Gå til innhold
Hundesonen.no

Man skal aldri si aldri


Poter

Recommended Posts

Vel, nå er det bare noen uker til vi får en lancashire heeler tispevalp hjem. For ti år siden, knapt nok ett år siden, hadde jeg vel aldri trodd at vi noen sinne skulle få en liten hund før vi var fylt 65 år! Jeg har vel startet som ganske mange med å tenke at små hunder "pføy, det er da ikke skikkelige hunder!" Vrengt polvott, gneldrebikkjer og you name it. Man skal da ha skikkelig brukshund og ikke noe dollete i en veske! Jeg kan jo forsåvidt skylde på mannen, for det er hans hund dette her, men jeg gleder meg kjempemasse jeg også og tror det passer helt ypperlig med en liten hund nå. Jeg kommer sikkert til å bli ei sånn skrullete liten-hund-damemenneske som løfter opp hunden min og hviner når vi møter andre, større hunder. Eller som bærer på den i skogen for den har jo så små bein må vite! Eller duller den inn i hjemmestrikked genser for den fryser jo, stakkars lille! Og rosa hettegenser må hun jo helt klart ha, men tyllkjole, der går grensen. Om ikke folk nå kommer til å si at hundene er babysubstitutter, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Herlig!

Om det er noe trøst - I've been der - og JA, man står med hjertet i halsen når det kommer 50 kg hund dundrende, og JA, man løfter opp valpen på 2,4 kg om man faktisk ikke er sikker på intensjonen til den møtende hunden. Men du, det er faktisk helt greit. Du får en liten valp av en liten rase - det er lov å være litt hysterisk. Når det kommer til skogsturer *flire* du får en heeler - helt ærlig så tror jeg ikke du kommer til å se at den har korte bein særlig lenge - de er beintøffe, kjappe små j*vler.

Nå har jeg stor hund igjen, og jeg holder litt pusten når det kommer småttiser dundrende bort for å hilse på lille krokodillen på 20 kg, uten fnugg av kontroll over labber - heldigvis går det bra. Hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forhåpentligvis få testet ut grensene for hva lille knøtta deres tåler i løpet av uken :P Sendte mld til Trine istad og lurte på når hu ville ha tafsebesøk (fotograf besøk trenger hu jo ikke lenger, hu tar jo 100 ganger bedre bilder selv!). Så håper det blir en tur nå i begynnelsen av uken :whistle:

Men hvilke feller du går i? Aner ikke... Jeg skal heller ikke ha liten hund før jeg er 65.... :rolleyes: hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det bare noen uker til vi får en lancashire heeler tispevalp hjem. For ti år siden, knapt nok ett år siden, hadde jeg vel aldri trodd at vi noen sinne skulle få en liten hund før vi var fylt 65 år! Jeg har vel startet som ganske mange med å tenke at små hunder "pføy, det er da ikke skikkelige hunder!" Vrengt polvott, gneldrebikkjer og you name it. Man skal da ha skikkelig brukshund og ikke noe dollete i en veske! Jeg kan jo forsåvidt skylde på mannen, for det er hans hund dette her, men jeg gleder meg kjempemasse jeg også og tror det passer helt ypperlig med en liten hund nå. Jeg kommer sikkert til å bli ei sånn skrullete liten-hund-damemenneske som løfter opp hunden min og hviner når vi møter andre, større hunder. Eller som bærer på den i skogen for den har jo så små bein må vite! Eller duller den inn i hjemmestrikked genser for den fryser jo, stakkars lille! Og rosa hettegenser må hun jo helt klart ha, men tyllkjole, der går grensen. Om ikke folk nå kommer til å si at hundene er babysubstitutter, så vet ikke jeg.

Det ER kaldt å være liten valp om vinteren! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forhåpentligvis få testet ut grensene for hva lille knøtta deres tåler i løpet av uken :D Sendte mld til Trine istad og lurte på når hu ville ha tafsebesøk (fotograf besøk trenger hu jo ikke lenger, hu tar jo 100 ganger bedre bilder selv!). Så håper det blir en tur nå i begynnelsen av uken :whistle:

Men hvilke feller du går i? Aner ikke... Jeg skal heller ikke ha liten hund før jeg er 65.... :rolleyes: hehe :D

Jo, men du må ta massemasse bilder og sende til oss! Vil jo se henne fra alle vinkler, minst *ler* Og selvsagt noen av mor selv også.

Det ER kaldt å være liten valp om vinteren! :closedeyes:

Hehe, ja, det er jo det :P Dekken i kald bil på trening og slikt bruker vi, men trenger den dekken på seg når den er i bevegelse på tur?? Det er det jeg sier, jeg kommer til å bli en tøvete og tullete gammel tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du må ta massemasse bilder og sende til oss! Vil jo se henne fra alle vinkler, minst *ler* Og selvsagt noen av mor selv også.

hehe, ja er du gal! jeg reiser da ikke på valpebesøk uten kamera! Og kommer sikkert til å fylle et minnekort kjenner jeg meg rett :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke "feller" det er typisk man går i når man har liten hund...

Den klassiske "fellen" mange går i er vel at de tror at dette ikke er en hund på samme måte som en større hund. Noen huskeregler:

- En hund er en hund og bør bli behandlet som en hund, uavhengig av størrelse.

- Egenskaper som mot, intelligens og utholdenhet er ikke nødvendigvis proporsjonale med en hunds størrelse.

- Behovet for fysisk og mental aktivisering er ikke nødvendigvis proporsjonalt med en hunds størrelse.

- Det er ikke noe mer "synd på" en liten hund enn på en stor.

- Ikke vær hysterisk, men vær realistisk i omgang med store hunder.

Det er ikke noe særlig for en liten hund å få 40 kg hund deisende over seg, selv om de 40 kiloene er aldri så snille og velmenende. Store hunder uten sosiale issues og som vet hvor de har labbene sine er skjelden et problem.

Dekken i kald bil på trening og slikt bruker vi, men trenger den dekken på seg når den er i bevegelse på tur?? Det er det jeg sier, jeg kommer til å bli en tøvete og tullete gammel tante.

I bevegelse på tur er det ikke sikkert at den trenger dekken. Kjenner du hunden din, vil du se når den fryser. Å sørge for at en hund får dekket et reelt behov er aldri tøvete eller tullete. Det er mer tøvete å la være å kle på en hund som fryser fordi man syns det ser teit ut. Du blir ikke noe mer tøvete og tullete når du får liten hund enn det du er fra før. (Men om du er tøvete og tullete fra før, er det fint om du ikke lar det gå utover hunden :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten hetta når jeg ser en chihuahua, en pomme eller noen andre små raser (no affence), men som et skikkelig dobbeltmoral kunne jeg tenke meg DP ;) Ingen her som klandrer deg i hvert fall :D

Jeg har også fått litt hetta når jeg har sett disse småttisene og vært fuuuulll av fordommer. Vel, nå skal jeg ikke påstå at alle mine fordommer har fløyet ut av vinduet, de er vel heller overført til eierne... :whistle:

Men fint med forståelse :D

Så moro at dere endelig har bestemt dere, det var 'på tide' ;)

"På tide"? *snurt* Men, ja, nå har vi bestemt oss! Har vært mange ting å vurdere og det gjør det jo ikke enklere at verken han eller jeg er k-r-e-s-n-e :P En annen ting er at det har vært utrolig godt å bare ha en hund. Det tok litt tid å få motivasjon til en ny hund etter å ha mistet to hunder på ett år... Nå gleder vi oss imidlertid, selv om det jo så klart er litt skrekkblandet fryd. Valper er jo valper!

hehe, ja er du gal! jeg reiser da ikke på valpebesøk uten kamera! Og kommer sikkert til å fylle et minnekort kjenner jeg meg rett :P

Høres bra ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forhåpentligvis få testet ut grensene for hva lille knøtta deres tåler i løpet av uken ;) Sendte mld til Trine istad og lurte på når hu ville ha tafsebesøk (fotograf besøk trenger hu jo ikke lenger, hu tar jo 100 ganger bedre bilder selv!). Så håper det blir en tur nå i begynnelsen av uken :P

Men hvilke feller du går i? Aner ikke... Jeg skal heller ikke ha liten hund før jeg er 65.... :rolleyes: hehe :P

hihi... jeg kan fortelle deg litt om det å gå fra stor til liten hund!

Den største feilen jeg har gjort hittil er at jeg har dilla mye mer med henne, en den store hunden. Det er lettere og gi etter for de søte små bambi øynene, helt seriøst. Jeg har mye mer talmodighet når det kommer til Betty i forhold til Teddy. Teddy er stor, velter glass med halen, er for stor til å ligge i sofaen.. U name it..

Da Betty kom i hus, var liksom alt dette greit pga størrelsen.. du kjenner det ikke slik dersom du har en liten hund i sofaen, hundens hale rekker ikke opp til bordet, det er derfor greit den surrer rundt der....

Ellers så har du den fasen hvor du er "livredd" for at noe skal skje... hun er jo så liten å søt... :D haha

Faktum er at de tåler ****** mye mer en det ser ut som de tåler.. :P

men det viste du nok :P

Ellers har du jo dette med soving i sengen... det er fort gjort å ta hunden opp i sengen og bare "dille litt" med den, fordi den er så liten...

Jeg får nesten hetta når jeg ser en chihuahua, en pomme eller noen andre små raser (no affence), men som et skikkelig dobbeltmoral kunne jeg tenke meg DP :P Ingen her som klandrer deg i hvert fall :D

Hehe... ja, jeg får og det.. enda jeg har liten hund selv :whistle:

hehe, ja er du gal! jeg reiser da ikke på valpebesøk uten kamera! Og kommer sikkert til å fylle et minnekort kjenner jeg meg rett :P

Vi gleder oss til bilder!!

Den klassiske "fellen" mange går i er vel at de tror at dette ikke er en hund på samme måte som en større hund. Noen huskeregler:

- En hund er en hund og bør bli behandlet som en hund, uavhengig av størrelse.

- Egenskaper som mot, intelligens og utholdenhet er ikke nødvendigvis proporsjonale med en hunds størrelse.

- Behovet for fysisk og mental aktivisering er ikke nødvendigvis proporsjonalt med en hunds størrelse.

- Det er ikke noe mer "synd på" en liten hund enn på en stor.

- Ikke vær hysterisk, men vær realistisk i omgang med store hunder.

Det er ikke noe særlig for en liten hund å få 40 kg hund deisende over seg, selv om de 40 kiloene er aldri så snille og velmenende. Store hunder uten sosiale issues og som vet hvor de har labbene sine er skjelden et problem.

I bevegelse på tur er det ikke sikkert at den trenger dekken. Kjenner du hunden din, vil du se når den fryser. Å sørge for at en hund får dekket et reelt behov er aldri tøvete eller tullete. Det er mer tøvete å la være å kle på en hund som fryser fordi man syns det ser teit ut. Du blir ikke noe mer tøvete og tullete når du får liten hund enn det du er fra før. (Men om du er tøvete og tullete fra før, er det fint om du ikke lar det gå utover hunden ;) )

hihi... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi jeg har også gått med denne tanken "man skal aldri si aldri" i det siste, jeg har sagt at jeg aldri skal ha så mye mindre hund enn Chicka, men så har jeg møtt endel Dansk-Svenske Gårdshunder i det siste og jeg vet jammen ikke om det blir stor eller liten hund neste gang :whistle: *Renate avslører seg veldig her nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klassiske "fellen" mange går i er vel at de tror at dette ikke er en hund på samme måte som en større hund. Noen huskeregler:

- En hund er en hund og bør bli behandlet som en hund, uavhengig av størrelse.

- Egenskaper som mot, intelligens og utholdenhet er ikke nødvendigvis proporsjonale med en hunds størrelse.

- Behovet for fysisk og mental aktivisering er ikke nødvendigvis proporsjonalt med en hunds størrelse.

- Det er ikke noe mer "synd på" en liten hund enn på en stor.

- Ikke vær hysterisk, men vær realistisk i omgang med store hunder.

Det er ikke noe særlig for en liten hund å få 40 kg hund deisende over seg, selv om de 40 kiloene er aldri så snille og velmenende. Store hunder uten sosiale issues og som vet hvor de har labbene sine er skjelden et problem.

I bevegelse på tur er det ikke sikkert at den trenger dekken. Kjenner du hunden din, vil du se når den fryser. Å sørge for at en hund får dekket et reelt behov er aldri tøvete eller tullete. Det er mer tøvete å la være å kle på en hund som fryser fordi man syns det ser teit ut. Du blir ikke noe mer tøvete og tullete når du får liten hund enn det du er fra før. (Men om du er tøvete og tullete fra før, er det fint om du ikke lar det gå utover hunden ;) )

Takk for tips! Jeg tror nok jeg kan tendere til å synes mer synd i en liten hund enn i en stor, spesielt i forhold til kulde. Passet en gang en jack russel terrier og hun begynte jo å skjelve når vi satt ved bålet. Kjære vene, tenkte jeg, lille hunden er jo våt og fryser! Dullet med den og vips skalv den bare enda mer *ler* Men pakket henne så klart inn i en halsevarmer, så hun frøys nok ikke, men fikk jo ekstra med oppmerksomhet når hun skalv, så selvagt fortsatte hun med det ;)

Du har helt rett, det er absolutt ikke tullete eller dullete å kle på hunden sin om den fryser -uansett størrelse!

Hvor tøvete og tullete jeg er fra før, får være usagt :D

hihi... jeg kan fortelle deg litt om det å gå fra stor til liten hund!

Den største feilen jeg har gjort hittil er at jeg har dilla mye mer med henne, en den store hunden. Det er lettere og gi etter for de søte små bambi øynene, helt seriøst. Jeg har mye mer talmodighet når det kommer til Betty i forhold til Teddy. Teddy er stor, velter glass med halen, er for stor til å ligge i sofaen.. U name it..

Da Betty kom i hus, var liksom alt dette greit pga størrelsen.. du kjenner det ikke slik dersom du har en liten hund i sofaen, hundens hale rekker ikke opp til bordet, det er derfor greit den surrer rundt der....

Ellers så har du den fasen hvor du er "livredd" for at noe skal skje... hun er jo så liten å søt... :D haha

Faktum er at de tåler ****** mye mer en det ser ut som de tåler.. :P

men det viste du nok :P

Ellers har du jo dette med soving i sengen... det er fort gjort å ta hunden opp i sengen og bare "dille litt" med den, fordi den er så liten...

Hehe... ja, jeg får og det.. enda jeg har liten hund selv :P

Vi gleder oss til bilder!

hihi... :P

Kan tenke meg at man lettere blir "slepphent" med en liten, ja. Kanskje ikke nødvendigvis for at den er så søt, men for at den er så liten, så det er liksom ikke så farlig. Har hørt det noen ganger av mennesker med små hunder, så det er kanskje en utbredt misoppfattelse.

Når det gjelder sofa og seng er vi vant til å dele den med tre aussier (nå har vi kun en) og ei katt, såe... *ler*

Men jeg tror nok at jeg fort kan bli redd for at den skal skade seg, nettopp fordi den er så liten. Nå er det jo tross alt en heeler vi skal få, så de bør jo tåle en trøkk, gårdshunder som de er, men likevel... :whistle:

Bilder skal det nok bli!

Høres ut som det blir i morra :P

Heldiggrisen du som får hilse på dem i morgen! Gleder meg til bildene!

Hi hi jeg har også gått med denne tanken "man skal aldri si aldri" i det siste, jeg har sagt at jeg aldri skal ha så mye mindre hund enn Chicka, men så har jeg møtt endel Dansk-Svenske Gårdshunder i det siste og jeg vet jammen ikke om det blir stor eller liten hund neste gang :P *Renate avslører seg veldig her nå*

Hehe, det blir visst fort sånn noen ganger! Hadde det ikke vært for den ovennevte jack russel terrieren, så tror jeg nok aldri vi ville vurdert liten hund. Når vi da traff Kaya, mor til vår kommende valp, ble det mer "vi skal ha en sånn hund" og ikke "joda, småhunder er jo kule og det kan vi godt ha en gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende med småhund syns jeg var å få tak i henne rett og slett. Nå var det litt sykdom og sånt (ok mye) inni bilde hos meg da, men ser det hos flere. Bikkja kommer når eiern roper, men når eier bøyer seg ned for å ta på bånd, så smetter bikkja unna som et olja lyn. Jeg fikk jobba det bort på Knøttis med å lære henne en "ta på"kommando som betød at hun skulle reise seg opp etter beina mine så jeg fikk festa båndet uten å bøye meg over henne.

Ang. skade. De tåler jo endel, men heeleren har lang rygg, så det er noe jeg ville vært obs på om dere møter hunder som er typen til å labbe til andre hunder, eller enda verre, hoppe på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. skade. De tåler jo endel, men heeleren har lang rygg, så det er noe jeg ville vært obs på om dere møter hunder som er typen til å labbe til andre hunder, eller enda verre, hoppe på dem.

Slik som Luna :P

Men for å fortelle litt om det; Luna veier 23 kg, og leker fritt med Dachsen til veninna mi som er jevnaldret med Luna. Mulig at den Dachsen er vant til Lunas bevegelser/Luna er vant til å ta hensyn (stakkars hun har bare "småhunder" å leke med)- uansett går det absolutt strålende. Luna er veldig potebrukende. Så med tanke på at en dachs er ENDA lengre i ryggen så... ja. Jeg er mest nervøs selv tror jeg, for at ikke Luna skal skade noen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende med småhund syns jeg var å få tak i henne rett og slett. Nå var det litt sykdom og sånt (ok mye) inni bilde hos meg da, men ser det hos flere. Bikkja kommer når eiern roper, men når eier bøyer seg ned for å ta på bånd, så smetter bikkja unna som et olja lyn. Jeg fikk jobba det bort på Knøttis med å lære henne en "ta på"kommando som betød at hun skulle reise seg opp etter beina mine så jeg fikk festa båndet uten å bøye meg over henne.

Ang. skade. De tåler jo endel, men heeleren har lang rygg, så det er noe jeg ville vært obs på om dere møter hunder som er typen til å labbe til andre hunder, eller enda verre, hoppe på dem.

Lurt å lære henne å stå opp mot leggene dine! Vi har snakket en del om at vi skal være veldig nøye på å lære tispa vår at å bøye seg over henne, ta etter henne, løfte henne osv bare er stooor stas -uansett av hvem. Når man er liten bare MÅ man takle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos dekken osv: begge her var vintervalper og ingen av de har brukt dekken på tur. Eneste gangene jeg har gjort det er når eldste har vært nynappet og det kom bråkulde. Med vanlig pelsing og aktivitet så er det ikke behov er min erfaring. Skal den ligge "kaldt" så blir det jo noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å lære henne å stå opp mot leggene dine! Vi har snakket en del om at vi skal være veldig nøye på å lære tispa vår at å bøye seg over henne, ta etter henne, løfte henne osv bare er stooor stas -uansett av hvem. Når man er liten bare MÅ man takle det.

Ja, men selv om man trener så er det mange småttiser som aldri vender seg til sånt, desverre. Cavalieren min hadde ingen problemer med det, så helt håpløst er det ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men selv om man trener så er det mange småttiser som aldri vender seg til sånt, desverre. Cavalieren min hadde ingen problemer med det, så helt håpløst er det ikke. :D

Nei, man har vel aldri noen garantier, så man får bare trene på og gjøre sitt beste :P

Disse her virket ikke redd NOE de! Selv ikke at man bøyde seg over, tafset, plukket osv ;) hehe. FOR en herlig gjeng! Men du VERDEN for ei kruttønne som skal til Tromsø! :shocked: hehe. Den tøffeste i gjenge, uten tvil!

Høres bra ut :P Gleder meg SÅNN til å se bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller aldri i verden at jeg skulle ha en liten hund i hus, men hva har jeg (joda, det var nok noe ufrivillig)? Jepp - ei tibetansk spanieltispe på 3 1/2 kilo.

Seriøst. Jeg er så imponert over farten, uutholdenheten og smidigheten til den lille hunden. Når vi først går i skogen, så går vi skikkelig i skogen i flere timer over busk, kratt, stokk og stein. Hun har aldri blitt løftet på noen som helst måte, og følger etter goldenen som et oljet lyn. Lettere bakoversveis fikk jeg da hun hoppet halvannen meter rett opp på en stein, kun fordi han gjorde det. Hun rekker han ikke lenger opp enn til litt over hasen hans, liksom. Null komma niks! Hun gir beng i alt, og tar alt på strak labb.

Nei - man skal nå aldri si aldri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller aldri i verden at jeg skulle ha en liten hund i hus, men hva har jeg (joda, det var nok noe ufrivillig)? Jepp - ei tibetansk spanieltispe på 3 1/2 kilo.

Seriøst. Jeg er så imponert over farten, uutholdenheten og smidigheten til den lille hunden. Når vi først går i skogen, så går vi skikkelig i skogen i flere timer over busk, kratt, stokk og stein. Hun har aldri blitt løftet på noen som helst måte, og følger etter goldenen som et oljet lyn. Lettere bakoversveis fikk jeg da hun hoppet halvannen meter rett opp på en stein, kun fordi han gjorde det. Hun rekker han ikke lenger opp enn til litt over hasen hans, liksom. Null komma niks! Hun gir beng i alt, og tar alt på strak labb.

Nei - man skal nå aldri si aldri. :P

Tøft! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...