Gå til innhold
Hundesonen.no

kan jeg stille?


hanne

Recommended Posts

hunden min er 5 mnd og har fått valpeutslett på hodet. hun får antibiotika for det og har blitt bedre men har enda litt tynn hårvekst på hodet. hun er ikke plaet med det og det er ikke smittsomt. skal på utstilling om 2 uker. kan jeg stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunden min er 5 mnd og har fått valpeutslett på hodet. hun får antibiotika for det og har blitt bedre men har enda litt tynn hårvekst på hodet. hun er ikke plaet med det og det er ikke smittsomt. skal på utstilling om 2 uker. kan jeg stille?

I prinsippet kan du jo det, så lenge det ikke er smittsomt eller plagsomt. Men er du sikker på at hun ikke vil for eksempel kunne reagere når dommer går over hunden, og kommer borti hodet? Kan dommer foreta en normal bedømmelse av henne (gå over hunden der det er normalt å ta på hunden?)

Uansett ville jeg ventet lengst mulig med å bestemme meg, det er jo fjorten dager igjen, og mye kan skje på den tiden i begge retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien så går vel antibiotika under doping reglene og har en viss karantenetid?

Det var iallefall det sist jeg sjekket med NKK, men nå er det så lange siden at jeg husker ikke hvor lenge dem skulle vært av kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien så går vel antibiotika under doping reglene og har en viss karantenetid?

Det var iallefall det sist jeg sjekket med NKK, men nå er det så lange siden at jeg husker ikke hvor lenge dem skulle vært av kuren.

Sikkert litt forskjell fra preparat til preparat, men tviler på at det er mindre enn to ukers karantene tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...