Gå til innhold
Hundesonen.no

Egg i signaturer!?

Silje

Recommended Posts

Skrevet
den i midten er snart voksen

Ja jeg vet :ermm: Det er en gutt, håper den andre er jente. De er så søte når de er voksne, og de er jo så små, så trenger ikke ta dem bort engang.

:icon_confused:

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ja jeg vet :ermm: Det er en gutt, håper den andre er jente. De er så søte når de er voksne, og de er jo så små, så trenger ikke ta dem bort engang.

:icon_confused:

Når dragebebisene min har blitt voksene nå, og jeg bare har ett avlsegg og voksene drager, DA skal jeg få meg slike utrolige søte små grønne ja! :)

Skrevet

Nå har jeg skaffet meg to til smågrønninger :icon_confused: Skal spare de to ekstra plassene til ungene de får. hvis det er en av hvert kjønn. Eller eventuelle supersjeldne egg da. :ermm:

Skrevet

Nå har jeg EN hann og FIRE voksne hunner, og en baby-hunndrage på den ene kontoen min. Håper den andre babyen er hann, ellers freaker jeg ut.

På den andre kontoen har jeg tre voksne hunner, og SEKS voksne hanner, og en baby jeg ikke vet hva er ennå. Er det en hann, så freaker jeg ut her også. :icon_confused:

Skrevet
Etter en uke, sånn ca nøyaktig på tidspuktet også. Jeg parret to av mine for andre gang, meen, ingen egg til meg, nei. <_<

Samme hos meg. :rolleyes:

Skrevet

synes alle sine egg har blitt mer syke etter at vi begynte med dailydragonfix, jeg. tror de får feil antall clicks og views der. :icon_confused: Nå har jeg 2 syke babyer og ett sykt egg, iallefall.

Skrevet
synes alle sine egg har blitt mer syke etter at vi begynte med dailydragonfix, jeg. tror de får feil antall clicks og views der. :icon_confused: Nå har jeg 2 syke babyer og ett sykt egg, iallefall.

mine har vært syke allikevel de.. Så da dør de sikkert nå som jeg meldte meg inn der.

Skrevet
Den var søøt! :ermm:

Så søøøt! :)

:P Han er litt søt ja. Han heter Ruben Andre :P

Gu så søt den var da. :P

Hva slags egg kom den fra?

Jeg adopterte han da han var liten, så det vet jeg ikke. :icon_confused: Men det hadde vært gøy å finne en til så jeg kunna avla fram litt dinosauruser også!

Skrevet
:ermm: Han er litt søt ja. Han heter Ruben Andre :)

Jeg adopterte han da han var liten, så det vet jeg ikke. :icon_confused: Men det hadde vært gøy å finne en til så jeg kunna avla fram litt dinosauruser også!

han kommer fra egg med prikker :P

Skrevet

Sitter å oppdaterer og oppdaterer. Jeg vil ha et morsomt egg... Til nød går et sånt lyseblått/mørkeblått egg, men nei... Alle er tatt. :rolleyes:

Skrevet

Jeg har ikke hatt et eneste sykt egg ennå og har vært medlem på dailydragonfix i mange dager nå. Eneste jeg merker er at jeg synes eggene får sprekker og hull fortere.

Jeg fikk endelig til en parring og fikk 2 grønne egg...De gikk rett til omplassering begge. Jeg har vist blitt kresen og vil bare ha bestemte typer egg. Jeg har ikke hatt noen lilla ennå og tror jeg skal sattse på et sånt neste gang...de lilla er litt søte! Også vil jeg ha gull egg! Men helst masse omplasserings babyer...men jeg får vist ikke flere nå før noen vokser opp... :shocked:

Skrevet

Jeg vil ha noen sjeldne egg! :icon_confused:

Jeg sier til meg selv hver gang jeg er inne på abadoned eggs at jeg bare skal ta en hvis den er sjelden, men jeg ender nesten alltid opp med en vanlig farge..

Skrevet
:ermm: Parret Lucifer og Sue igjen jeg, men fikk ikke beholde noen av eggene :icon_confused: De fikk tre svarte, og alle måtte vekk :)

Kan de få mange egg altså? 

Skrevet
Kan de få mange egg altså? 

ja, er det ikke fra null til fire det er sagt her inne før da? Også hvis du ikke har klikket på et av dem innen så og så lang tid, forsvinner alle... Men usikker på om du KAN ta alle selv.

Skrevet

Nei, man kan ikke ta alle selv, man får bare velge ett selv, såvidt jeg har forstått. Sikkert pga gullegg og diverse, at ikke noen skal bli sittende med alle...

Men, du kan bare skrive det ned i kalenderen med en gang, jeg kommer til gjøvik lørdag 6.des uansett jeg, for atte jeg har lyst tenk, så kan du selv finne ut om du vil/kan hilse på meg eller ikke. :icon_confused:

Skrevet
Nei, man kan ikke ta alle selv, man får bare velge ett selv, såvidt jeg har forstått. Sikkert pga gullegg og diverse, at ikke noen skal bli sittende med alle...

Men, du kan bare skrive det ned i kalenderen med en gang, jeg kommer til gjøvik lørdag 6.des uansett jeg, for atte jeg har lyst tenk, så kan du selv finne ut om du vil/kan hilse på meg eller ikke. :icon_confused:

:shocked: Skremme meg sånn da gitt! :ermm:

Men, altså... da må vi finne et sted vi kan slippe pelsene løs! Falco, Buffy og Toiwo også! så det såh!

Skrevet

jupp, det må vi. Jorde/fotballbane etc der det ikke er ALT for mye folk, og ikke helt oppi en vei, iallefall. Jeg må høre med sjærsten åssen det blir, om han gidda å kjøre og sånn, foratte ellers må jeg finne andre måter å dra med meg bikkja på. Han bor på Kapp, da. Jeg føler det er litt slemt å dra ham med rundt på ting som har med hund og sånn å gjøre når han mista sin collie i påsken i år, før jeg møtte ham, men, han har jo begynt å lure på å få seg en 'roya2' da, fordi han liker henne så godt. :icon_confused: Kanskje vi kan overtale ham til at aussie er tingen for ham? :P

Men nuh må jeg legge meg, jeg. Natta! :ermm: Prates i morra. :)

Skrevet
jupp, det må vi. Jorde/fotballbane etc der det ikke er ALT for mye folk, og ikke helt oppi en vei, iallefall. Jeg må høre med sjærsten åssen det blir, om han gidda å kjøre og sånn, foratte ellers må jeg finne andre måter å dra med meg bikkja på. Han bor på Kapp, da. Jeg føler det er litt slemt å dra ham med rundt på ting som har med hund og sånn å gjøre når han mista sin collie i påsken i år, før jeg møtte ham, men, han har jo begynt å lure på å få seg en 'roya2' da, fordi han liker henne så godt. :icon_confused: Kanskje vi kan overtale ham til at aussie er tingen for ham? :P

Men nuh må jeg legge meg, jeg. Natta! :ermm: Prates i morra. :)

Yapp, du må få han med deg... *hostbridieblestoresøsterpåtirsdaghost* Så får du han intr i aussie!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...