Gå til innhold
Hundesonen.no

Cavalier King Charles Spaniel


Basse

Recommended Posts

Skal titte litt på oppdrettere til deg senere. :)

Men har du tenkt å ha den som utstillingshud? For jeg vet at dommerne nedprioriterer black and tan og Ruby for de har ikke kommet like langt i utviklingen som tricolor og blendheim. :wink:

Jeg vil aldri anbefale oppdrettere til noen nettopp fordi at folk har forskjellige ønsker når det gjelder hund. Noen ønsker slik og andre ønsker det stikk motsatte. Derfor syns JEG det er best at folk finner ut selv hvem de vil ha valp fra og HVORFOR. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Jeg vil aldri anbefale oppdrettere til noen nettopp fordi at folk har forskjellige ønsker når det gjelder hund. Noen ønsker slik og andre ønsker det stikk motsatte. Derfor syns JEG det er best at folk finner ut selv hvem de vil ha valp fra og HVORFOR. :)

Nå har det jo seg faktisk sånn at jeg spurte om noen kunne fortelle meg litt mer om Cavalieren og om de kanskje visste om noen opdrettere.. Jeg hadde jo selv undersøkt litt, men visste jo ikke Hvor jeg skulle lete! Derfor var de så snille og anbefalte meg hvor jeg burde se :D Det er vel bedre at de hjelper meg med å finne en oppdretter enn at jeg greier å finne frem til en "uggabugga" opdretter som egentlig ikke har Peil på oppdrett :D

Så synes det var veldig snillt gjort jeg :P

Til syvende og sist blir det jo jeg som bestemmer meg for Hvor og Hvorfor uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil aldri anbefale oppdrettere til noen nettopp fordi at folk har forskjellige ønsker når det gjelder hund. Noen ønsker slik og andre ønsker det stikk motsatte. Derfor syns JEG det er best at folk finner ut selv hvem de vil ha valp fra og HVORFOR. :D

Men jeanette, når ikke alle er like inne i utstillings og oppdrettsmiljøet som deg kan det være vanskelig. Spesielt på en rase som cavalier må man jo være veldig kritisk, da det er mye sykdommer ute å går. Valpeformidler må være nøytral, og kan hverken anbefale eller fraråde. Derfor er jo erfaringer det beste av alt!! Hvis jeg skulle kjøpt hund av en rase jeg i utgangspunktet var ganske "fremmed" i, ville jeg absolutt gjort det samme her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: Det var bare tips som ho hadde hørt godt om :wink:

Er enig, du burde ringe, en viss oppdretter som jeg ikke skal si høyt her nå må jeg ærlig innrømme var veldig sur og grinete + at hun ikke var noe særlig intressert det synes jeg var veldig skuffende av en oppdretter [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeanette, når ikke alle er like inne i utstillings og oppdrettsmiljøet som deg kan det være vanskelig. Spesielt på en rase som cavalier må man jo være veldig kritisk, da det er mye sykdommer ute å går. Valpeformidler må være nøytral, og kan hverken anbefale eller fraråde. Derfor er jo erfaringer det beste av alt!! Hvis jeg skulle kjøpt hund av en rase jeg i utgangspunktet var ganske "fremmed" i, ville jeg absolutt gjort det samme her..

Jeg håper ikke at folk tok det galt opp men jeg er slett ikke noe mer inni oppdretter og utst miljøet jeg enn andre. Jeg er inni min egen rase sitt miljø men ikke andres. Jeg har planer om å skaffe meg keeshound men kjenner ingen som er inni kees miljøet. Derfor må jeg finne ut SELV hvilke oppdrettere som passer meg og som jeg vil ha valp fra.

Selfølgelig er det knallbra at de fant oppdrettere til henne! Det var ikke det jeg mente! men å drive og si "den kennelen syns jeg du burde kjøpe fra" syns ikke jeg er noen god idé (jeg sier ikke at noen har sagt det heller)

nettopp fordi at noen vil bruke hunden på utstilling,noen LP noen agility og andre gjerne alle tre. Noen liker den oppdretteren sin personlighet andre fordrar den ikke...U C??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har sagt til meg at jeg Må velge den og den oppdretteren, men de har kommet med tips.. Jeg svarte at jeg ikke kommer til å bruke min (eventuelle) Cavalier til utstilling, og så fant de frem noen oppdrettere som kan være aktuelle... Det neste som står for meg nå er for det første å snakke med mamma og pappa.... Men ville sjekke litt rundt så jeg hadde noen oppdrettere som kunne være aktuelle før jeg sa noe som helst.. .Skal nemmelig starte opp et "Jeg vil ha en liten Cavalier" prosjekt til onsdag, hvor jeg legger frem fakta om Cavalieren, aktuelle opdrettere, Bilder, min jobb jeg skal utgjøre for å få det til, og hva vi kan gjøre med mammas allergi.. Gleder meg til å starte altså!

*Kan ikke vente*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har sagt til meg at jeg Må velge den og den oppdretteren, men de har kommet med tips.. Jeg svarte at jeg ikke kommer til å bruke min (eventuelle) Cavalier til utstilling, og så fant de frem noen oppdrettere som kan være aktuelle... Det neste som står for meg nå er for det første å snakke med mamma og pappa.... Men ville sjekke litt rundt så jeg hadde noen oppdrettere som kunne være aktuelle før jeg sa noe som helst.. .Skal nemmelig starte opp et "Jeg vil ha en liten Cavalier" prosjekt til onsdag, hvor jeg legger frem fakta om Cavalieren, aktuelle opdrettere, Bilder, min jobb jeg skal utgjøre for å få det til, og hva vi kan gjøre med mammas allergi.. Gleder meg til å starte altså!

*Kan ikke vente*

HVis mora di er allergisk så kan jeg anbefale på det STERKESTE "petal cleanse" det er et vidunder middel fra oven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med håndkle?

Man får stoffet på en flaske. Jeg har hellt stoffet over i en spray flaske så jeg sprayer over hunden. Det syns jeg er det letteste. På flasken så står det at man skal ta en svamp og gni det inn i pelsen. Det gjorde jeg før men syns det er mye lettere med spray flaske.

Man børster igjennom hunden for å fjerne døde hår. Så gnir man middelet inn i pelsen over hele hunden (stoffet et luktfritt og jeg syns faktisk at det fjerner "hundelukten") så tar man et tørt håndkle og tørker over hunden så den tørker litt.

Hvis man har hatt hunden i hus før man begynte med Petal Cleanse så tar det tre uker før allergikeren vil merke forskjell pga alle allergenene i luften,møblene osv. Men har man ikke hatt dyret i hus først så skal ikke allergikeren merke noe.

Det skal være så effektivt at en allergiker som får utslett av å ta på dyr kan kunne kose med dyret umiddelbart etter at Petal Cleanse er gnidd på dyret.

Jeg har BARE gode erfaringer med dette middelet. Jeg har en stemor som er allergisk mot hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå holder jeg på med mitt Cavalier prosjekt da, og så lurte jeg på hva manmå regne med å betale for en Cavalier?

Og hvilke papirer skal man spørre etter hos en opdretter? (vet jo noen av de, men nevn alle så ingen glemmes :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder jeg på med mitt Cavalier prosjekt da, og så lurte jeg på hva manmå regne med å betale for en Cavalier?

Og hvilke papirer skal man spørre etter hos en opdretter? (vet jo noen av de, men nevn alle så ingen glemmes :P)

en cavalier koster ca 8 500-9000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/4-2005 054390 (2/4) 08942/02

08398/01 Atti's Anthimon Adorable Designed

Ball-Ti-Mora's Tessie

14/4-2005 054137 (0/3) 14668/02

02290/03 Sømaan's Air Born Of Neilson

Sømaan's Magic Touch Of Apollo

15/4-2005 053689 (2/4) S54374/97

13779/01 Sperringgårdens Clarence

Tatanja's Dream Princess

17/4-2005 052664 (4/1) S26769/2002

15012/02 Festivitas Born To Be Wild

Sarso's Kaia

19/4-2005 054138 (2/1) S48725/2003

16692/03 Lazycroft's Untouchable

Trudenga's Lovely Thumbelina

20/4-2005 055242 (1/0) 05693/04

02408/03 Nordåstoppens Tore Hund

Nordåstoppens Nice White Rose

22/4-2005 052613 (2/0) 16473/03

22704/00 Villa Camilli's Laterna Magica

Sømaan's Grace Princess O'iselin

23/4-2005 052836 (0/3) KCAD00021103

23776/02 Ricksbury Royal Crusader

Jørsi's Gyda

23/4-2005 053614 (3/4) 17883/03

04230/98 Kirby's Bobby

Jørsi's Just Unique

24/4-2005 053746 (2/2) 17295/98

02289/03 Sømaan's Heaventy O'heartbreaker

Sømaan's Magic Sensation Of Apollo

25/4-2005 053743 (2/4) 08942/02

10566/00 Atti's Anthimon Adorable Designed

Atti's Whild Rose

25/4-2005 053256 (4/2) 12627/04

07509/03 Tatanja's Shanto

Belinda

27/4-2005 054139 (2/1) S48725/2003

10254/01 Lazycroft's Untouchable

Sømaan's Heart Flower O'lou-Lou

katarina, se hvor tett valpene kommer - du har gooooood sjans :wink:

cavalita: Sorata og Cavalincas er gamle oppdrettere - tror ikke de holder på lenger, men mesteparten av den kjente slkekta til Lissi går på Sorata... :?

så ikke den her jeg :oops:

Men da er det fortsatt håp da :P:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg feridg med å skrive det da, men må nok vente i alle fall en uke med å legge det frem til mamma og pappa, for til helgen har jeg bursdag, og nå har de jo allerede funnet en gave til meg, og det blir bedre lit etter jeg har hatt bursdag :P

Gleder meg til å legge det frem altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...