Gå til innhold
Hundesonen.no

mest spessielle hund du har møtt?


MarieR

Recommended Posts

hvem r den mest spessielle hunden du har møtt? fortell! :)

i mitt tilfelle blir dette low-low, norges største greyhound som holder til i budal. jeg hadde han i pensjonatet en helg jeg og ei vennine passet det. low-low, eller azravi`s good luck charm , som er hans egentlige navn, har vært, og er mye syk. han sliter med hypothereose, altså tyroxin mangel. han har også mange andre plager, og er allergisk mot så å si alt. Andre hannhunder skal bankes opp, og det er egentlig rart at han i dag har tittelen norsk utstillingschampion. men nydeligere grey,fines ikke..!

lowlow er blitt ganske bortskjemt og har utviklet en del sære vaner. da vi hadde han i pensjon, hadde vi et helt ark med må -må ikke gjøre ting. feks. når vi skulle lufte hundene, måtte vi alltid ut med lowlow først, visst ikke, tissa han på seg. :P og vi kunne ikke si mor eller mamma mens han hørte det, for da trudde han at eiern kom, og når hun da altså ikke kom, bled lowlow svært skuffet og tisset på seg igjen. :P men gladere hund har jeg heller aldrig sett, når du kom inn i pensjonatet, hoppet lowlow rett i taket, og gledeshylene fra en fullvoksen greyhound, de høres godt!

her er et bilde av sjarmissen:

Azravi60sGoodLuckCharmportrett.jpg

Azravi60sGoodLuckCharm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bull Terrieren Molly som jeg hadde hjemme i en uke.

Herligste hunden.. :)

Og ja, hun hadde en sær vane med å slenge seg i vegger.

Tygge opp alle lenkene, og bære søsteren min sin hund (En tibbe) etter nakken (Som en tispe gjør med valpene sine) og bare gikk rundt å bar på han. Noe Charlie ikke satt så stor pris på..

Og en skotsk hjortehund jeg traff på tur engang.

Mest grasiøse hunden jeg noen gang har sett.. :P

Sikkert noen andre også.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...min forrige hund var rimelig spes kan man si...

Eneste hunden jeg har møtt som nekter plent å drikke vann som ikke er rett fra springen og som nekter å dele vannskål med andre hunder el katter.

Han gikk nesten et døgn uten vann da jeg skulle plukke særheten av han.

Jeg ga meg først :)

En annen særhet var at han bare sov hjemme,han presterte faktisk å holde seg våken et helt døgn når vi var på telttur.. :roll:

Av "kjendis hunder" kan jeg bare komme på Leo.

Jeg har sikkert hilst på noen famous utstillingshunder og,men jeg har ikke peil på NV,Cert.Bis etc.. :P

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN newfoundlender jeg og Taxi møtte på når vi gikk tur.

Det var "love at first sight!" har ELSKET nuffer siden og de er så utrolig vakre.

Jeg gikk og hadde sommerfugler i magen lenge etterpå for den slo pusten fra meg! VAKKER!!!!!Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si min egen hund og en pitbull jeg møtte i sverige. :cry:

Min hund har en tendens til å løpe å løpe å løpe å løpe hjemme i huset, og ikke klarer hun å stoppe heller, og hun flyger rett i veggen, kjøkken skuffene etc. :( et merksnodig beist av en rottweiler.. kunne skrevet mye mer, men tror jeg stopper der :(

Og så den pitbullen jeg møtte da... Min hund ELSKER å sleike på hender, føtter, ja i det hele tatt, HUD:) av å til lurer jeg på om ikke tunga skal dette av. :( men særiøst, denne pitbullen sleika på meg heeeeeeele tia, hadde ikke sølt noe på hendene heller, den var bare helt gal med den sleikinga.. Bella har nåkk funent sin overmann.. :wink:

Det er denne pitbullen som gjorde at jeg falt for rasen og skal ha en selv når jeg flytter itl sverige :P

har møtt magne andre sjarmtroll i mitt liv, men ingen slår disse to <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem r den mest spessielle hunden du har møtt? fortell! :P

i mitt tilfelle blir dette low-low, norges største greyhound som holder til i budal. jeg hadde han i pensjonatet en helg jeg og ei vennine passet det. low-low, eller azravi`s good luck charm , som er hans egentlige navn, har vært, og er mye syk. han sliter med hypothereose, altså tyroxin mangel. han har også mange andre plager, og er allergisk mot så å si alt.

Den mest spesielle hunden jeg har møtt blir vanskelig...-men en av dem må være min fars shæfer fra jeg var helt liten - jeg husker kun en stor svart bamse,men venner og familie kan fortelle at Ada, som hun het, ikke vek fra meg i det hele tatt,og jeg kunne gjøre hva jeg ville - brukte henne visst ofte som sovepute,og mamma brukte henne som "alarm"..-ingen fremmede kom i nærheten av meg..

:P

-btw så har jeg qoutet her fordi jeg lurer på dette med thyroxin mangel - du har nevnt det før,og det virker som om du kan endel om det. Hva nøyaktig er dette,hvordan ser man det,og hva gjør man med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg kan ikke mer om det enn det jeg har lest og erfart. thyroxinmangel, eller hypothyreose er en stoffskifte-sykdom, som oppstår visst hunden mangler hormonet thyroksin. dette kan merkes på mange forskjellige måter som dårlig pelskvalitet, enorm flassing og forandring av adferd. og altså da allergier. dette vil ikke si at alle hunder med enorm flassing har hypotyreose, men flere "symtomer" på samme hund, da bør det sjekkes. det du gjør om du vil sjekke din hund for dette, så tar du den med til veten(de fleste vetter kan utføre denne testen) og får den sjekket for thyroxinmangel. dette via blod prøver. hunder som tester positivt på thoroxin-mangel må gå på tabletter resten av sitt liv. dette er en sykdom som må taes på alvor, da mange sier, pyttpytt, og avler på hunder med sykdommen. dette er arvelig!

jeg har ei bok om dette som er skrevet av june solemsmo, som altså da har ei greyhound tispe med dette problemet, og det var også hun som fant ut at det var dette som feilte low-low. hun fant også ut at mange greyhounds led av dette, og ingen eiere visste noe.

dette er brudstykker av det jeg kom på i farten. for mer korrekt info, kan du kontakte june på tlf eller mail. www.budalhundepensjonat.com her vil du finne det du trenger av info. :P hun kan også sende deg boken.

edit: på korthårede hunder er et lett symtom og gjennkjenne, dårlig pigmentering av huden, spesielt på lårenes fram-og bakside

trur du odin lider av thyroxin mangel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg kan ikke mer om det enn det jeg har lest og erfart. thyroxinmangel, eller hypothyreose er en stoffskifte-sykdom, som oppstår visst hunden mangler hormonet thyroksin. dette kan merkes på mange forskjellige måter som dårlig pelskvalitet, enorm flassing og forandring av adferd. og altså da allergier. dette vil ikke si at alle hunder med enorm flassing har hypotyreose, men flere "symtomer" på samme hund, da bør det sjekkes. det du gjør om du vil sjekke din hund for dette, så tar du den med til veten(de fleste vetter kan utføre denne testen) og får den sjekket for thyroxinmangel. dette via blod prøver. hunder som tester positivt på thoroxin-mangel må gå på tabletter resten av sitt liv. dette er en sykdom som må taes på alvor, da mange sier, pyttpytt, og avler på hunder med sykdommen. dette er arvelig!

jeg har ei bok om dette som er skrevet av june solemsmo, som altså da har ei greyhound tispe med dette problemet, og det var også hun som fant ut at det var dette som feilte low-low. hun fant også ut at mange greyhounds led av dette, og ingen eiere visste noe.

dette er brudstykker av det jeg kom på i farten. for mer korrekt info, kan du kontakte june på tlf eller mail. www.budalhundepensjonat.com her vil du finne det du trenger av info. :P hun kan også sende deg boken.

trur du odin lider av thyroxin mangel?

Takk for god info!!

Det er ikke mange som vet om denne sykdommen, men i USA er den utbredt - også i Europa vil jeg tro, men som du sier - ikke mange vet at det er det som evt feiler hundene deres.

Odin lider ikke av dette nei - Odin er sensitiv over typer korn brukt i mange tørrfor typer,og fores på lam & ris uten soya og kun med en viss type korn, med godt resultat. :P

Grunnen til at jeg er så nysgjerrig,er fordi det er så "skjult",på lik linje med hjertesykdommer b.l.a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...