Gå til innhold
Hundesonen.no

Babyer og allergi mot hund


Kristine&Scott

Recommended Posts

Vi er invitert bort i helgen, til noen i familien til samboeren min.

De har en baby på snart 3 mnd, og babyen er frisk og fin.

Vanligvis når vi skal til de har jeg fått pass til hunden min, men nå er alle som kan passe han syke med influensa, og jeg må da ta med hunden min til de. De er ikke veldig hundeglade, men har hatt han med dit før og det har alltid gått fint.

Nå har det seg sånn at vi ikke får komme på besøk om vi har med hunden da de er redde for at babyen skal utvikle allergi.

Jeg trodde det var sånn at barn som vokste opp med hund og katt var mindre allergiske enn de som ikke gjorde det?(har funnet endel artikler på nettet som underbygger dette)

Tviler på at babyen får hundeallergi om vi er der fra fredag kveld til søndag formiddag :huh:

Har selv en nevø på 7 mnd som har vært sammen hunden nesten hver dag siden han ble født..null problemer der i gården.

Jaja...jeg må ihvertfall være hjemme i helgen mens samboeren min må dra dit da han skal jobbe(ha konsert) i området der i helgen.

Er det jeg som er for kravstor, eller er det de som er for hysteriske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Takk for støtten :huh:

Ja, tenkte å sende de mail med noen linker ang allergi.

Bare synes det er stressende når folk er så redde, føler ikke akkurat for å ta med vovsen din uansett nå. Dumt det skal være sånn, men man blir jo vant til mye rart etter endel år med hund i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt droppet å dratt dit! ;) Men så er jeg kanskje litt vel hysterisk ovenfor hvem mine hunder får omgås, haha; og det er folk med gooode vibber! ;)

Nei, ærlig talt. De er seriøst hysteriske, og bør få seg en legesjekk (inkl mentalsjekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe jeg har en liten jente på 8 mnd og en gutt på 3, de er begge vokst opp sammen med hundene... jeg støvsuger hver dag, men kan ikke tenke meg gulvet her er helt støvfrit for verken hundehår eller støv selv om.. hun krabber og åler nå rundt her hun.. har ikke sett tendens til noe som helst reaksjon på dyrene, tror knapt jeg har hørt henne nyse for det og si det slik. Begge mine barn har vært veldig hardføre egentlig, veldig lite syke.

Jeg tror nå heller at det at man får støv på hjernen og blir overhysterisk og beskytter barna mot alt som kan beskyttes for fører til svakt imunforsvar enn det motsatte..

minst jenta når hun var rundt 2-3 mnd...

13052008124449Y4faQCHZFvToF9D1.JPG

13052008135349nx3PLT2qF9821YCW.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...fint bilde.

Scott er ihvertfall snill mot alle, har fått litt mer info nå da samboeren min er der nede og det viser seg at de er redde for at babyen skal bli bitt i tilegg til allergi. Jaja...da får det bare være. Det som er dumt er at det er veldig nær familie, så synd at en sånn her fillesak skal lage så dårlig stemning.

Han er ikke agressiv og er glad i babyer: ;)

2981512190103322709S500x500Q85.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest et eller annet sted at barn ikke utvikler allergi før de er to år gamle.

Edit:

Fant noe på babyverden.no om det, men har lest en eller annen forskningsartikkel som jeg ikke finner i farten.

Astma og andre luftveissymptomer

Å ha luftveisallergi vil si å være allergisk mot noe en puster inn. Det kan være pollen, husstøvmidd, muggsopp eller hudavfall fra husdyr, og symptomene kommer gjerne i form av astma eller høysnue. Selv om vi tror at grunnlaget for luftveisallergi legges tidlig, utvikles symptomene sjelden før halvannen til toårsalderen, vanligvis enda senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøyaktig samme problemet i min familie. Har en fetter på 1 år som jeg ikke har sett mer enn en gang (på sykehuset 2 dager etter fødselen) fordi moren er hysterisk når det gjelder hunder. Krangelen der har gått over alle grenser og ført til at jeg valgte å ikke prate mer med de i det hele tatt. Men de har hvertfall variert unnskyldningene!

I forhold til Mikey:

- For stor og voldsom

- Fare for allergi

- Røytet for mye

- Kunne kanskje bjeffe og skremme barnet

- Kunne sikkert bite

Med andre ord var han et barnespisende monster

I forhold til Jaily:

- For liten og ukontrollert

- For voldsom

- Fare for allergi igjen

- For skarpe tenner

Og som om ikke det var nok prøvde de å "tvinge" meg til å rense teppene på hytta hver gang jeg hadde vært der med en hund. Det kunne jo være hår igjen på teppet.... ;) (Støvsuger og vasker selvsagt når vi har vært på hytta vi deler med resten av slekta, men det får nå være grenser, da)

Fant ut at den enkleste løsningen er å bare gi f... i folka og late som at de ikke er i familien min... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zufy:

Uff...ser for meg at det er sånn det kommer til å bli her og.

De er visst umulige å diskutere med sier samboeren min.

Veldig bestemte på at ungen ikke skal ha noe med dyr å gjøre på en lang stund.

Glad det ikke er min familie ihvertfall ;)

Selvom det går utover meg og. Men vanskelig å få pass til han hver gang vi skal møte de, da får det heller være. Setter han ikke på kennel pga det her for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så pussige! På forrige arbeidsplassen til søstersen var det ei som alltid var syk av "allergi", og hund/katt var visstnok døden. Etter mye fravær spurte sjefen om ho ikke trivdes på jobben, og svaret ho fikk var at jobben var fin, og spesiellt kollegaene var flotte . Søstersen var en av favorittene hennes, det var så lett å være på jobb samme skift som ho. Men hva med allergien din da? spurte sjefen. Allergi, hvordan da? Nei, søstersen har hund og katt, og går i stall jevnlig.... Det var HELT tydelig at allergien var årsaken til fraværet ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, hvis de er så lite imøtekommende og ikke har lyst å diskutere eller høre på fornuft, ville jeg ikke orket å ha noe med dem å gjøre. Da er de ikke verdt å bruke tid på, tenker jeg. Man kan jo ikke ta overvettes hensyn til noen som ikke orker å ta det samme hensynet tilbake eller som tvinger en til å ta hensyn når det strengt tatt ikke trenges å taes hensyn. En annen ting er jo at dere har klær som er full av allergener, flere tonn, faktisk, så bare ved å være i nærheten av dere er babyen utsatt for allergener :rolleyes: Kanskje dere må ha egne klær på dere når dere er sammen med dem?! Nei... sukk, det er ikke greit! Selvsagt skal man jo ta hensyn til hverandre og respektere at noen ikke har lyst å ha hunden helt oppå seg og slikt, men det får da være måte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det rart barn vokser opp med angst for hunder? ;) Så trist! Jeg ser på det som en viktig del av oppdragelsen og venne barn til å omgås dyr, og hvordan man skal være med dyra jeg... Tydeligvis ikke alle som er av den oppfatning :/ Har litt problemer med å omgås folk som er sånn, for de blir liksom så utrolig forskjellig fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enige med dere...er skikkelig deppa for at jeg sitter her i helgen, føler meg skikkelig utestengt faktisk.

Bare fordi de er livredde for alt mulig....(er ikke bare hunder de er redd for at babyen skal være i kontakt med nemlig).

Dette er broren til samboeren min, så er litt vanskelig å bare kutte kontakten og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enige med dere...er skikkelig deppa for at jeg sitter her i helgen, føler meg skikkelig utestengt faktisk.

Bare fordi de er livredde for alt mulig....(er ikke bare hunder de er redd for at babyen skal være i kontakt med nemlig).

Dette er broren til samboeren min, så er litt vanskelig å bare kutte kontakten og...

Det kan jeg forstå ;) Håper det går seg til på et vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang ei venninne som ikke ville at vi skulle ta med hunden fordi de var så redde for parketten sin. I tillegg hadde de 0 forståelse for at ikke hunden kunne være alene hjemme i 24 timer mens vi var på en liten hyttetur. URK!

Parkett kan jeg faktisk forstå, men det kan enkelt løses ved å ta sokker på hunden. Kanskje ikke så populært med en gang, men hunden vender seg fort til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i slike situasjoner jeg synes det er så greit å ha hunder som er vant til å ligge i bur, da kan jeg med god samvittighet si at jeg MÅ ha med hundene mine, men det er ikke noe problem - de kan ligge i bur på rommet mitt.

Etter en stund, så vil mest sannsynlig ting gå seg til.. Har full forståelse for at førstegangs foreldre er redde for sitt lille nurk... Og spesielt smelter de når de ser hvor hensynsfull hunden faktisk er mot barnet og barnet koooser seg med å få dra litt i øret og kosemose hunden...

Å bli uvenner med familie pga hund blir helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i slike situasjoner jeg synes det er så greit å ha hunder som er vant til å ligge i bur, da kan jeg med god samvittighet si at jeg MÅ ha med hundene mine, men det er ikke noe problem - de kan ligge i bur på rommet mitt.

Etter en stund, så vil mest sannsynlig ting gå seg til.. Har full forståelse for at førstegangs foreldre er redde for sitt lille nurk... Og spesielt smelter de når de ser hvor hensynsfull hunden faktisk er mot barnet og barnet koooser seg med å få dra litt i øret og kosemose hunden...

Å bli uvenner med familie pga hund blir helt feil

Jeg bruker kun bur i bil, og siden de er så redd for allergi så hadde det ikke hjulpet med bur uansett.

Jeg stenger ikke hunden inne på et rom en hel helg.

Det er ikke sånn hundehold jeg har.

Mulig ting går seg til når ungen er større, får håpe på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...