Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor operasjon


Benedicte

Recommended Posts

Skrevet
Se i bildetråden til Charlie (mari sin) der er det et bilde om hvordan de løste det uten å bruke krage på han - skumgummi og belte. Kanskje det er noe å teste på Cita?

Åh, det husker jeg å ha sett bilde av! Kanskje jeg skal prøve det i morgen. Hvor kjøper man skumgummi a?? :):D

Skrevet

Så ikke ut som noen lykkelig Cita det der nei :) Får håpe det går seg til, og at hun snart blir den samme glade labbisen!

Skrevet

Uff, ja.. Minner meg om Casper med krage det der.. :) Han ble også helt hemmet av den, og det tok flere dager før han skjønte hvordan han skulle bevege seg for å ikke dulte borti alt mulig. Jeg tok den av jeg, og passet på som en hauk. Tok den på når jeg skulle på do eller ut en tur og sånt. Han var ganske lydig, så han skjønte at han ikke fikk slikke på såret, og så vidt jeg har forstått, er Cita også en lydig hund? :D Du kan jo alltids prøve..

Jeg tok den også av når jeg skulle på tissetur. Han tisset ikke når han hadde den på, og holdt seg i over et døgn. Det var først da jeg tok den av at han tisset, og da stod han i flere minutter, selv om han hadde fått ut og mulighet til å gjøre fra seg. Vi fant i alle fall ut av det sammen, og at han fungerte mye bedre med den av, enn på.

Og ang smertestillende: be dyrlegen skrive ut resept på mer. Eller kanskje noen venner av deg har noe liggende? Jeg har i alle fall Rimadyl liggende etter en gang, og nøler ikke med å bruke det igjen under eventuelle sånne situasjoner. Men det bør vel fortrinnsvis være det samme som du allerede bruker, da.. ;)

Skrevet
Uff, ja.. Minner meg om Casper med krage det der.. :) Han ble også helt hemmet av den, og det tok flere dager før han skjønte hvordan han skulle bevege seg for å ikke dulte borti alt mulig. Jeg tok den av jeg, og passet på som en hauk. Tok den på når jeg skulle på do eller ut en tur og sånt. Han var ganske lydig, så han skjønte at han ikke fikk slikke på såret, og så vidt jeg har forstått, er Cita også en lydig hund? :D Du kan jo alltids prøve..

Jeg tok den også av når jeg skulle på tissetur. Han tisset ikke når han hadde den på, og holdt seg i over et døgn. Det var først da jeg tok den av at han tisset, og da stod han i flere minutter, selv om han hadde fått ut og mulighet til å gjøre fra seg. Vi fant i alle fall ut av det sammen, og at han fungerte mye bedre med den av, enn på.

Og ang smertestillende: be dyrlegen skrive ut resept på mer. Eller kanskje noen venner av deg har noe liggende? Jeg har i alle fall Rimadyl liggende etter en gang, og nøler ikke med å bruke det igjen under eventuelle sånne situasjoner. Men det bør vel fortrinnsvis være det samme som du allerede bruker, da.. ;)

Men veterinæren mente at hun ikke trengte de sterke smertestillende jeg fikk med (metadon), men i morgen skal jeg ta ut to andre medisiner. Det er metacam og synulox (mot infeksjon). Vet ikke om den metacam'en er smertestillende?

Jeg tok av kragen og surret fleeceteppet hennes rundt halsen. Det var mye bedre syns hun, og nå ligger hun og sover med den på. Jeg passer på som en hauk og hun bråslutter med en gang jeg sier det, men jeg er bare redd for etellerannet (at hun såvidt skal komme borti og bare rive opp alt f.eks:P)

Skrevet
Uhm, si det - clas ohlson eller biltema eller noe byggevaregreier?

Titter innom i morgen:) Foreløpig funker teppet-rundt-halsen supert.

Wops, sorry dobbeltpost.

Skrevet

Takk :)

Kan hende jeg får skaffet pass til henne allikevel (enten av oppdretter til Cita (men de har en liten valp hjemme), eller hun jeg bor med), det hadde selvfølgelig vært det beste. :D

Hun ser ut til å være i bedre form nå som hun slipper å gå med dumme kragen på seg.

Skrevet

Ja, bare de får av seg kragen virker de med ett litt bedre, rare hundene. Du kan jo se det an, men det høres jo ut som om det går helt fint med fleeceteppe. :wub:

Fint at du har fått mer smertestillende uten å "vite" det. :wub:

Skrevet

Når Kira måtte gå med krage fikk vi beskjed av dyrlegen at vi kunne klippe av litt på kragen så den ikke ble så lang. Og vi kunne klippe av ganske mye også egentlig, og det hjalp mye på Kira sin oppførsel i forholdt til å ha på kragen. Det eneste vi måtte passe på at vi ikke klippet for mye av slik at kragen ikke hadde noe hensikt.

Skrevet

hei!Bra høre opperasjonen gikk bra.Det tar tid venne seg til kragen som det er sagt over her så klippet jeg også av den da de er jo så store!Jeg hadde den også av da passet på,var ute osv.Bra du skal hente ut Metacam,det hjelper nok på smertene.

Masse god bedring til henne!

Skrevet

Godt å høre at operasjonen gikk bra :wub:

Angående dette med at hun ikke skal komme borti såret skjønner jeg at det er vanskelig... Orry kan rett og slett ikke bruke krage, men body funket fint på han. Godt at "teppeløsningen" funket fint, og jeg krysser fingrene for at vi slipper å se mer av triste-Cita! :wub:

Skrevet

Triste Cita forsvant :wub:

Jeg tok på henne kragen i natt, og etter litt om og men kom hun seg opp i sengen min for å sove der. Når hun endelig la seg ned la hun seg selvsagt midt i sengen oppå dynen min, så jeg måtte nøye meg med å sove på kanten med et fleeceteppe -_- Jeg kunne jo ikke be henne flytte seg når det tar henne så lang tid å slå seg til ro.

I dag var hun en glad jente, selv om jeg ikke har tatt av kragen enda, og legger seg ned uten problemer og traver rundt. Hender hun setter seg litt fast med kragen, men hun har hvertfall lært at hodet ikke må subbe i bakken! Noen glass som stod på stuebordet ble revet ned, og kragen er super til å åpne søppelbøtten med :wub:

Skrevet

hehe,høres ut som du fikk en komfortabel natt! flott høre hun slo seg til ro og går så bra med kragen så raskt!Går nok fint dette!Jepp,lønner seg passe på da kragene river ned alt......

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...