Gå til innhold
Hundesonen.no

Tv-serier

ToneS

Recommended Posts

Skrevet

Ser bare tv når det passer seg sånn, så følger ikke med på noe nå.

Men ser/så av og til:

Six feet under, besteste serien ever

Sex og Singelliv

24

CSI

Heart beat

Likte også veldig godt den som het Brothers in arms som gikk på tv 2 for endel år tilbake.

I gamle dager (90 tallet) gikk jo Twin peaks, som ble sett da, og Livet med Larkins, forfriskende og herlige karakterer i den.

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini
Skrevet

:lol:

Er det bare meg som ikke er serie-slave?

Har pr dags dato ikke sett en episode av frustrerte fruer, hotel cæsar, lost, Sex og Singelliv, 24 osv osv...

Det eneste som jeg en gang iblandt ser på (av serier) er CSI, men det kan gå uker mellom hver gang ;)

Ellers så er det som regel National Geographic og Viasat Nature som står på her hjemme. Ergrer meg fortsatt over at vi ikke har Discovery-kanalene (og animal planet) ;)

Skrevet

Dratini, har du prøvd "å gjøre sånnderre ting som gjør at seriene kommer på pc'n din" da? Det er det som feller meg. Jeg har aldri tid til å se på tv til faste tidspunkter i hverdagen, hadde jeg måttet det hadde jeg ikke vært tv-serie opptatt i det hele tatt. Men takket være pc'n og seriene som finner sin veg ned på harddisken så har jeg plutselig fått en masse morsomme opplevelser.

Har forøvrig ALDRI sett en hel epsiode av Hotel Cæsar. Kun sett ca. 10 sekunder hver gang jeg blar mellom kanalene for å finne family guy på viasat4. Det tør jeg si meg stolt over :lol:

Guest Dratini
Skrevet
Dratini, har du prøvd "å gjøre sånnderre ting som gjør at seriene kommer på pc'n din" da? Det er det som feller meg. Jeg har aldri tid til å se på tv til faste tidspunkter i hverdagen, hadde jeg måttet det hadde jeg ikke vært tv-serie opptatt i det hele tatt. Men takket være pc'n og seriene som finner sin veg ned på harddisken så har jeg plutselig fått en masse morsomme opplevelser.

Har forøvrig ALDRI sett en hel epsiode av Hotel Cæsar. Kun sett ca. 10 sekunder hver gang jeg blar mellom kanalene for å finne family guy på viasat4. Det tør jeg si meg stolt over ;)

Jepp, laster ned masse til min maskin, men ikke tv-serier ;) [hysj]Da går det litt mer på slike ting som man normalt sett må i butikken og betale for. [/hysj]

Ikke kjøper jeg bokser med serier på dvd heller. Så jeg er nok ganske kjedelig ;) Det er alt for lett å bli hekta på tv-serier, så derfor holder jeg meg like greit unna :lol:

Bra at det ikke bare er meg som ikke ser Hotel Cæsar, her er det kamp om fjærnkontrollen så fort vignetten starter :)

Skrevet

jeg ser på:

sporløst forsvunnet

24

frustrerte fruer

privat praksis

criminal minds

numbers

det er sikkert fler også i helgene, men det er vel de jeg ser på i ukedagene (på kveldene)

vi har bare nrk1 og tv2, så jeg ser for det meste bare på tv2...

fikk hundehviskeren på dvd til jul :P

Guest Christine
Skrevet

- Grey's anatomy

- Frustrerte Fruer

- Veronica Mars

- Anna Pihl

- One Tree Hill (:P)

- Home and Away

I tilegg så går det i Top Model, ungkaren, the hills, a shot at Love with Tila Tequila, paradise hotel og Playboy Mansion.

Skrevet
*klipp*

- True blood

Har du lastet den ned fra nettet? Har sett etter både True Blood og Moonlight på dvd, men finner de ikke.... :P

Skrevet

Hmm.. For tida ser eg på

- dead like me

- Greek

- The secret life of the american teenager

- Supernatural

- Frustrerte fruer

- Privat praksis

- The mentalist

- Ugly Betty

- Dexter ( men har falt litt ut ... )

- Gossip girl

- How I met your mother

Mange bra serier der ute, og nokon ser ein berre nokre få episoder av, medan andre ser man heile serier :D

Skrevet

Hvorfor sitter ikke jeg og ser på Gossip Girl mens jeg venter på Ugly Betty, nå? Skal visst være 2 episoder av Lost i stedet :sint_01: Noen som vet om det er ferdig, eller har de bare byttet sendetid?

• 2 weeks later...
Guest BareLeni
Skrevet

Wee :icon_redface:

Endelig noe jeg kan svare på jeg og :D

Glemmer sikkert halvparten av det jeg følger med på nå uansett, men kan jo skrive opp de jeg faktisk husker :rolleyes:

- The L Word <3

- Ugly Betty

- Grey's Anatomy

- Brothers And Sisters

- Desperate Housewives

- Sex Og Singelliv

- Two and a Half Men

- Home And Away

... Som sagt, så er det sikkert en del flere, jeg rett og slett har glemt og skrive opp :D

Men det får da bare være :)

Andre morsomme serier jeg ser på når jeg ser de går på tv er : Cold Case, Hotel Cæsar, Gossip Girl +++

De seriene jeg har på dvd er :

Alle utgitte sesonger av The L Word

Første sesong av Ugly Betty

Første sesong av That 70's Show

Sesong 1,2 og 3 av Frustrerte Fruer.

.. og snart første sesong av Two And A Half Men :)

Nei.. Nå er det på tide og slutte, før absolutt alle, including myself, spekulerer på om jeg faktisk har noe liv i det hele tatt :D

Tudelu :)

Skrevet

SIX FEET UNDER-ingen over og ingen ved siden! Den serien er virkelig noe for seg selv altså,den er så ubeskrivelig nydelig fantastisk!! Helt genial!

Ellers liker jeg:

-Frustrerte fruer

-Kongen av Queens

-Pizzagjengen

-Friends

-LA ink/Miami ink

-Hundehviskeren (ukens høydepunkt :icon_redface: )

• 1 month later...
Skrevet

Heh, enda en update, skriver alt på nytt jeg nå så blir det ikke så rotete :ahappy:

Det jeg ser på tv:

House - selvfølgelig, siden det er det beste tv-showet noen gang..

Afv - genialt!

Wipeout

Numbers - når jeg husker det

Friends - digger Joey!

Thats '70s show

Scrubs

Heartbeat

Har på dvd:

Desperate Housewifes - ses 1-3

House - sesong 1, 2 og 3

Dexter - ses 1

Weeds - ses 1, 2 og 3

Thats 70's Show - ses 1-4

Bones - ses 1 og 2

Heroes - ses 1 og 2

Ally McBeal - ses 1-5

Psych - ses 1

Six Feet Under - ses 1

Lånt på dvd:

Buffy the vampire slayer - alle ses er sett

Angel - alle sesongene er sett

Alias - alle sesongene er sett

Charmed - ses 1 sett

(tror det var alle)

Også lurer jeg på om noen har sett og har kommentarer (positive og/eller negative) om:

Eureka

Invasion

Jericho

Moonlight

Painkiller Jane

Pushing Daisies

Smallville

Supernatural

The 4400

The Dead Zone

The Shield

Veronica Mars

Witchblade

:wub:

Skrevet

Jeg ser ikke så mye på tv, men følger med på Lost, og er fanatisk tilhenger av Top Gear.

Ellers hender det jeg får med meg en episode av følgende serier:

Star Trek TNG

Stargate Atlantis/SG1

Seinfeldt

Kongen av Queens

Simpsons

Futurama

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...