Gå til innhold
Hundesonen.no

Hønsenetting


mixmaster

Recommended Posts

Det er vel heller det at hvis man er disponert for å bli allergisk, så blir man det mye fortere dersom man har dem på rommet. Men sånn til vanlig gjør det ingen forskjell. Iallefall ikke så lenge man ikke bruker sagflis og høy til rottene(som de jo ikke skal ha uansett). For når man har dyr på rommet, er det faktisk oftest høy, sagflis eller støv man reagerer på.

Når jeg var liten hadde jeg kaninen min på rommet når det var dårlig vær, og ble skikkelig tett, pga høyet. Ordentlig høysnue. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at hvis man er disponert for å bli allergisk, så blir man det mye fortere dersom man har dem på rommet. Men sånn til vanlig gjør det ingen forskjell. Iallefall ikke så lenge man ikke bruker sagflis og høy til rottene(som de jo ikke skal ha uansett). For når man har dyr på rommet, er det faktisk oftest høy, sagflis eller støv man reagerer på.

Når jeg var liten hadde jeg kaninen min på rommet når det var dårlig vær, og ble skikkelig tett, pga høyet. Ordentlig høysnue. :)

*Skrible ned i blokka for hvordan overtale mamsen* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker du at du er meg ?! Jeg vil ha rotte, men mamma synes halen er ekkel! Jeg har skrevet bare rotte på ønskelista før, jeg også. Men jeg må nok vente til jeg flytter ut :closedeyes:

Og forresten, kaninene mine har bodd på rommet mitt i kanskje 1 år nå, og jeg er ikke allergisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker du at du er meg ?! Jeg vil ha rotte, men mamma synes halen er ekkel! Jeg har skrevet bare rotte på ønskelista før, jeg også. Men jeg må nok vente til jeg flytter ut :closedeyes:

Og forresten, kaninene mine har bodd på rommet mitt i kanskje 1 år nå, og jeg er ikke allergisk :)

Det er vel telepati! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw så har jeg per i dag 4 rotter i samme rom som jeg sover i, og stort sett alltid 40 kg hund og 2 stk katter i senga når jeg sover. :) Er fortsatt ikke allergisk.

Jeg bodde i samme hytte(30kvm) som 58 (ja, 58 på det meste!) rotter da jeg drev med omplassering, om man blir allergisk av å ha rotter på rommet sitt, så burde jeg ha blitt det da. Hele stua var bare rotte-rom. 21 voksne og 37 unger. Om man ikke blir allergisk av det, så blir man ikke allergisk av å ha rotter i samme rom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw så har jeg per i dag 4 rotter i samme rom som jeg sover i, og stort sett alltid 40 kg hund og 2 stk katter i senga når jeg sover. :whistle: Er fortsatt ikke allergisk.

Jeg bodde i samme hytte(30kvm) som 58 (ja, 58 på det meste!) rotter da jeg drev med omplassering, om man blir allergisk av å ha rotter på rommet sitt, så burde jeg ha blitt det da. Hele stua var bare rotte-rom. 21 voksne og 37 unger. Om man ikke blir allergisk av det, så blir man ikke allergisk av å ha rotter i samme rom. :ahappy:

Men jeg for ikke rotter er det helt sikkert bestemt nå, så

jeg må bare respektere det. Men det blir rotter når jeg

flytter ut! :ahappy::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at hvis man er disponert for å bli allergisk, så blir man det mye fortere dersom man har dem på rommet. Men sånn til vanlig gjør det ingen forskjell. Iallefall ikke så lenge man ikke bruker sagflis og høy til rottene(som de jo ikke skal ha uansett). For når man har dyr på rommet, er det faktisk oftest høy, sagflis eller støv man reagerer på.

skal man ikke ha sagflis/høy i rottebur? Har aldri hatt rotte, men dersom jeg skulle hatt en liten gnager så skal det være rotter.. Virker som noen utrolig herlige dyr :rolleyes: .

EDIT:

bare et spørsmaål slik at jeg slipper å lage en ny tråd. Er rotter renslige. Altså går dem på do en plass. Eller driter de overalt. Griser de mye til lettere sakt. Fikk veldig lyst på rotter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man ikke ha sagflis/høy i rottebur? Har aldri hatt rotte, men dersom jeg skulle hatt en liten gnager så skal det være rotter.. Virker som noen utrolig herlige dyr :rolleyes: .

EDIT:

bare et spørsmaål slik at jeg slipper å lage en ny tråd. Er rotter renslige. Altså går dem på do en plass. Eller driter de overalt. Griser de mye til lettere sakt. Fikk veldig lyst på rotter nå.

Nei, man skal ikke det. Sagflis inneholder så og si ALLTID gran eller furu, som igjen inneholder fenoler(luktstoffer) som rottene ikke tåler, det er giftig for dem, og leveren deres blir brutt ned av det. I tillegg støver det veldig mye, som kan føre til luftveisinfeksjoner(som de er veldig utsatt for fra før, pga naturlige mycoplasmabakterier i lungene). Høy er det samme, det støver for mye, og de spiser svæært lite av det, da er det bedre om de får litt fersk salat, gulerøtter, og andre grønnsaker med jevne mellomrom, heller enn høy som de kun bruker til å sove i(og dermed får enda mere høystøv ned i lungene).

Rotter kan være både og. Noen rotter er veldig renslige helt fra begynnelsen av og gjør fra seg en fast plass. Andre kan læres til det, ved at man setter inn en ilder-do i et hjørne i buret og legger alle bæsjklumpene oppi der. Noen igjen, lærer det ALDRI, og griser noe fryktelig.

Mange mener at jentene er mere renslige enn guttene, men jeg vet nå ikke jeg.. *kikke oppgitt bort på rotteburet* :)

Og ja, de er herlige dyr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...