Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordisk vinner, Danmark

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Wohoo! Jättegrattis, Caroline! Foxy er kjempestolt over sin tidligere treningskompis, Saeta :D

Grattis og så til juniorvinnertitlene til X'en, Armani og Dea :P

gratulerer selvfølgelig til alle andre fornøyde også :)

Skrevet

GRATULERER, Caroline, Emma & Blinki!!

Imponerende & vel fortjent!!!!!

Jeg kom meg altså aldri nedover, da en viss liten herremann hadde hastverk med å komme til verden, men så lenge DET er grunnen gjør det meg ingenting som helst å eventuelt skulle ha mistet en tittel eller to :)

Skrevet
Jeg er hjemme igjen med TO nye titler i bagasjen! Saeta kan nå smykke seg med det formelle navnet N Dk Uch NordV-08 Andvaka Solaris! :) Det var selvfølgelig utrooolig moro! Bilder kommer senere, må få dem fra hun som tok for oss der nede først.

Gratulerer, utrolig velfortjent :D

Skrevet
Jeg er hjemme igjen med TO nye titler i bagasjen! Saeta kan nå smykke seg med det formelle navnet N Dk Uch NordV-08 Andvaka Solaris! :D Det var selvfølgelig utrooolig moro! Bilder kommer senere, må få dem fra hun som tok for oss der nede først.

Ååå, gratulerer så mye Caroline! :)

Skrevet
Jeg er hjemme igjen med TO nye titler i bagasjen! Saeta kan nå smykke seg med det formelle navnet N Dk Uch NordV-08 Andvaka Solaris! :D Det var selvfølgelig utrooolig moro! Bilder kommer senere, må få dem fra hun som tok for oss der nede først.

Gratulerer! :)

Skrevet

Gratulerer, Caroline!

Og jeg tror du har rett i at en måtte ha excellent for å få juniorvinnertittelen, for X'en ble kalt inn i BIR og BIM-konkurransen. Og når den var avgjort, fikk vi egen rosett for tittelen. Og hannhunden, som ikke fikk excellent, var ikke med i den konkurransen.

For øvrig et tåpelig system. Først kalles de tre klassevinnerne inn, som skal konkurrere om cert'et. Der blir vi slått av X'ens tante Trulte. Så skal det konkurreres om CACIB, og der blir Trulte slått av championtispa. Og likevel skal jeg inn for å konkurrere om BIR og BIM, sammen med de to CACIB-vinnerne? Hvis jeg hadde slått championtispa der, hadde jeg mistet all respekt for dommeren, da jeg jo rett før ble slått av både Trulte og championtispa. Jeg har aldri følt meg så dum (muligens med unntak av da jeg mistet skjørtet i Drammen...) som da jeg løp rundt og rundt og rundt for å konkurrere om et BIR/BIM mot ei tispe som få minutter tidligere hadde slått meg. Men jeg vil jo ikke handle bort bikkja heller, det er jo også folk ringside, så vi gjorde vårt beste vi - og ble naturlig nok slått. Som sagt, ingen av oss nordmenn skjønte logikken, og ingen dansker vi snakket med heller.

Skrevet

Jeg har prøvd å sette meg inn i det danske regelverket, men det er rett og slett helt uforståelig for meg. Det kan jo bli interessant om vi noen gang skal stille i Danmark :P

Skrevet
Jeg har prøvd å sette meg inn i det danske regelverket, men det er rett og slett helt uforståelig for meg. Det kan jo bli interessant om vi noen gang skal stille i Danmark :P

Det ryktes om endringer i det danske regelverket - blant annet at junior ikke automatisk skal konkurrere om BIR, så det blir sikkert bra til 2010. For du skal vel dit da?

Skrevet
Det ryktes om endringer i det danske regelverket - blant annet at junior ikke automatisk skal konkurrere om BIR, så det blir sikkert bra til 2010. For du skal vel dit da?

Planen er en tur i 2010, men man får vel se an hunden :P

Skrevet
Planen er en tur i 2010, men man får vel se an hunden :P

Du har da to hunder å velge mellom, jeg har bare en! Jeg tror i hvert fall ikke at Even lever i to år til...

Skrevet
Du har da to hunder å velge mellom, jeg har bare en! Jeg tror i hvert fall ikke at Even lever i to år til...

Even skal leve i mange år til!

Orry er det forøvrig uaktuelt å ta med på utstilling. For det første er han ikke pen nok i såpass stor konkurranse, for det andre kan han ikke tenke seg noe dummere enn utstillingsringen (bare sjekk dette trynet!).

Skrevet
Even skal leve i mange år til!

Orry er det forøvrig uaktuelt å ta med på utstilling. For det første er han ikke pen nok i såpass stor konkurranse, for det andre kan han ikke tenke seg noe dummere enn utstillingsringen (bare sjekk dette trynet!).

Men på VV2010 er også han gammel nok for veteran - så da kan vi gå for veteranverdensvinner begge to! Og gamle gubber har lov til å ha rare uttrykk... :rolleyes:

Skrevet
Men på VV2010 er også han gammel nok for veteran - så da kan vi gå for veteranverdensvinner begge to! Og gamle gubber har lov til å ha rare uttrykk... :rolleyes:

Har de lov til å ha litt dårlig eksteriør også? ;)

Skrevet
Har de lov til å ha litt dårlig eksteriør også? ;)

Mange dommere ser da litt mellom fingrene på gamlingene våre...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...