Gå til innhold
Hundesonen.no

Min Angel - en Shetland Sheepdog

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

For en nydelig sheltie :icon_confused: Også har hun jo en god handler også da, så det lover jo godt :)

For jeg kan jo bare ikke glemme at Kali spiste tørr "ekkel" godbit fra munnen din. :whistle:

Skrevet
For en nydelig sheltie :whistle: Også har hun jo en god handler også da, så det lover jo godt ;)

For jeg kan jo bare ikke glemme at Kali spiste tørr "ekkel" godbit fra munnen din. :)

Takk skal du ha, er litt forelsket i henne selv også ;) . Kjekt å høre at du liker min handling :icon_confused: .

Så har du en utrolig fantastisk hund som alle bare må falle for. Akkurat nå har jeg to villhunder fra Trinidad på kurs hanhunden av dem gikk også rett inn i hjerterota mi. Hadde vært kjekt å treffe deg og vakre Kali igjen

• 1 month later...
Skrevet

Så er min Angel (Devil in descise) blitt hele 7 måneder gammel. Her er hun etter en god tur på stranden sammen med 3 av mine andre sheltier :whistle: .

Angeldivajul08.jpg

Skrevet
Der ja, hun har blitt enda finere! (om det var mulig da, så skjønn som hun allerede var på Stord)

Ja, hun vokser seg til:-))))))). Sendte dette bildet til oppdretter og hun kom kjapt tilbake med at hun var som en tro kopi av en annen av hennes hunder:-))))). Hun vant ikke heller så veldig mye som valp, men helledussen som hun håver inn som vokser :-)))))

Er meget fornøyd med henne selv.

Skrevet
Ja, hun vokser seg til:-))))))). Sendte dette bildet til oppdretter og hun kom kjapt tilbake med at hun var som en tro kopi av en annen av hennes hunder:-))))). Hun vant ikke heller så veldig mye som valp, men helledussen som hun håver inn som vokser :-)))))

Er meget fornøyd med henne selv.

Regner med at du ikke tar det så tungt ang. å vinne mye som valp. Både du og eg har vel vært så lenge i dette gamet at vi har sett vår del av "stjerner" som forsvinner når dei blir voksne...

Skrevet
Regner med at du ikke tar det så tungt ang. å vinne mye som valp. Både du og eg har vel vært så lenge i dette gamet at vi har sett vår del av "stjerner" som forsvinner når dei blir voksne...

Ja, helt riktig tenkt. Og så lenge jeg vet hva jeg har, så er jeg ikke så engstelig. Fikk jo flott kritkk både på Stord og Orre. Men de slår ikke det dommeren på Råde sa til meg:-)))))))). Og han er spesialdommer

Skrevet
Nyydelig! :whistle:

Ja, hun er blitt penere etterhvert som hun har utviklet seg.

så pen ho var :P

Takk det synes jeg også. :P

Nydelig var hun!

Og så får jeg håpe at hun fortsetter slik fremover også :P

Så fiiin! :P

Takk takk :P . Men rampete er hun også

• 2 weeks later...
Skrevet
Så er Angel allerede blitt 7 måneder og snart klar for NKK utstilling :)

Angelhodevigdel.jpg

Så utrolig nydelig hun er! :lol:

Nesten så jeg vil bytte sheltie med deg. Men bare nesten :)

Skrevet
Så utrolig nydelig hun er! :lol:

Nesten så jeg vil bytte sheltie med deg. Men bare nesten :)

Da er det godt at jeg kan si deg at jeg bytter henne ikke bort med noen. Hun blir her hjemme hos meg. Pen er hun og så liker hun så godt å ligge i armkroken å slappe av :)

• 2 weeks later...
  • 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...