Gå til innhold
Hundesonen.no

Få hjelp av hundeekspert

Argyr

Recommended Posts

Wuhu.. kanskje det er noen penger å hente? *sendemail* :P

Jeg HAR faktisk sendt de mail da. Men det var linker hvor dette skrives ;

"Mattilsynet mener etter flere inspeksjoner at kvinnen bør miste retten til å ha hund på grunn av gjentatte brudd på dyrevernloven"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene hennes er forsåvidt ok. Men jeg syns det er skrekkelig feil at en person som er utestengt fra samtdlige store hundeforumer og som har hatt den saken på seg som vi alle kjenner til, får eksponere seg som en selvutnevnt "ekspert" på dyr.

Edit: Der var hun fjernet som ekspert gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei,

Aud Stokman er fjernet som ekspert hos oss. Takker for du (og andre) har gjort oss oppmerksom på saken.

Med vennlig hilsen

Asbjørn Sauesund

Tjenestetorget Eksperthjelp

Tjenestetorget.no/eksperthjelp

asbjorn@tjenestetorget.no"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et spørsmål om brannskade der. En hund som har fått varmt vann over seg, og den har nå begynt å miste pels.

Hun kommer med et lang innlegg blabla..

Hva med å skrive; KONTAKT DYRELEGE ???

Øh?? Hun gjorde da det!

Spørsmål:

Behandle hund med brannsår

Hei. Hva skal man gjøre hvis hunden får brannsår?

Hunden min fikk varmt vann over ene siden for en uke siden og nå har hun begynt å miste pelsen på den siden.

kvinne40 Svar: Hei!

Takk for henvendelsen.:-) Med en gang hunden fikk varmt vann over seg, burde du holdt hunden under rennende kaldt vann over en periode på min. 15 min. Dette er for å hindre at forbrenningen går ytterligere inn i hudlagene. Isklumper kan også brukes. Dette er akutthjelp. Mens du gjør dette, bør du få noen andre til å kontakte veterinæren for deg, slik at du kan få en akutt-time hos veterinæren med en gang. Det beste er om veterinæren kan komme hjem til deg, slik at du kan fortsette kjølebehandlingen, uten unødig opphold, til veterinæren kan overta behandlingen. Hunden bør barberes for at det kalde vannet skal komme rett på huden og ikke ta veien om pelsen. Ta en pause i kjølebehandlingen etter noen minutter, og barber hunden på hele skadeområdet, evt. bruk saks og klipp pelsen så kort som mulig hvis du ikke har tilgang på barbermaskin. Fortsett så

Videre nedover står det også at det er nå en smertefull prosess for hunden å miste hud og pels, og at vedkommende bør dra til veterinæren. Hvor fikk du egentlig det fra at hun ikke skrev noe om å kontakte dyrlege?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke.. :P

Iiiiih... fant jo alt joh! :P Takker! Jeg er blånn jeg vettu! :P

Synes forøvrig svarene ikke var så verst jeg da... :P

Edit:

Syntes dette var det beste sprm da:

"Regler for hundeoppdrett

Er det regler for hvor en har lov å ha hundeoppdrett ? Tenker på f.eks. i et byggefelt, hvor en har hundegård tett opp til naboen, med den støy og lukt det medfører ? Har lett etter regler for dette, men vet ikke helt hvor jeg finner slikt !"

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bekrefter jo hvor utrolig lite bakkekontakt dama har når hun melder seg opp til å være "ekspert".

Ikke sant? Helt utrolig.. Tror jaggu ikke jeg hadde turt å vise meg innenfor miljøet igjen engang jeg, om det var meg.... tror jeg hadde funnet meg en annen hobby gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... er det bare jeg som ikke skjønner et døyt av hva det snakkes om??

Mvh Linda

Du er sikkert ikke helt alene om det, men de fleste vet vel hvem denne dama er.

Har du ikke hørt om "oppdretteren" av K.O som hadde så mange hundekadavere rundt på gårdsplassen, nedfryste valper i fryseren, masse medisiner, sprøyter o.l i skuffene?

Hvis ikke finner du mye om det under "hundesaker i media" her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...