Gå til innhold
Hundesonen.no

Postoppkrav fra NKK!


Mud

Recommended Posts

Var i posten nå og gjett hva jeg fant:jo et postoppkrav på hele 405,- fra NKK!

Det eneste jeg kan komme på at det kan være er papirene til Loke.

Forrige eier sendte papirene inn for omregistrering den 22 sept!?

Kan det være mulig at NKK har vært effektive?Det tok forever å få HD resultatene hans(jeg ville ha HD resultater før endelig overtagelse) og alle mine tidligere erfaringer med NKK har vært mildt sagt langdryge og tålmodighetskrevende...

Jeg får meg liksom ikke til å tro at de kan ha vært så raske,men jeg kan rett og slett ikke komme på noe annet det kan være...

Jippi! Da er han "ordentlig" min! :)

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i posten nå og gjett hva jeg fant:jo et postoppkrav på hele 405,- fra NKK!

Det eneste jeg kan komme på at det kan være er papirene til Loke.

Forrige eier sendte papirene inn for omregistrering den 22 sept!?

Kan det være mulig at NKK har vært effektive?Det tok forever å få HD resultatene hans(jeg ville ha HD resultater før endelig overtagelse) og alle mine tidligere erfaringer med NKK har vært mildt sagt langdryge og tålmodighetskrevende...

Jeg får meg liksom ikke til å tro at de kan ha vært så raske,men jeg kan rett og slett ikke komme på noe annet det kan være...

Jippi! Da er han "ordentlig" min! :)

Mvh Annette

Når det gjelder regristrering og omregistrering kan de faktisk være ganske kjappe på NKK :D

Gratulerer som hundeeier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vært heldig du da, jeg har ventet på stamtavlene til valpene i 4 uker nå og da var de forhaåndsregisetrert, så det var bare for nkk å fylle ut papirene og sende dem til meg, men nei da da har vi værdens beste tid når valpekjøperene venter på papirene som allarede er betalt for ja. da kan vi virkelig somle så det holder.

det er bare såå irriterendes nå har jo valpekjøperene begynnt å etterlyse stamtavlene og jeg venter på dem for jeg må jo sjekke at alt er riktig på dem før jeg kan sende dem videre til valpekkjøperene.

sendte også inn papirer for omregistrering av Astrix sånn at vi kan få stamtavlen hanns i vårt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vært heldig du da, jeg har ventet på stamtavlene til valpene i 4 uker nå og da var de forhaåndsregisetrert, så det var bare for nkk å fylle ut papirene og sende dem til meg, men nei da da har vi værdens beste tid når valpekjøperene venter på papirene som allarede er betalt for ja. da kan vi virkelig somle så det holder.

det er bare såå irriterendes nå har jo valpekjøperene begynnt å etterlyse stamtavlene og jeg venter på dem for jeg må jo sjekke at alt er riktig på dem før jeg kan sende dem videre til valpekkjøperene.

sendte også inn papirer for omregistrering av Astrix sånn at vi kan få stamtavlen hanns i vårt navn.

Uffda.... :D

Jeg kan faktisk ikke skjønne at de er så kjappe... :?

Men nå gjennstår det å se om det virkelig er stamtavla...

Skal på posten etter jobb.

På min forrige valp venta jeg i 2mnd!

Gleder meg! :)

mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.... :D

Jeg kan faktisk ikke skjønne at de er så kjappe... :?

Men nå gjennstår det å se om det virkelig er stamtavla...

Skal på posten etter jobb.

På min forrige valp venta jeg i 2mnd!

Gleder meg! :)

mvh Annette

ja men det er nokk stamtavlen.

det koster 350,- for eierskiftet, men så kommer det vell ca 50 i porto og slikt så det er nokk stamtavlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)/ :P:P =D>

He is mine..my precious! :P Som har spist opp 2 canisblader (han spiste kurskompendiet fra Canis her om dagen!!!! :-o ) rivd alle sengeklærne mine ned fra sengen og...gjort noe med dem?...kastet opp restene av et Canis blad på lakenet mitt og rivd ned rullgardinen :P

Gutten til mor det tenker jeg :P

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P/ :P:P =D>

He is mine..my precious! :P Som har spist opp 2 canisblader (han spiste kurskompendiet fra Canis her om dagen!!!! :-o ) rivd alle sengeklærne mine ned fra sengen og...gjort noe med dem?...kastet opp restene av et Canis blad på lakenet mitt og rivd ned rullgardinen :P

Gutten til mor det tenker jeg :P

Mvh Annette

forresten vicky:nei,jeg tror ikke han prøver å si meg at klikkertrening = puke :) håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...