Gå til innhold
Hundesonen.no

Dødsårsak og levealder på schæferhund?


PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

1.5 år - Ajax av Villhagen - avlivet pga leddbånd skader

1,5 år - Kari (uregistrert) - døde momentant etter påkjørsel

Før 2 år - Abiagas Queeni "Dolly" - avlivet pga allergi, temperament og andre diverse ting

2 år - Arkane's Wasco - avlivet grunnet hjernesvulst

2,5 år - Finikas Zena- avlivet grunnet temperament +

2-3 år(?) - Nixenspitze Santana - avlivet pga temperament (kjent hund,ikke min)

3 år - Gard - avlivet pga. hat til alle personer av hannkjønn...

4 år - Toya(Husker ikke oppdrnavn.) - Avlivet pga. hofteleddsdysplasi

4 år - Gildewange's Xantippe - avlivet grunnet epilepsi og HD.

4,5 år Welbe av leuthenhagen - overkjørt

5,5 år - Ulvebo's Faro - avlivet pga rygg og kne

5,5 - Nico - avlivet pga brokk

6 år - Abiaga's Joy - avlivet pga temperement

6 år - Toya - avlivet pga allergi

6,5 år - Buffy av Zantrass (Buffy) - avlivet pga langtids sykdom (kortisonbruk)

6,5 år - Elsran's Orry - avlivet pga aggresjon

7 år - Svarteborgs Winston - avlivet pga HD

7 år - Pasco (hunden til ei vennine) - avlivet pga forkalkninger i hele bakparten

7 år - Odin (husker ikke oppdretter) - avlivet pga hjertefeil. (ikke min hund, men tar han med for det)

7 år - Perla (hunden til ei venninne) - avlivet pga kreft

7 år - Rocky - avlivet pga beit et menneske

7 år - Ariens Rastan - magedreinning.

7 år - Nicol - avlivet pga allergi

8 år - Odin - kræft

8 år- Maikens Chico- avlivet grunnet kreft i mage /testikkel som ikke var falt ned (min første hund)

8 år - Xarica's Leika - avlivet pga rygg plager

8,5 år - Cindex Komplett Kaos - avlivet pga sprukket milt

8,5 år- Brando -avlivet pga. sykdom

9 år - Totto (Vinnvarg hund) - avlivet pga nyresvikt og infeksjon i blodet

9 år ca. - Intermezzo av Nixenspitze - Døde under operasjo for noe greier i magen (kreft?)

10 år - King (hunden til onkel) - avlivet grunnet HD

10 år - Reno (anner ikke oppdretter) Hadde HD, sovna inn av hjertesvikt

10 år - Gildewangens Gerry - avlivet pga alderdom

10,5 år - Ingodds Laurelle - avlivet pga alderdom)

11 år - Wineckes Quando - avlivet pga alderdom)

11 år - Sonja - avlivet pga alderdom

11 år - Rex (aner ikke oppdretter navn) - avlivet pga alderdom

11-12 år - Brokis (anner ikke oppdretter, nær nabo sin) Avlivet delevis at HD og alderdom

12 år - Welincha's von Hårek - avlivet pga alderdom

12 år ca - Tanja (husker ikke oppdretternavn) - avlivet grunnet alderdom

12 år - Pasellos Arita (Karis mamma) - døde brått av indre styrtblødning

12 år ca - Jacko (vet ikke oppdretter, bestefars hund) - avlivet pga. alderdom

12 år - Wesso av villhagen - avlivet pga alderdom

12 år - Derreck - avlivet pga alderdom

12 år - Svarteborg's B- Una avlivet pga alderdom

12 år - Binnie (vet ikke oppdretternavnet) - avlivet pga. livmorsbetennelse i høy alder

12 år - Wachita (vet ikke oppdretter) Avlivet pga alderdom

12 år - Vanja (vet ikke oppdretter) døde av alderdom

12,5 år - Bianco - alderdom

15år - Troya - avlivet pga alderdom/kreft (sambo's hund, bruksschäfer)

15 år - Rex (vet ikke oppdretter) - døde av alderdom

16 år - Obersten (han hadde ett annet navn...) døde av alderdom

Endret bare rekkefølgen bittelitt :icon_confused:

Huff, blir litt uvell, når jeg leser at det 10 hunder som har dødd før de ble 5 år :whistle:

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Oi fant akkurat ut at pappaen til Messo (Intermesso av Nixenspitze) er far til hele 665 hunder bare i NORGE! Og siden han er tysk har han sikkert ørten avkom rundt om.. :rolleyes: Litt vel mye synes nå jeg :icon_confused: Det finnes en hannhund av Finsk Lapphund som har rundt 100 avkom etter seg og det synes jeg er alt for mye...

Hva synes dere om det? :whistle:

Litt OT, men..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...