har tid :lol: Jaja, neste semester blir det mye obligatorisk undervisning...

Jeg slet litt med å finne sted å bo med hund. Men mye av grunnen var at prisnivået satte ganske store begrensninger når man er alene og i utgangspunktet bare skal leve på studielån og sommerjobb. Men jeg ringte ganske mange som hadde mange rare grunner til at hund ikke var greit før jeg fant en som godtok hund. Det var mange som lurte på hvor stor hunden var og som ble skeptiske når den ikke var over middels stor. Men det er langt fra umulig! Man finner greit et sted å bo med hund, du må bare regne med at det tar litt mer tid og litt fler telefoner før det er i boks.

Jeg studerer allmennlærer. Noen obligatoriske seminartimer og en del forelesninger uten obligatorikk, men det går veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Tromsø endte du opp da?

Glemte å svare på den siste.. Men i fjor bodde jeg i sentrum terrasse, i år bor jeg i stakkevollveien.

Det er mulig å finne leilighet med hund, selv i Tromsø som jeg antar er en av de værre plassene å finne dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer psykologi og har ingen obligatoriske forelesninger eller noe obligatorisk oppmøte. Jeg har gjennomsnitlig 6 timer forelesning per uke, fordelt på tre dager. Da er det 2 timer per fag. Det vil med andre ord si at jeg har det veldig fritt og åpent og kan legge det opp helt som jeg selv vil. En utfordring til tider, krever virkelig selvdisiplin :P Ofte er det mye mer fristende å dra ut i dagslyset for å trene hund enn å sitte inne med bøkene. Men nå er jeg sykemeldt, og da har jeg det enda mer fritt :P

Jeg studerer også psykologi!

Tar du BA, MA eller profesjon? Har du kommet langt? Neste semester skriver jeg BA-oppgaven, hurra!

Glemte å svare på den siste.. Men i fjor bodde jeg i sentrum terrasse, i år bor jeg i stakkevollveien.

Det er mulig å finne leilighet med hund, selv i Tromsø som jeg antar er en av de værre plassene å finne dette...

Jøss, var sikker på at du skulle si Hamna, her er det masse store hus med sokkel og hunder overalt! Da jeg bodde på Bjerkaker var det bare katter overalt, her i Hamna er det hunder rundt hvert eneste hjørne. JA, jeg har nesten kidnappet et par av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke student lengre, men jeg skriver noen ord i denne tråden allikevel.

Jeg ventet til 3. året med å skaffe hund slik at jeg var ferdig med en del obligatorisk undervisning og hadde hatt mulighet til å være med en del sosiale ting, UKA i Ås for eksempel. Det første semesteret med valp hadde jeg veldig lite obligatorisk undervisning. Jeg satt mye hjemme.

Jeg er utdannet Naturforvalter fra Ås. Den første gangen hun var med på utferd var hun 10 uker gammel. Akkurat det var ikke særlig ideelt, men hjemme alene treningen hadde vi ikke kommet så lang med..Hun har vært med på

utferder i naturforvaltning, limnologi og vegetasjonskartlegging. Hun har vært med til Østmarka, Asker, Gressholmen (det var litt slitsomt)Hvaler, Nordmarka og utferder mer lokalt i Ås området. Dette har vært mulig fordi jeg har stil med bil selv.

Å ha hund mens man studerer har både positive og negative sider. Det positive er fleksitiden og at man kan lese hjemme. Det negative er at det er vanskelig å finne bolig der det er lov med hund og man har ekstra utgifter i en periode av livet der økonomien er trang fra før. Dette er overkommelig men det krever tålmodighet i forhold til å lete etter bolig, jobb ved siden av (noe som ikke er uvanlig som student) og planlegging.

De første 6 mnd bodde jeg alene i Vestby. Etter det flyttet jeg inn i et hundekollektiv sammen med to hundekjørere, cirka 25 - 20 hunder, også det i Vestby. Etter det bodde jeg i kollektiv på Ås. Å bo i kollektiv er en fordel fordi det er enklere å skaffe hundepass, men det forutsetter selvfølgelig at de man bor sammen med liker hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer kulturminneforvaltning. På bachelrornivå hadde vi ingen obligatorisk undervisning, og den undervisningen vi hadde begrenset seg til max 8 timer i uka. Nå på master har vi i høst hatt obligatorisk undervisning fra ca. 8-16/18 hver eneste dag, da har det blitt litt mindre tid til hunder enn tidliger, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også på denne tråden, jeg.

I fjor bodde jeg i vertsfamilie når jeg gikk vg1, og hadde til og begynne med Tapper med meg. Etterhvert viste det seg at ene sønnen var allergisk, så tapper måtte flytte hjem igjen.

I år går jeg på skole en annen plass, og kunne ikke i år heller ha han med meg, siden jeg bor på elevheimen, og her er det ikke tillatt med noen form for dyr.

Til neste år derimot, har jeg planer om å flytte til Tromsø for å gå skole der. Ser jo at dere har snakket så mye om Tromsø i denne tråden :P Ser at dere har skrevet at det er lov å ha hund på noen av studentboligene i Tromsø... men regnes jeg som student når jeg går vgs? Kan jeg bo der når jeg går 3. året videregående?

Hvordan tror dere det blir med hund når man går vgs? Da er det jo stå tidlig opp og ikke være hjemme før 4 (?) tida. Noen erfaringer? Ser at her har det tidligere bare vært snakk om studier hvor det er mye fritid og muligheter til å studere hjemme. Men det har jo ikke jeg, da. Så derfor jeg spør :icon_confused:

Edit: og hvordan er hundemiljøet i Tromsø? Og blåser det mye i Tromsø? Jeg hater vind! (vet det er litt utenom denne tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Slenger meg også på denne tråden, jeg.

I fjor bodde jeg i vertsfamilie når jeg gikk vg1, og hadde til og begynne med Tapper med meg. Etterhvert viste det seg at ene sønnen var allergisk, så tapper måtte flytte hjem igjen.

I år går jeg på skole en annen plass, og kunne ikke i år heller ha han med meg, siden jeg bor på elevheimen, og her er det ikke tillatt med noen form for dyr.

Til neste år derimot, har jeg planer om å flytte til Tromsø for å gå skole der. Ser jo at dere har snakket så mye om Tromsø i denne tråden :P Ser at dere har skrevet at det er lov å ha hund på noen av studentboligene i Tromsø... men regnes jeg som student når jeg går vgs? Kan jeg bo der når jeg går 3. året videregående?

Hvordan tror dere det blir med hund når man går vgs? Da er det jo stå tidlig opp og ikke være hjemme før 4 (?) tida. Noen erfaringer? Ser at her har det tidligere bare vært snakk om studier hvor det er mye fritid og muligheter til å studere hjemme. Men det har jo ikke jeg, da. Så derfor jeg spør :icon_confused:

Edit: og hvordan er hundemiljøet i Tromsø? Og blåser det mye i Tromsø? Jeg hater vind! (vet det er litt utenom denne tråden).

Det er mulig for elever på videregående å få bolighjelp gjennom studentsamskipnaden i Tromsø, men siden studentsamskipnaden er til for studenter (på universitet/høgskolenivå) er det studenter som har betalt semesteravgift som er prioritert til boligene. Dvs at videregåendeelevene kan få bolig gjennom samskipnaden, men kommer sist på prioriteringslista. De få studentboligene i Tromsø hvor det er lov med hund er veldig populære og har gjerne venteliste, så jeg vil tro det er veldig lite sansynlig at du vil få noen av disse boligene som elev på videregående (de er også dyrere enn hyblene). Skal du bo i Tromsø med hund som elev på vgs må du nok regne med å leie privat. Du regnes forøvrig som elev til du er ferdig med videregående :P

Det blir litt i lengste laget for en hund å være alene fra 8 til 4 hver dag, men det er jo det flertallet av hundene i Norge er ettersom folk flest har full jobb. Så det koker vel egentlig ned til hva du selv syns går greit for din hund, hva den får av aktivisering og tid sammen med deg på kveldtid og hva den er vandt til. Men å la hunden være så lenge alene på dagtid vil jo si at du ikke kan dra fra den igjen på kvelden da, og det kan jo sette en del begrensninger for din sosiale omgang med klassekamerater osv.

Hundemiljøet i Tromsø er veldig trivelig. Det er ikke superaktivt (i forhold til den delen av landet jeg er fra), men det er flere hundeklubber og arrangeres kurs og er treninger flere ganger i uka. Jeg trives ihvertfall godt i hundemiljøet her. Hehe og om det blåser... nja, det kommer jo an på hva du sammenlikner med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol!

Hundemiljøet i Tromsø er helt greit, jeg synes ikke det har vært helt å komme inn som "ny" person. Tror det hadde vært enklere hadde jeg hatt noen kjente i miljøet / vært sammens med noen så jeg hadde hatt guts nok til å "tørre" å møte opp. :P Dårlig informasjon fra både Tromsø Retriever og Tromsø HK om når det holdes fellestreninger etc. Generelt synes jeg egentlig det er dritdårlig oppdateringer på hjemmesider etc, men man vet jo aldri hva årsakene er og det krever jo at noen faktisk har interesse av å gjøre slikt. Ellers har du også Hundevis som derimot har vært godt oppdatert og mange gode kurs og andre arrangementer å være med på :icon_confused:

Og blåser gjør det ikke noe mer enn andre steder her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
lol!

Hundemiljøet i Tromsø er helt greit, jeg synes ikke det har vært helt å komme inn som "ny" person. Tror det hadde vært enklere hadde jeg hatt noen kjente i miljøet / vært sammens med noen så jeg hadde hatt guts nok til å "tørre" å møte opp. :P Dårlig informasjon fra både Tromsø Retriever og Tromsø HK om når det holdes fellestreninger etc. Generelt synes jeg egentlig det er dritdårlig oppdateringer på hjemmesider etc, men man vet jo aldri hva årsakene er og det krever jo at noen faktisk har interesse av å gjøre slikt. Ellers har du også Hundevis som derimot har vært godt oppdatert og mange gode kurs og andre arrangementer å være med på :icon_confused:

Og blåser gjør det ikke noe mer enn andre steder her. :P

Det med dårlig informasjon om treningstider i Tromsø HK skjønner jeg ikke. Det står jo på hjemmesiden! Jeg kan godt sende deg linker hvis du ikke finner det, men det ligger info om det under hver "gren" i menyen. Jeg syns ikke miljøet her er noe vanskeligere å komme inn i enn andre steder. Tvert i mot. Og jeg kjente ingen i hundemiljøet her da jeg flytta hit. Men det krever jo selvfølgelig at man gjør en innsats selv og møter på treninger og tar kontakt med folk. Du blir ikke huka tak i på gata liksom.

Dette blir vel litt OT i fht hva trådstarter spurte om da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingen i hundemiljøet når jeg flyttet opp, men hadde forhørt meg om treningsmuligheter også videre før jeg flyttet. Ble tatt i mot med åpne armer og syntes miljøet var og er inkluderende. Skogsgruppen er kjempekoselig, lydighetsgjengen er koselige og agilitygjengen er koselige. Det er ikke vanskelig å finne tur/treningskamerater her oppe, selv ikke for en søring :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol!

Hundemiljøet i Tromsø er helt greit, jeg synes ikke det har vært helt å komme inn som "ny" person. Tror det hadde vært enklere hadde jeg hatt noen kjente i miljøet / vært sammens med noen så jeg hadde hatt guts nok til å "tørre" å møte opp. :P Dårlig informasjon fra både Tromsø Retriever og Tromsø HK om når det holdes fellestreninger etc. Generelt synes jeg egentlig det er dritdårlig oppdateringer på hjemmesider etc, men man vet jo aldri hva årsakene er og det krever jo at noen faktisk har interesse av å gjøre slikt. Ellers har du også Hundevis som derimot har vært godt oppdatert og mange gode kurs og andre arrangementer å være med på :icon_confused:

Og blåser gjør det ikke noe mer enn andre steder her. :P

OT: Du er hjertelig velkommen på treningene våre! Tirsdager fra halv 7 og ut er det brukslydighet. Nå i høst har det ikke vært så mange med på de treningene, men i sommer var bruksgjengen veldig aktive og jeg regner med det tar seg opp igjen etter jul når det "nærmer" seg konkurransesesongen igjen. Onsdager er det agilitytreningr fra halv 7 og utover. Der må du ha tatt nybegynnerkurset til THK evt kan du skrive inn til agilityansvarlig hvilke andre ag kurs du har slik at du evt slipper THK's kurs (instruktørene er forøvrig veldig flinke). Torsdager fra halv 8 er det lydighetstrening og da pleier det å være en del folk. Har vært litt mindre nå senhøstes (nov-des), men vanligvis er det mye folk. Mandager i barmarkssesongen har vi hatt brukstreninger i spor og rundering, og da har vi vært en koselig gjeng som har trent i lag, men vi er åpen for flere. Så har vi hatt noen søkstreninger i løpet av høsten og håper på å få til flere over nyttår.

Det er ikke instruktører på treningene (derfor er de også gratis for medlemmene), men vi hjelper hverandre og det er altids noen som kan hjelpe om man spør:) Det krever litt egeninnsats i starten, folk må jo se at man er interessert i å trene, en kan ikke vente å bli plukket opp fra intent liksom. Men, som sagt, du er hjertelig velkommen med, og send gjerne ei mld så skal jeg passe på å være med på treningen selv. Du har nummeret mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med og sier at miljøet i Tromsø Hundeklubb er trivelig. Det er også noen hyggelige folk i Norske Redningshunder, Tromsø Retrieverklubb og Schæferhundklubben. I tillegg er det Hundevis som har en hyggelig og dyktig instruktør. Om det blåser? Tja, Balsfjordvinden står jo støtt og stadig inn her og det kalles ikke Ishavsbyen for ingenting, men det blåser mindre her enn i Bodø f.eks. Vinden er ikke noe man legger merke til, så det trenger man ikke bekymre seg for :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...