Gå til innhold
Hundesonen.no

Få hjelp av hundeekspert

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

Wuhu.. kanskje det er noen penger å hente? *sendemail* :P

Jeg HAR faktisk sendt de mail da. Men det var linker hvor dette skrives ;

"Mattilsynet mener etter flere inspeksjoner at kvinnen bør miste retten til å ha hund på grunn av gjentatte brudd på dyrevernloven"

Skrevet

Det er et spørsmål om brannskade der. En hund som har fått varmt vann over seg, og den har nå begynt å miste pels.

Hun kommer med et lang innlegg blabla..

Hva med å skrive; KONTAKT DYRELEGE ???

Skrevet

Svarene hennes er forsåvidt ok. Men jeg syns det er skrekkelig feil at en person som er utestengt fra samtdlige store hundeforumer og som har hatt den saken på seg som vi alle kjenner til, får eksponere seg som en selvutnevnt "ekspert" på dyr.

Edit: Der var hun fjernet som ekspert gitt..

Skrevet

"Hei,

Aud Stokman er fjernet som ekspert hos oss. Takker for du (og andre) har gjort oss oppmerksom på saken.

Med vennlig hilsen

Asbjørn Sauesund

Tjenestetorget Eksperthjelp

Tjenestetorget.no/eksperthjelp

[email protected]"

Skrevet

Så bra :P

Jeg sendte de akkurat en mail jeg og, men mange linker til dyrevernssaken :P

Hei,

Aud Stokman er fjernet som ekspert hos oss. Takker for du (og andre) har gjort oss oppmerksom på saken.

Skrevet
"Beklager, men vi kan ikke finne eksperten."

....står det nå... rakk bare å lese ett av svarene hennes jeg...

Du kan søke.. :P

Skrevet
Det er et spørsmål om brannskade der. En hund som har fått varmt vann over seg, og den har nå begynt å miste pels.

Hun kommer med et lang innlegg blabla..

Hva med å skrive; KONTAKT DYRELEGE ???

Øh?? Hun gjorde da det!

Spørsmål:

Behandle hund med brannsår

Hei. Hva skal man gjøre hvis hunden får brannsår?

Hunden min fikk varmt vann over ene siden for en uke siden og nå har hun begynt å miste pelsen på den siden.

kvinne40 Svar: Hei!

Takk for henvendelsen.:-) Med en gang hunden fikk varmt vann over seg, burde du holdt hunden under rennende kaldt vann over en periode på min. 15 min. Dette er for å hindre at forbrenningen går ytterligere inn i hudlagene. Isklumper kan også brukes. Dette er akutthjelp. Mens du gjør dette, bør du få noen andre til å kontakte veterinæren for deg, slik at du kan få en akutt-time hos veterinæren med en gang. Det beste er om veterinæren kan komme hjem til deg, slik at du kan fortsette kjølebehandlingen, uten unødig opphold, til veterinæren kan overta behandlingen. Hunden bør barberes for at det kalde vannet skal komme rett på huden og ikke ta veien om pelsen. Ta en pause i kjølebehandlingen etter noen minutter, og barber hunden på hele skadeområdet, evt. bruk saks og klipp pelsen så kort som mulig hvis du ikke har tilgang på barbermaskin. Fortsett så

Videre nedover står det også at det er nå en smertefull prosess for hunden å miste hud og pels, og at vedkommende bør dra til veterinæren. Hvor fikk du egentlig det fra at hun ikke skrev noe om å kontakte dyrlege?? :P

Skrevet
Du kan søke.. :P

Iiiiih... fant jo alt joh! :P Takker! Jeg er blånn jeg vettu! :P

Synes forøvrig svarene ikke var så verst jeg da... :P

Edit:

Syntes dette var det beste sprm da:

"Regler for hundeoppdrett

Er det regler for hvor en har lov å ha hundeoppdrett ? Tenker på f.eks. i et byggefelt, hvor en har hundegård tett opp til naboen, med den støy og lukt det medfører ? Har lett etter regler for dette, men vet ikke helt hvor jeg finner slikt !"

:P

Skrevet
Det bekrefter jo hvor utrolig lite bakkekontakt dama har når hun melder seg opp til å være "ekspert".

Ikke sant? Helt utrolig.. Tror jaggu ikke jeg hadde turt å vise meg innenfor miljøet igjen engang jeg, om det var meg.... tror jeg hadde funnet meg en annen hobby gitt...

Skrevet
Ikke sant? Helt utrolig.. Tror jaggu ikke jeg hadde turt å vise meg innenfor miljøet igjen engang jeg, om det var meg.... tror jeg hadde funnet meg en annen hobby gitt...

Hmmm... er det bare jeg som ikke skjønner et døyt av hva det snakkes om??

Mvh Linda

Skrevet
Hmmm... er det bare jeg som ikke skjønner et døyt av hva det snakkes om??

Mvh Linda

Du er sikkert ikke helt alene om det, men de fleste vet vel hvem denne dama er.

Har du ikke hørt om "oppdretteren" av K.O som hadde så mange hundekadavere rundt på gårdsplassen, nedfryste valper i fryseren, masse medisiner, sprøyter o.l i skuffene?

Hvis ikke finner du mye om det under "hundesaker i media" her på forumet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...