Gå til innhold
Hundesonen.no

Når på døgnet får deres hunder mat?

Nina

Recommended Posts

Skrevet
Hei

Japp, snakker om stress, blant annet på en hund til veninna mi, hun begynner og mase noe så veldig og stesser ekstremt. Blir veldig intenst..

Men det funker sikkert bra får noen hunder også..

hvis du har en veldig matglad hund kan jeg tenke meg den kan bli sånn for å få maten sin, vi har ca. tider, hundene er ikke matvrak så har ikke det problemet, det værste som skjer er at en av hundene blir på kjøkkenet for å sjekke om det er mat...

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Min hund får på kvelden, altså kun en gang om dagen. Dette fungerer best for han fordi dersom han skal få mat om morningen også blir han fryktelig slitsom å ha med å gjøre og begynner å mase midt på natten om frokost. Med ett måltid blir han liksom mettere isteden for å være halvmett to ganger.

• 5 weeks later...
Skrevet

toya får mat på morgenen, før jobben, de dagene jeg ikke jobber, da jeg står opp...

så får hun kveldsen sin rundt syv åtte tia... det funker bra her

• 3 weeks later...
Skrevet

noen ganger får de om kvelden og noen ganger om morgenen, og ikke minst av og til midt på dagen.

De får aldri til samme klokkeslett hver dag av den grunnen at jeg har sett og hørt hvordan hunder oppfører seg hvis de ikke får maten sin til den tiden de er vandt med det.

Og her i huset er det nokk leven med hundene om ikke jeg skal ha bråk og stress i fra dem bare forde at de ikke har fått mat til den vante tiden. :wink:

Skrevet

Morgen og kveld her :wink: Vi har bare hatt hunder som er glad i maten sin, men har aldri hatt noe problem med at hundene blir stresset og intense når det nærmer seg kvelden, eller om morgenen. Cita blir stresset når jeg tar frem matskålen, men hvis det blir for mye, så venter jeg med å gi henne mat til hun har roet seg.

• 1 month later...
Skrevet

Fórer på morgen og kveld. Varierer med tidspunktene, med tanke på konkurranseløp senere,sånn at hunden/hundene ikke blir vant til å få maten til fast klokkeslett. Fungerer bra!

Skrevet

Blitt litt forandringer her nå da. :D

Nå får de 7 på morgenen og 8 på kvelden ca. :D

+ at Robin får 12 og 4 på dagen i tillegg. :D

Skrevet

Lunah får mat 2 ganger om dagen. En når jeg har stått opp, og en på kvelden/ettermiddagen.

Hverdager: 6 - 7 på mårran og 6 - 10 på kvelden

Helger: 10-12 på mårran og 6 - 11 om kvelden

Det varierer litt da, siden jeg må tilpasse foringa så de ikke får før trening og om vi skal på utstillinger osv. Og noen ganger glemmer jeg å gi hu mat så hu får det litt seinere. :D

Skrevet

Vi har ikke et fast tidspunkt vi fòrer Rocky, det er litt forskjellig når han får mat. Noen ganger får han kl 18 og andre ganger kanskje først kl 20. Vi fòrer han 1 gang om dagen og dette fungerer fint :icon_redface:

Skrevet

Jeg gir Tini mat en gang om dagen...ved ca 17 tiden..

Men nå skal jeg prøve å dele opp.. da før hun når jeg står opp og på ettermiddagen ca 17-18 tiden..

Synes det er mye å gi på et måltid...

• 3 weeks later...
Skrevet

titti får mat på morgenen pga vi ikke vil fore henne etter trening på kvelden. Dette er fordi hun er jakthund da... Men hun er også alene og kan gjerne for hennes del spare maten utover dagen. Det er også en grunn til at hun får på morgenen...

Guest Per Olav
Skrevet

Nei vettu hva, det får den jaggu ordne med selv. Det er da nok av mat i huset :)

--

Per Olav

Skrevet

Når på døgnet får deres hunder mat?

Mellom 22.00-03.00 en gang, med en fastedag en gang i uka ca.

Mat er det siste som skjer her i huset, etter det er det kvelden og mørkt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...