Gå til innhold
Hundesonen.no

Dataen crashet - jeg mistet ALT!

C.J

Recommended Posts

Plutselig en morgen ville ikke dataen slå seg på (kom bare opp en feilmelding som sa at et eller annet program var ødelagt eller noe), og en dataekspert av en kompis sa at dette bare var noe som av og til skjedde med PC'er, og at det eneste han kunne gjøre var å gjenopprette hele maskinen (formatere hardisken, tror jeg...) - uten noen garanti for at bildene ville overleve. Jeg tok sjansen. Og nå er ALT av bilder som er tatt i løpet av 2 år, og annet av nedlastninger forsvunnet... (Ja, jeg vet jeg burde ha overført bildene til en ekstern hardisk/CD, men nå har jeg nå altså vært så dum at jeg ikke tenkte så langt).

Er alt håp ute? Jeg mener - politiet finner jo de rareste ting hvis de bare søker godt nok... En fyr sa til meg at jeg bare kunne levere dataen inn, så kunne nok datafolk hente ut bildene mine. Er det virkelig mulig, og hvor mye vil dette koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig, men det koster.

Så lenge han kompisen din ikke har gjort noe mer enn en vanlig formatering, så skal det være mulig å finne ting igjen.

typen min driver og renser maskiner, så det ikke er mulig å finne noe igjen på dem, og da skal det mer til enn bare en formatering etter det jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muleg dette programmet kan hjelpe?

File Recovery for harddisker. Programmet støtter disker med FAT12/16/32- og NTFS-filsystem.

Programmet gir mulighet for å gjenopprette filer som er slettet eller filer fra disker som er formatert – dette så lenge ikke området dataene lå på er blitt overskrevet. Man må være oppmerksom på at filnavnene for filene ikke vil gjenopprettes – skal du f.eks. finne en spesifikk fil kan det være at mange filer av samme filtype må gjenopprettes for at du finner den spesifikke filen.

Programmet er i utgangspunktet gratis, men man oppfordres til å betale etter ønske. Det kan lastes ned her: http://www.download.com/PC-Inspector-File-...tml?tag=lst-0-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det samme nå for kanskje en uke siden ellerno.. Jeg trodde jeg hadde mistet alt! men det hadde jeg ikke like vel..!

Forrige gang jeg gjorde det samme, mistet jeg alt...

i alle fall.. dette var det jeg gjorde:

- Gikk inn på "min datamaskin"

- Klikket på "Lokal Disk"

- Deretter klikket jeg på "Documents and Settings"

- etter du har kommet inn på den mappen, ser du om den brukeren du hadde på Pc'en før ligger der, i tilleg til den du har nå.. om den gjør det, trykker du på den..

- Så inn på "mine dokumenter", og etter det inn på "mine bilder" (om det var der du hadde dem)

og der kan det hende bildene ligger :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt så koster sånne redningsaksjoner, mange, mange tusen :icon_confused: Dvs. det jeg har hørt, over fem tusen.

Mulig noen andre her vet mer nøyaktig eller har fått dette gjort..

Jeg ringte IBAS når bildene mine forsvant... De sku ha 800 kr bare for å sjekke om de kunne finne igjen bildene, og bortimot 8000 for å faktisk få de tilbake OM det viste seg at de kunne det....

Satser på t.s her nå lærer å brenne ut bilder? :closedeyes: (det gjorde JEG iallefall, så nå har jeg ekstern harddisk OG bilder brent på dobbelt opp med dvd plater, som ligger henholdsvis hos mine foreldre og besteforeldre... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjenopprettet endel harddisker, og det er egentlig utrolig hva man kan finne, men det er også mye som ser ok ut, men som viser seg å være korrupt etter gjenoppretting..

mp3 filer kan bli hakkete og bilder kan få feil i innlastingen så ikke hele bildet vises...

Men fakta er, når harddisken er formatert, og nytt operativsystem er installert, IKKE bruk pcn, hele tiden leses og skrives det på harddisken, og alle steder det skrives på nytt blir ødelagt for gjenoppretting..

Altså, des lengre du bruker pcn, des mindre bilder kan reddes...

Hadde han "dataeksperten" til bror din vært så mye som en mini-nerd, så kunne han bare gått inn på disken med en annen pc å hentet ut alt av bilder og dokumenter FØR han formaterte, det er liksom pc-gjenoppliving 1-0-1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg som jobber med pc, gjorde et forsøk på å finne igjen bildene mine, uten hell... Og det eneste jeg hadde gjort for at bildene sku forsvinne var å ta en systemgjenoppretting. ;) Men så var IKKE den pc'n stabil da...

Jeg forsøkte også sånne recovery program uten hell... Og det var da jeg kontaktet IBAS.

Men over 8000 kr for 6 mnd med bilder så jeg ikke som nødvendig da... Det er mulig jeg hadde tenkt annerledes om jeg hadde visst at jeg måtte avlive Buffy 2 mnd senere, og ergo mistet MANGE bilder av henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...