Gå til innhold
Hundesonen.no

2 hunder


Kristina

Recommended Posts

Mine grunner:

* To hunder har også selskap i hverandre, og får mye mer ut av en gjennomsnittelig tur enn en hund..

* Hvis man f.eks har lyst til å drive med hundekjøring og lydighet på elitenivå kan jo dette være litt vanskelig å kombinere.. Med to hunder kan du drive med to forskjellige ting, og komme høyt i begge tingene.

* Gøy med to hunder, man kan f.eks ha to heelt forskjellige raser.

* Det er kjempegøy å holde på med to hunder. De har forskjellig personlighet, forskjellige yndlingsting- de er to helt forskjellige individer, og samtidig blir man bestevenn med begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine grunner:

* To hunder har også selskap i hverandre, og får mye mer ut av en gjennomsnittelig tur enn en hund..

* Hvis man f.eks har lyst til å drive med hundekjøring og lydighet på elitenivå kan jo dette være litt vanskelig å kombinere.. Med to hunder kan du drive med to forskjellige ting, og komme høyt i begge tingene.

* Gøy med to hunder, man kan f.eks ha to heelt forskjellige raser.

* Det er kjempegøy å holde på med to hunder. De har forskjellig personlighet, forskjellige yndlingsting- de er to helt forskjellige individer, og samtidig blir man bestevenn med begge..

joiner den jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine grunner:

* To hunder har også selskap i hverandre, og får mye mer ut av en gjennomsnittelig tur enn en hund..

* Hvis man f.eks har lyst til å drive med hundekjøring og lydighet på elitenivå kan jo dette være litt vanskelig å kombinere.. Med to hunder kan du drive med to forskjellige ting, og komme høyt i begge tingene.

* Gøy med to hunder, man kan f.eks ha to heelt forskjellige raser.

* Det er kjempegøy å holde på med to hunder. De har forskjellig personlighet, forskjellige yndlingsting- de er to helt forskjellige individer, og samtidig blir man bestevenn med begge..

helt enig!

Selv har jeg en hund og familien en... det blir litt annerledes, her trener foreldra og jeg med Oscar og bare jeg med Nena...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunde fordi jeg er vild med hunde! Og hvorfor så ikke fordoble alle glæderne! Grunden til at jeg ikke har mere end to er udelukkende fordi jeg da ikke er sikker på at jeg ville kunne koncentrere mig nok om hver enkelt... men hvem ved. :P

Men som allerede sagt så har man dobbelt glæde af to hunde og hundene har meget ud af hverandre. Man skal dog tænke på at har man fx en hund, der tigger og man får hund nummer to, da får man let to hunde, der tigger.

Hvis du har to hunde, der drar i båndet er det (mere end) dobbelt arbeide å lære dem å lade være, men omvendt, har hund nummer 1 lært at lade være med å dra, da er det mye lettere å lære nummer 2 å gå pænt også. :P

Jeg er meget enig med Aya, især det sidste hun nævner... hele 2 bedste venner, kan man ønske sig mere?

Flere jeg kender der har to (eller flere) hunde, har fået sig hund nummer to primært for å holde nummer 1 med selskab, dette bliver feil for mig. Jeg har to hunde fordi JEG har lyst til begge hunde, ikke bare fordi nummer 1 skal holdes med selskab af en anden.

Jeg mener man skal være bevidst om at med dobbelt så mange glæder følger samtidig dobbelt så meget ansvar, dobbelt så mange udgifter, osv. Men for min del det bestemt det hele værd. :)

Vet ikke om det var svar nok, blev noet rotete. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha meg en hund til fordi at som nevnt over så har hunder selskap i hverandre og Pito er masse alene når jeg er på skolen.

Og jeg vil ha en utstillingshund som kan nå opp i utstilling. Men skulle min neste hund vise seg å ikke være utst hund den heller så selger jeg den SEFF ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lyst på valp siden jeg aldri har hatt en valp før :) Så får jeg bare håpe at det blir en utst hund. Hvis ikke så vil den være like god for meg uansett :wink: Da får vi heller satse på agility championat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper folk seg egentlig 2 hunder? Hva er dine grunner til å ha 2 hunder? Er 2 hunder mye bedre enn 1?

Fortell :)

Grunnen til at jeg har to hunder er at jeg synes det ble så ensomt for den ene når jeg var på jobb :D

Nå når jeg driver oppdrett, er det ganske naturlig å ha to hunder her hjemme hos meg :D De andre avlstispene bor hos forverter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha to hunder fordi en er for lite :D Etter 2 timer feltsøk er jeg fortsatt klar for å trene mer, men kan ikke kreve det av en og samme hund. Derfor vil jeg ha en til, som jeg kommer til å bruke akkurat like mye tid og energi på. Neste hunden min skal være en svart jaktlabb som skal hete Nova eller Smia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to hunder, og venter min tredje i januar.

De to jeg har nå har jeg tatt til med mellom omplassering, mishandlete hunder.

Nå skal jeg ha en renraset valp fordi det er noe jeg alltid har ønsket meg.

Skaffet hund nummer to for å gjøre den nervøse tispa mi tryggere på seg selv og andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 hunder vi :)

Tella som er min som jeg trener og skal konkurere med..

Halling hei: hann, gammel elghund på 14år som har konkurert mye, deltatt i NM og jaktet masse, blitt N JCH..er nå bare kose og tur hund..

Zorba: hunn på 10år, ble brukt en del til jakt før, men det sluttet da hun ble borte under jakta i over en uke(hadde falt ned i en silo) hun fikk seg et støkk og var ikke no særlig å bruke lenger,er nå bare tur og kose hund som jeg også trener litt vanlig lydighet med innimellom..

Pan: hann på 6år blir brukt masse i jakta sykkles en del med om sommeren og om vinteren snørekjøres han, ellers så er det turer, litt lydighet og sånt..

Hei heison: hann på 3år, han har jeg oppdratt selv, gått på noen utstillinger og lydighets kurs, blitt godkjent ettersøks hund, skal vel prøves litt mer i konkuranser etterhvert også.. jaktes masse med, går turer, snøre kjøres og klikkertreners innimellom..

Grunnen til at vi har så mange er fordi faren min jakter masse om høsten, han bruker 2 av hundene og de 2 andre er pensjonert, så de er bare kose/tur hunder nå.. Tella er min hund som jeg trener og forhåpentligvis skal konkurere med.. det er masse posetive sider ved å ha to hunder, de er forskjellige, den ene passer kanskje bra til lydighet og den andre agility, dermed kan du satse på begge deler med forskjellige hunder, og i vårt tilfelle er det bra at vi har flere jakthunder sånn at vi kan veksle, mange timer i skogen kan bli ganske slitsomt, så at de får litt pause er bare bra..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg har to hunder er at jeg synes en er for lite. Og så liker jeg å jobbe med hund, og nå når Goshi har sine begrensinger med tanke på aktivitet så må jeg ha en til som jeg kan bruke. Noen av fordelene med å ha to er jo at de har selskap i kvarandre, aktiviserer kvarandre en del, selv om jeg trener de hver for seg for ikke å få det "hund nr 2" syndromet...(en hund som ikke er selvstendig fordi den alltid har den andre hunden å støtte seg på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha to hunder fordi det er dobbelt så mye moro :D De kan aktivisere hverandre en del, ha noen å leke med. Fordi jeg vil avle, og stille ut. Fordi har du først en sommerfugl i hus, så er det vanskelig å motstå flere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...