Gå til innhold
Hundesonen.no

Dataen crashet - jeg mistet ALT!


C.J

Recommended Posts

Plutselig en morgen ville ikke dataen slå seg på (kom bare opp en feilmelding som sa at et eller annet program var ødelagt eller noe), og en dataekspert av en kompis sa at dette bare var noe som av og til skjedde med PC'er, og at det eneste han kunne gjøre var å gjenopprette hele maskinen (formatere hardisken, tror jeg...) - uten noen garanti for at bildene ville overleve. Jeg tok sjansen. Og nå er ALT av bilder som er tatt i løpet av 2 år, og annet av nedlastninger forsvunnet... (Ja, jeg vet jeg burde ha overført bildene til en ekstern hardisk/CD, men nå har jeg nå altså vært så dum at jeg ikke tenkte så langt).

Er alt håp ute? Jeg mener - politiet finner jo de rareste ting hvis de bare søker godt nok... En fyr sa til meg at jeg bare kunne levere dataen inn, så kunne nok datafolk hente ut bildene mine. Er det virkelig mulig, og hvor mye vil dette koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig, men det koster.

Så lenge han kompisen din ikke har gjort noe mer enn en vanlig formatering, så skal det være mulig å finne ting igjen.

typen min driver og renser maskiner, så det ikke er mulig å finne noe igjen på dem, og da skal det mer til enn bare en formatering etter det jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muleg dette programmet kan hjelpe?

File Recovery for harddisker. Programmet støtter disker med FAT12/16/32- og NTFS-filsystem.

Programmet gir mulighet for å gjenopprette filer som er slettet eller filer fra disker som er formatert – dette så lenge ikke området dataene lå på er blitt overskrevet. Man må være oppmerksom på at filnavnene for filene ikke vil gjenopprettes – skal du f.eks. finne en spesifikk fil kan det være at mange filer av samme filtype må gjenopprettes for at du finner den spesifikke filen.

Programmet er i utgangspunktet gratis, men man oppfordres til å betale etter ønske. Det kan lastes ned her: http://www.download.com/PC-Inspector-File-...tml?tag=lst-0-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det samme nå for kanskje en uke siden ellerno.. Jeg trodde jeg hadde mistet alt! men det hadde jeg ikke like vel..!

Forrige gang jeg gjorde det samme, mistet jeg alt...

i alle fall.. dette var det jeg gjorde:

- Gikk inn på "min datamaskin"

- Klikket på "Lokal Disk"

- Deretter klikket jeg på "Documents and Settings"

- etter du har kommet inn på den mappen, ser du om den brukeren du hadde på Pc'en før ligger der, i tilleg til den du har nå.. om den gjør det, trykker du på den..

- Så inn på "mine dokumenter", og etter det inn på "mine bilder" (om det var der du hadde dem)

og der kan det hende bildene ligger :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt så koster sånne redningsaksjoner, mange, mange tusen :icon_confused: Dvs. det jeg har hørt, over fem tusen.

Mulig noen andre her vet mer nøyaktig eller har fått dette gjort..

Jeg ringte IBAS når bildene mine forsvant... De sku ha 800 kr bare for å sjekke om de kunne finne igjen bildene, og bortimot 8000 for å faktisk få de tilbake OM det viste seg at de kunne det....

Satser på t.s her nå lærer å brenne ut bilder? :closedeyes: (det gjorde JEG iallefall, så nå har jeg ekstern harddisk OG bilder brent på dobbelt opp med dvd plater, som ligger henholdsvis hos mine foreldre og besteforeldre... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjenopprettet endel harddisker, og det er egentlig utrolig hva man kan finne, men det er også mye som ser ok ut, men som viser seg å være korrupt etter gjenoppretting..

mp3 filer kan bli hakkete og bilder kan få feil i innlastingen så ikke hele bildet vises...

Men fakta er, når harddisken er formatert, og nytt operativsystem er installert, IKKE bruk pcn, hele tiden leses og skrives det på harddisken, og alle steder det skrives på nytt blir ødelagt for gjenoppretting..

Altså, des lengre du bruker pcn, des mindre bilder kan reddes...

Hadde han "dataeksperten" til bror din vært så mye som en mini-nerd, så kunne han bare gått inn på disken med en annen pc å hentet ut alt av bilder og dokumenter FØR han formaterte, det er liksom pc-gjenoppliving 1-0-1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg som jobber med pc, gjorde et forsøk på å finne igjen bildene mine, uten hell... Og det eneste jeg hadde gjort for at bildene sku forsvinne var å ta en systemgjenoppretting. ;) Men så var IKKE den pc'n stabil da...

Jeg forsøkte også sånne recovery program uten hell... Og det var da jeg kontaktet IBAS.

Men over 8000 kr for 6 mnd med bilder så jeg ikke som nødvendig da... Det er mulig jeg hadde tenkt annerledes om jeg hadde visst at jeg måtte avlive Buffy 2 mnd senere, og ergo mistet MANGE bilder av henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...