Gå til innhold
Hundesonen.no

helgetur til Haugastøl (maaaaaaaaasse bilder!)


Jeampi

Recommended Posts

Ok for dem som ikke gidder å sitte her og se på bilder den neste timen kan bare snu for her kommer det så masse bilder at jeg blir nesten litt flau :oops:

Vi var altså på Haugastøl i helgen (Jeg,pappa,Pito,stemoren min monica,lillesøsteren min silje marie,lillebroren min arian,fetteren til pappa og konen hans og to små barn) Pappa og Aleks (fetteren til pappa) skulle på rypejakt.

Jeg og Pito STOR koste oss hele helgen! Var mer ute enn inne og det var KNALL vær!!! Tror vi må bo sette oss der oppe jeg! *sukk*

Haugastøl er nesten til Geilo, Altså fire timer fra Bergen å kjøre.

Det er hytten til aleks og dem vi var på. Og der er det MUS på badet! De lå musebæsj over alt på doen og jeg var LIIIVredd for at de skulle komme opp i sengen om natten :oops: Har *liiiitegrann* musefobi.... :P :oops:

Men det kom heldigvis ikke noen :P *pjew*

her kommer bildene:

Bagasjen vår - Og Pito :)

bil.jpg

Pito fikk sitte litt inni bilen også:

innibilen.jpg

Etter fire timers kjøring var vi fremme klkken 21.00 og her er litt av hytten:

hytten.jpg

Og etter en god natts søvn (med litt angst for små føtter som skulle trippe over meg...mus for de som ikke tok den :P ) var det ut og ta bilder i knallværet. Og GJETT om jeg var forelska i naturen der oppe da!:

natur.jpg

Bak hytten:

natur1.jpg

Enda bak hytten:

natur2.jpg

Så var det ut på tur aldri sur. Men det var ikke så lett å være liten når alle buskene var så STOR :P :

helpme.jpg

Hytten vår:

hytten1.jpg

hytten3.jpg

Posere litt:

posering1.jpg

farger.jpg

Noe som er typisk for fjellet er jo alle brøytestikkene. Så en sånn måtte vi ha bilde av:

broytestikk.jpg

Posering igjen:

blad.jpg

Et lite bær:

baer.jpg

farge.jpg

*sukk* dette kunne jeg ha sett på for alltid!:

straa.jpg

stra.jpg

vann1.jpg

vann.jpg

Og så fant vi en liten plass hvor Pito kunne løpe litt løs og hvor hun kunne drive med litt godbit søk :P :

Tjoheiii så morro dette er!:

hoheinar.jpg

hohei.jpg

tjoho.jpg

Hvor ble godbiten av da? :? :

kamuflasje.jpg

Så gikk alle sammen (bortsett fra pappa og aleks som var laaaaaangt oppi skauen på rypejakt) på tur i fjellet så vi kom oss litt opp i høyden:

fjell.jpg

Pito måtte gå med refleksvest på hele helgen når vi var på tur for jeg var så redd for at jaktere skulle tro hun var et "byttedyr" :oops:

fjell1.jpg

Ett bilde beskriver mer enn tusen ord..er det ikke det de sier?:

fjell2.jpg

Når vi var hjemme igjen på hytten så måtte Pito posere litt ved vannet :P :

posering2.jpg

Inne på hytten og koser seg...Så klør vi litt:

kloer1.jpg

kloer.jpg

"Nå er jeg trøtt jeanette...godnatt"

slappav.jpg

Dag to

Så var det ut på tur igjen! :P Like fint vær i dag!

Jeg og Pito gikk alene i fjellet denne gangen og var vekke i tre timer.

På med refleksvesten igjen. (jeg er jo mer hønemor enn en 17 barns mamma :oops: )

fjell3.jpg

Samme stedet som i går:

fjell5.jpg

Så fortsatte vi videre oppover. Her står Pito på toppen av et annet fjell:

fjell4.jpg

fjell6.jpg

fjell7.jpg

Kan dere se lille Pito? ;) :

pitoifjellet.jpg

"En organisk opplevelse" hehehehhe neida jeg bare tulla! ;) :

fjellvann.jpg

Så var pappa og de hjemme fra rypejakt. og hadde fått skutt hele TO ryper 8) hehehehhe tror ikke de er så gode jaktere som de ksla ha det til jeg. Men de fikk nå én i går også! :D Disse rare hodeløse skapningene syns Pito var veeeeldig facinerende..Først var de litt skummel:

rype1.jpg

Men så var de ikke så ille likevel...FUGLE hunden Pito 8)

rype.jpg

Og så var det ut i skogen bak hytten for å ta noen siste bilder før vi satt nesen hjemover igjen:

fint1.jpg

ååå så fotogene vi eeeer! (eller ikke :oops: )

mepito1.jpg

mepito.jpg

Pito nyyyyter naturen:

nyter.jpg

Det var alt for denne gang men vi SKAL opp dit igjen neste høst!!!! :D 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spreke dere er da :D flotte naturbilder.. den bikkja di er vel en fremtidig modell? :D

hehehhee med meg som eier så har hun ikke noe valg :P:) Jeg plasserer henne der hun skal stå for at jeg skal ta bilde og der står hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir en stooor aplaus til deg som gotograf OG til kameraet ditt' date=' noen av de fineste bildene jeg har sett!! =D> og hunden din er jo mer fortogen en kongefamilien, britney spears, madonna og ashton til sammen hun! :D;):D[/quote']

hehehehhe tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nyydelig plass!! Jeg vil og være med dit neste høst! :P

Flott bilder!

hehe goe greier!

Bare ett problem. Det er ikke flere sengeplasser på hytten. Men vi slår heller opp en tipi utenfor hytta! :):P Så maler vi oss i fjeset og leker indianere!! heheheheh noen andre som blir med? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært med guttene på rypejakt jeg :) Flotte bilder. nydelig natur og en vakker modell!

hehe pappa spurte om jeg ville være med men tro iiiiikke at min kondis holder til det.

Lørdagen var de ute og traska i TI timer. Tror jeg hadde ligget halvdau i et kratt jeg da :oops: Og de ble litt snurt for når de gikk så traff de på en stooor flokk med nesten 1000 reinsdyr som bare lå et par hundre meter fra dem men de hadde ikke jakt kort til rein...hehehhe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Men bruker de samme våpen til rype og til rein da.. :? Hmm.. De bruker jo hagle på fugl, trodde de måtte bruke rifle på rein. Jaja, uansett.. 10 timer er laaaaaaaaangt, altfor langt for min stakkarslige kropp. Hihi

hehe pappa spurte om jeg ville være med men tro iiiiikke at min kondis holder til det.

Lørdagen var de ute og traska i TI timer. Tror jeg hadde ligget halvdau i et kratt jeg da :oops: Og de ble litt snurt for når de gikk så traff de på en stooor flokk med nesten 1000 reinsdyr som bare lå et par hundre meter fra dem men de hadde ikke jakt kort til rein...hehehhe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...