Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvelds/natta-rutiner


PsychoLynx

Recommended Posts

Har dere noen bestemte kvelds/nattarutiner dere hovedsaklig holder hver eneste kveld?

Hva skjer fra dere tenker "nei, nå skal jeg legge meg" til dere lukker øynene for å sove?

Er det bare hos meg dette er en fast rutine som gjentar seg hver eneste kveld, mer eller mindre til punkt og prikke, eller er det fler som har det sånn?

Altså, her i huset så... (ting i parantes gjelder kun to uker nå :wub:)

"hmmmm.. skal jeg legge meg nå tro..."

-sjekke Akkurat Nå tråden på doggis en siste gang...

-slå av pc'n

-gå på kjøkkenet og gi kattene sin mat.

(-ta med mat til Sushi)

-slippe ut Bridie og la døra stå åpen

(-gå på badet med maten til Sushi, og ta med doen hans inn til kattene mine sin do)

-tømme kattedasser

(-sette doen inn igjen til Sushi)

-stenge døra bak Bridie, evnt rope på henne om hun mot all formodning ikke skulle være inne igjen.

-hente godbiten til Bridie på kjøkkenet

-slukke lys og slå av tv

-gå på do selv og ta kveldsstell

-gi Bridie godbiten og si "være der du vesla.. God natt" mens jeg stenger døra på soverommet.

-krype oppi senga ved siden av Lars

-ligge å prate litt med han

-ber Lars rulle seg rundt med ryggen mot meg så jeg kan ligge tett inntil med armen rundt

-og siste samtale før det er natt:

Meg: "God natt min skatt"

Han: "God natt kjære"

Meg: "Glad i du"

Han: "glad deg også"

Meg: "sov godt da..."

Han: "i like måte"

:wub:

Fler? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer det noe fra kveld til kveld men som regel er ståa ca sånn:

"hmm.. skal jeg gå å legge meg kanskje"

- sitte minst ti min til forran pc'n

-oppdage at det går noe bra på tv, og "skal bare" se det ferdig

- motvillig skru av pc'n etter å ha sjekka doggis en siste gang

-skru av tv'n, og dra ut kontaktene

-røske liv i Zoey og lempe henne ut

- pusse tenna mens Zoey er ute, og ta alle vitaminene mine:)

- rope på zoey, eventuelt leteaksjon om hun ikke kommer

-skru av alle lysen i stua, snuble inn på soverommet, skifte til pysj, og krype under dyna

-skrive om dagens hendelser i dagboka (jupp... jeg er en sånn som dokumenterer ting)

-skru av lyset og kølle meg sammen til en ball og sove godt!

-stå opp i ca tre tia og slippe inn et stk forvrengt whippet under dyna <_<

(Kan ikke fatte hvorfor hun ikke bare kan sove i stua hele natta.. hun vil jo IKKE legge seg hos meg fra kvelden.. Og i å med at den eneste lyden som klarer å røske meg ut av søven på natta er pipelyden hennes, så våkner jeg jooo! æææææ!)

ps: i natt har jeg stått opp i søvne, for jeg husker jammen ikke å ha sluppet inn snipa, men vips, under dyna var hun jah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vel litt fast.

*tenke at nå må jeg legge meg*

Surfe ca 1,5 time til

*tenker at nå MÅ jeg legge meg, for nå ble det sent allikevel*

- Surfer gjennom doggis, finn.no, VG, Dagbladet, Diskusjon.no, sjekker mailen, kvinneguidens diskusjonsforum, snute.net, min egen hjemmeside, kusina mi sin blogg (Ja, seriøst, hver eneste gang før jeg legger meg), og kanskje tilbake en siste gang på doggis.

- Går på badet og pusser tennene og går på do

- Gir Mona mat, for hun har funnet ut at hun er sulten

- Slipper hundene ut i hagen mens jeg står i dørsprekken og fryser, for jeg må SE at Siri-sniken faktisk tisser.

- Mona går på kjøkkenet og vil spise/Mona blir med inn på soverommet

- Skrur av lyset, klatrer over kompostgrindene som er forran senga og legger meg. Da er hundene også stille i løpet av fem sekunder, de herjer aldri når lyset er av.

- Enten sovner vi med en gang, ellers så er det prat/noe annet :wub:

Det er stort sett det samme hver kveld faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tenke at jeg skal legge meg*

  • Sjekke siste gang på BB (der vi får informasjon til og fra skolen.)
  • Sitte å snakke litt med Henny å høre om ho er klar for sengen, mens jeg trykker på PCen og skal bare sjekke et par ting først. (sikkert noe jeg har sjekket x antall ganger tidligere som hjemmesider, ulike forum, e-post, timeplan, nettbutikker osv.)
  • Tilslutt klapper sammen pcen og reiser meg opp og skrur av lyset i stuen.
  • Deretter går jeg på badet å tar kvelds stellet.
  • Etter kveldsstellet går jeg ut å lufter Henny så hun får tisset.
  • Når vi kommer inn så får hun mat mens jeg tar av meg linsene.
  • Innen jeg er ferdig med å ta av linsene står hun ved soveromsdøren og venter på at jeg skal åpne.
  • Etter jeg har tatt av linsene åpner jeg døren til soverommet, og vi går å legger oss.

Er vel stort sett slik rutinen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har vel en rutine på hverdagene i alle fall, i helgene blir det litt annerledes noen ganger, det går noenlunde som dette:

- Sambo tenker at nå må vi legge oss.. han nevner det for meg.. og jeg overtaler ham til å se litt mer på TV/se enda en nedlastet episode av en eller annen tegneserie..

- Etter dette er vi som regel enige om at det er leggetid.

- Sambo går ut med Bea så hun får tisse og evt gjort fra seg (han tar alltid kvelden og jeg morgenen)

- Jeg sitter med laptopen på fanget og skal sjekke tusen ting før jeg rydder..

- Sambo kommer inn med vofsen og finner meg fortsatt sittende i sofaen, han går på badet og vofsen legger seg i sin seng.

- Sambo er ferdig på badet og jeg sitter fortsatt på laptopen (skjer i skrivende stund)

- Jeg rydder vekk evt rot som står framme og setter på oppvasksmaskinen

- Jeg går på badet og tar kveldsstellet

- Bea får en liten kos og kanskje en godbit og "være der" før jeg tusler inn i senga til sambo..

- Så leser jeg altfor lenge før jeg omsider sovner altfor sent.

Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

-høre på pistre-Tulla

-gi Tulla pillene

-bare sjekke doggis en siste gang

-og selvsagt svare på innlegg, sånt kan ikke vente

-sjekke en gang til om svar har kommet

(-nå oppdager jeg av og til plutselig at jeg er sulten, og da gjentas regla hit en gang til mens jeg spiser)

-går ut i gangen og roper på hundene

-ut på kveldstur, samme runde hver bidige gang mens jeg røyker mine to kveldsrøyk

-inn igjen og pusse tenner (må alltid pusse tenner rett etter at jeg har røykt mine to siste kveldsrøyk)

-på med pysjen

-gå på kjøkkenet og finne frem hundemat

-høre på pistre-Tulla

-stille opp hundene i utstillingsposisjon, klikke og værsågod

-passe på at de spiser opp sin egen mat på fornuftig tid

-gå på soverommet og skru på leselyset og legge meg i sengen

-dra frem noe mer eller mindre kjedelig lesestoff som gjør meg trøtt (før løste jeg sudoku til jeg sovnet), for tiden holder jeg på med "Genetikk, avl og Oppdrett"

-bli kjempetrøtt og skru av lyset

-strekke meg (det er en ny greie, men er dere klar over hvor sinnsykt godt det er å strekke seg under en varm dyne, når det IKKE er morgen??! Har lært det av hundene.. :wub: )

-forhåpentligvis sovne relativt raskt

Og apropos, nå tror jeg at jeg dropper pkt 3: sjekke doggis en siste gang, så blir det kanskje spennende å stå opp i morgen også.. :rolleyes: Så dermed hopper vi til pkt 7. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkelig dårlig på rutiner jeg. *lese fasinert om vanedyra*

Eneste som konsekvent skjer hver gang før jeg skal legge meg er at K får kveldslufting, og jeg går på badet for å tisse/pusse tenner/kle av meg. Og jeg skrur av pc og jeg slukker lyset før jeg sovner (vel ok, det med lyset skjer faktisk ikke alltid engang, hender man er litt for trøtt... men våkner kjapt igjen og får det av). Jo, også åpner jeg vindu og lukker soveromsdøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- sjekker som oftest de "faste" nettsidene raskt

- går og legger mobilen i senga og flytter vannskåla til Micko inn på soverommet, og setter på leselampen

- slår av lyset på stua

- går på badet og gjør det man skal der, Micko er som regel med dit, sitter å tygger på ett eller annet eller ligger bare på gulvet, avhengig av hvor trøtt han er

- går ut med Micko og går en mer eller mindre fast runde på ca. 10 min. så han får gjort det han må

- slår av lyset i gangen

- vasker hender, tar på håndkrem og lypsyl

- går på rommet og kler av meg, løfter Micko opp i sengen

- leser sms'ene jeg har mottatt og sendt i løpet av dagen

- sover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faste rutiner jeg...

22.10; Begynner å bli urolig

22 20; skrur av pc

22 20: går ut med Z

22 25; opp til barna å sjekke at de sover søtt

22 30; Natta til gubben

22 30; Badet

22 35; Sengen og finner frem boken og leser

23 00; sover...

Kødder IKKE med mine leggerutiner altså! Ja har det slik hver enda kveld, filmer og alt blir IKKE sett. Ting som skjer etter min leggetid blir gjort i koma og jeg er ikke mentalt til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg endelig har bestemt meg for å gå og legge meg:

- pakke skoleveska med bøkene jeg trenger neste dag, så slipper jeg å kaste bort tid når jeg er trøtt morgenen etter og ikke finner historieboka fordi jeg har lagt den på feil sted

- lufte hunden så hun får gjort fra seg for kvelden

- dusje og pusse tenner

- sjekke doggis, facebook og mail en siste gang før jeg skrur av pc-en

- finne fram klærne jeg skal ha på meg neste dag, så slipper jeg å kaste bort tid når jeg er trøtt morgenen etter og ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal ha på

(- lese lekser eller bok på senga hvis jeg ikke får sove)

- sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor sett blir kveldsrutinen noe alla dette: en smule slitsomt kan jeg si nå med kveldstutiner da vi har baby i hus, blir veldig mye ekstra styr på kvelden/natten.. gleder meg til hun vil sove gjennom hele natten..

- sitte litt og se gjennom faste nettsteder på pcn/ evt lese / evt se tv.. mens jeg har litt kveldsmat

- begynne og kikke på klokken og telle timer til ungene våkner og regne ut hvor mange timer jeg har igjen før jeg må starte ny dag ( litt merkelig vane, men blir vel sånn når man er B menneske og har barn som står opp tidlig)

- gi hundene mat

- antageligvis amme minste jenta som har våknet for ente gang...og prøve og overbevise henne om at det er natt nå!

- gå inn til storebroren og legge han ned i sengen og gi han smokk og koseteppe og si det var bare lillesøster som gråt( han sovner videre som oftest)

- sjekke litt på nett, mens jeg venter på minste barnet skal sovne igjen( hun sover på vårt rom)

- Ber mannen min ordne med minste jenta som ikke vil sove...

- slepper ut hundene

- Går inn på vaskerommet og setter på tørketrommel/vaskemaskin

- slipper inn hundene

- skjekker over alle tarantellene, gir vann, plukker ut matrester osv.. disse står også på vaskerommet

- slår av lyset på vaskrommet.

- rydder ut av stuen og lett over kjøkkenet( hater og stå opp til masse rot)

- en liten siste skjekk på nett etter evt svar på div forumer..

- slår av pcn..

- slukker lysene i stuen og kjøkken..

- legger hundene for natten( kommer litt ann på, noen ganger hundesikre sofa/stue/kjøkken og dem sover i stolen sin i stuen, eller så legger jeg dem i buret utenfor soverommet vår)

- inn og snakke litt med minste barnet og mannen som gjesper og spør om jeg snart kommer, prøve rog legge henne igjen uten og lykkes...

- tar en rask varm dusj og pusser tenner..

- skjekker innom sønnen om alt er bra..

- ser til katten vi har fått ufrvillig på boende på utsiden her om han har mat i skåla si..

- låser døra og slår av utelyset..

- kommer på jeg er tørst og tar meg en glass vann..

- guttungen roper han er tørst og tar med til han også..

- synger nattasang for siste gang til han..

- legger meg i sengen og har lyst og sove, men vanskelig når man har en lys våken 10 mnd gammel baby i sengen...

- snakker og leker litt med minste jenta i sengen 20-30 min..

- ammer henne på nytt.. løfter henne over til sengen..

- slår av lyset på soverommet og sier god natt til mannen som allerde har slokknet som oftest ( slitsomt med småbarn vett dere)

- ligge og små irritere seg over minstejenta som har klart og reise seg i sengen og kastet sutten i gulvet..

- legge ned lille minst 10 ganger og pakke teppe rundt og plukke opp sutt fra gulvet...

- ligge lys våken/ lese bok en stund for er blitt våken av alt styret...

- sove...

- bli vekket igjen 3 timer etterpå av unge .. osv resten av natten.. *sukk* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er enkel:

Merker at nesa daler faretruende nær tastaturet på pc.

Slår av pc.

Slår av lys og kjøkkenvifte etter to drag av en røyk.

Slipper ut bisk.

Går på do, pusser tenner og kler av meg.

Slipper inn bisk, med påfølgende godbit og nattakos.

Går inn på soverommet og hopper i seng.

Sovner 2 cm før nedslag.

Treffer puta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, sånne tråder som dette er alltid morsomme. Mye forskjellig folk har av vaner:)

Selv skulle vi gjerne hatt følgende rutiner:

20.30 kveldsmat for hund og eier

21.00 se på nyheter

21.45 kveldstur som avsluttes med lek på gårdsplassen

22.15 slappe av med bok/ strikk/ kos/ musikk inne

23.00 litt kveldstrening

23.30 tannpuss

00.00 leggetid og kosetid..zZz

men reelt er vi vel litt mer på den her:

20.30 begynner å bli sulten med sofaen er alt for god

20.55 reklamepause, virkelig på tid å komme seg opp å få i seg noe mat

21.30 pause mellom programmene, tid for mat

22.30 første tv-serie ferdig, høre på Rex sin masing om 1. mat, 2. tur, 3. aktivitet

ca 23.30 lei masing så vi gir hunden kveldsmat før det er tilbake i kosekroken forran sofaen. Kaster gjerne litt ball, flaske, pinne eller lignende som dyret drar frem for aktivitet

00.00 snart på tide og sove ifølge klokka. Tar frem pcen for å sjekke siste nytt fra verden (facebook, mail, nettdebatter, nyheter, spesielt viktig med siste sladder)

00.30 Begynner å få drabelig dårlig tid om jeg skal få nok søvn

01.00 drar meg omsider opp av sofaen og ut i kulda for å lufte dyret. Blir faktisk leking

01.20 pusser tenner

01.30 omsider i seng, nattakos på dyret

02.00 zZz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så er det sånn..

- Gir hundene mat

- Pusser tenner mens hundene spiser maten sin

- Går tisserunden

- Setter Dina inn før jeg går i hagen med Nora, fordi hun har så mye å gjøre på turer at hun glemmer at hun må tisse

- Går inn, og på do

- Kler av meg

- Sier natta til vaktundulaten

- Skrur av lysene og tv'en

- Går ut enda en gang med Nora (i morgenkåpe - det er kaldt om vinteren!) fordi at hun sannsynligvis må bæsje, og det glemte hun jo også på turen

- Går inn, sparker av meg slippersene i gangen sånn at de overlever natta

- Åpner døra inn til soverommet og blir brøyta ned av Dina

- Går inn døra og roper på Nora :rolleyes:

- Lukker døra etter Nora

- Jager Nora ut av senga mi - hun får lov å ligge i den, men ikke på MIN plass!

- Legger meg til i senga, puta må ligge akkurat sånn så jeg ikke får vondt i skuldra, og dyna må dekke hele meg minus ansiktet

- Skrur av lyset

- Drar på meg dyna igjen

- Kjenner at Dina legger seg helt inntil meg

- Kjenner at Nora hopper rundt i senga :rolleyes:

- Freser til valpen som ikke klarer å bare legge seg ned

- Freser til Dina som krafser på meg for å få kos

- Kjenner at Nora legger seg

- Bedriver kvantespangtankegang til jeg sovner

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN misunner jeg deg... Jeg får aldri sove før etter MINST 30 min med forsøk.

Tror kanskje gubben hadde likt din variant bedre. :wub: Blir ikke mye kvalitetstid på han etter mørkets frembrudd kan man si. Sovetid er sovetid for meg, så det så :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje gubben hadde likt din variant bedre. :wub: Blir ikke mye kvalitetstid på han etter mørkets frembrudd kan man si. Sovetid er sovetid for meg, så det så :lol:

Akkurat den der er jeg enig i...

Er så trøtt om kveldene at det er sjeldent noe morsomt å legge seg med meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje gubben hadde likt din variant bedre. :wub: Blir ikke mye kvalitetstid på han etter mørkets frembrudd kan man si. Sovetid er sovetid for meg, så det så :wub:

hehe, må byttelåne gubbe med deg jeg da. Lars her er som deg. Og når jeg prøver å pratelitt, så skal han være veldig våken om han får med seg noe. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte en hel haug med ting, så jeg bare føyer på listen min:

-høre på pistre-Tulla

-gi Tulla pillene

-bare sjekke doggis en siste gang

-og selvsagt svare på innlegg, sånt kan ikke vente til neste dag

-sjekke en gang til om svar har kommet og evt svare på disse

(-nå oppdager jeg av og til plutselig at jeg er sulten, og da gjentas regla hit en gang til mens jeg spiser)

-går ut i gangen og roper på hundene, Tulla kommer, Aynï står i stua

-roper på Aynï, Aynï går tre skritt frem sånn at hun står ved kommoden i inner-gangen

-roper på Aynï, Aynï strekker seg

-roper på Aynï, Aynï strekker seg

-roper på Aynï, Aynï kommer tuslende og stopper rett utenfor vindfangdøren

-roper på Aynï, Aynï strekker seg

-roper på Aynï, Aynï strekker seg

-roper på Aynï, Aynï tusler inn i vindfanget

-tar på bånd

-ut på kveldstur, samme runde hver bidige gang mens jeg røyker mine to kveldsrøyk: bort til svingen og tilbake igjen

-inn i gangen, Tulla sitter og får godis (dvs en tørrfôrkule), Aynï står og får det samme

-sele av, Tulla flytter seg og setter seg et annet sted, ny tørrfôrkule

-ta av Aynï båndet, hvis hun ser interessert ut, får hun også ny tørrfôrkule

-slippe inn hundene i stua

-pusse tenner (må alltid pusse tenner rett etter at jeg har røykt mine to siste kveldsrøyk)

-på med pysjen

-gå på kjøkkenet og finne frem hundemat

-høre på pistre-Tulla

-fylle opp matskålene

-stille opp hundene i utstillingsposisjon, klikke og værsågod

-passe på at de spiser opp sin egen mat på fornuftig tid

-legge mobilen min til lading i gangen og sette på alarmen

-gå inn på stua igjen og si natti-natti med tilhørende nuss til Tulla som ligger i stolen, og Aynï som ligger i kurven sin

-gå på soverommet

-dra grinden foran døren (må få litt varme fra stuen inn på soverommet)

-si natti-natti til hundene som har kommet tuslende, håpefulle om å få sove på soverommet

-skru på leselyset og legge meg i sengen

-påføre lipsyl og håndkrem

-dra frem noe mer eller mindre kjedelig lesestoff som gjør meg trøtt (før løste jeg sudoku til jeg sovnet), for tiden holder jeg på med "Genetikk, avl og Oppdrett"

-bare lese ett kapittel til, og så sovne

-lese enda ett kapittel

-bli kjempetrøtt og helst skal øynene gli igjen idet jeg leser om autosomal recessiv nedarving eller noe sånt

-skru av lyset

-strekke meg (det er en ny greie, men er dere klar over hvor sinnsykt godt det er å strekke seg under en varm dyne, når det IKKE er morgen??! Har lært det av hundene.. :wub: )

-forhåpentligvis sovne relativt raskt

hehe, må byttelåne gubbe med deg jeg da. Lars her er som deg. Og når jeg prøver å pratelitt, så skal han være veldig våken om han får med seg noe. :lol:

Haha, sånn er det hos oss også! :rolleyes: Typen er dødstrøtt, og noen ganger måå jeg liksom bare si noe kjempeviktig likevel (fortelle om at Aynï oppførte seg fint når hun ble chippet, f eks), og jeg kan høre på "jah"-ene, "njo"-ene, "mm"-ene og "neh"-ene at han blir bare trøttere og trøttere. Og så blir jeg litt irritert - hallo? kan han ikke bare konse om sånne viktige ting, eller?? Så snakker jeg bare høyere og høyere, og stakkaren blir dysset i søvn av min konstante masing. Uff. Nå fikk jeg nesten litt dårlig samvittighet! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn er det hos oss også! :rolleyes: Typen er dødstrøtt, og noen ganger måå jeg liksom bare si noe kjempeviktig likevel (fortelle om at Aynï oppførte seg fint når hun ble chippet, f eks), og jeg kan høre på "jah"-ene, "njo"-ene, "mm"-ene og "neh"-ene at han blir bare trøttere og trøttere. Og så blir jeg litt irritert - hallo? kan han ikke bare konse om sånne viktige ting, eller?? Så snakker jeg bare høyere og høyere, og stakkaren blir dysset i søvn av min konstante masing. Uff. Nå fikk jeg nesten litt dårlig samvittighet! :wub:

:wub: Akkurat som her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter "nei nå må jeg vel kanskje legge meg (har aldri lyst, er som en liten unge)":

Klikke rundt på dataen og se om det har skjedd ting rundt om kring (det har det ikke, for de fleste har lagt seg... men det hjelper ikke, sitter og klikker likevel jeg)

Tven står på, og Casper ligger og sover ved siden av.

Etter en halvtime/time/to timer/tre timer får jeg slått av sjiten, og forsøker å vekke Casper, og få ham ut av sofaen eller sengen sin. Det er lettere sagt en gjort, han blir en trøtt potetsekk, og jeg blir nødt til å gå å hente litt tørrfor.

Det kaster jeg høylydt på gulvet, og da reagerer han. Men hopper han ikke ned, må jeg plukke opp forkulene, og hive dem enda en gang. Da kommer han. Lar ham spise dem, og så "dytter" jeg ham ut døren, og han tisser. Imens pusser jeg tenner mens jeg glor på ham i døråpningen.

Så går vi inn på soverommet, jeg tar på meg pysjen, og Casper står og venter ved sengen. Jeg legger meg ned, sørger for å få tak i så mye dyne som mulig, og sier værsågod til Casper, som legger seg i fotenden. Også sier jeg natta, og han sier sikkert natta inni seg, også sover vi.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsrutinen starter i 8 tiden her, faktisk.

- före hunder

- slippe hunder i ut i hagen, der må de være 20 min, slik at det ikke blir gjort noe krums på gulv i løpet av natten

- Spise skive med MASSE nugatti

- Sjekke faste sider på nett

- På do, pusse tenner

- Ta en røyk

- Pusse tennene igjen... :wub:

- hente opp hundene

- kose med hundene på sofaen

- se en film, eller sitte på pc

- gå ned med hundene

- ta enda en røyk

- pusse tennen enda engang

- slukke alle lys

- si god natt til hundene, kose litt med dem

- si god natt til folket

- stupe i seng... :lol:

ok... hvorfor i helvette røyker jeg og pusser tenner evigt masse... tenk hvor mye tid jeg hadde spart på å pusse tennene ETTER alle røykene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... hvorfor i helvette røyker jeg og pusser tenner evigt masse... tenk hvor mye tid jeg hadde spart på å pusse tennene ETTER alle røykene :lol:

Haha! :) Lurte jeg også på! Eller, hvorfor pusser du i det hele tatt tennene så mange ganger om kvelden, hvorfor ikke bare en gang? Etter all røyken og maten liksom? :wub: Eller er det jeg som er sær? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig rutineavhengig,men hater egentlig å innrømme det. Det er så mye kulere å være spontan liksom, legge seg 12 den ene kvelden og halv ni den andre.Anyhooo, Litt før ni begynner jeg å ordne meg og hundene for kveldsturen. På med klær og kobbel og så rusle avgårde med røyken i ene hånda og bikkjene i den andre.

Når vi kommer inn er det av med klær og sko i yttergangen,som jeg så samler opp og bærer med meg inn på stua så det tørker iløpet av natta(gangen er iskald). Ettersom jeg også er ytterst distre samtidig med å være vanedyr,så gjør jeg stort sett de samme tingene men i forskjellig rekkefølge. Jeg kan begynne med å putte senga til Felix ved siden av senga mi( han kommer ikke oppi til meg før utpå natta engang),før jeg plutselig kommer på at jeg må på do/skifte vann til hundene/slå av tv`n/rydde stuebordet osv før jeg får gjort ferdig det jeg begynte med,så da må jeg gå tilbake å gjøre det etterpå. Sånn kan jeg sulle rundt en god stund før jeg har husket alt og fått gjort alt. Egentlig veldig slitsomt, hjernen er liksom mye er effektiv og raskere enn kroppen <_<

Jeg er som regel i seng mellom 10 og halv11, DA er jeg dautrøtt. Gammelpotetfakter me know, men sånn er det bare. Innimellom prøver jeg å være litt rebellsk mot meg selv,og da kan jeg se tv eller lese bok til klokka 11 eller halv12 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...