Gå til innhold
Hundesonen.no

solid tyggeleke


dreverLucas

Recommended Posts

Ja sort kong er en god idè. Min tygger/river istykker alle lekene han får, men kongen har holdt. Han har en sort en. Fin fin aktivisering og. Kan putte mat i, eller binde et tau i og kaste osv. Kan også kjøpe en med ferdigtau da, men tror ikke den finnes i sort, og dessuten hvorfor gidde å betale ekstra for tau som sikkert blir ødelagt ganske fort, er bare å binde noe billig i selv.

Finnes jo også mange andre kong leker, kong wubba (?), Casper synes den var kjempemorsom da han fikk låne en. Vurderer å kjøpe flere kong-ting, for virker som om det er noe av det mest holdbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde tyggegal valp så var de eneste lekene som holdt Orbee Tuff bone og baller. Den sorte kongen brukte hun 15-20min på faktisk (skulle tro jeg hadde krokodille). Beinene og ballene har jeg enda, og de har fått gjennomgå to valper til, pluss valper som har vært på besøk i huset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde tyggegal valp så var de eneste lekene som holdt Orbee Tuff bone og baller. Den sorte kongen brukte hun 15-20min på faktisk (skulle tro jeg hadde krokodille). Beinene og ballene har jeg enda, og de har fått gjennomgå to valper til, pluss valper som har vært på besøk i huset:)

Hvor får man tak i disse da? Normusen makulerer det meste er i huset, så vi trenger holdbare leker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en schæfer som spiser på alt, tygger på alt eller klipper i stykker alt.

Det eneste som har holdt er kong, har ikke prøvd alt enda såklart. Han har en rød kong, da damen i dyreforretningen mente det holdt, og det har det gjort hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i disse da? Normusen makulerer det meste er i huset, så vi trenger holdbare leker :P

Du kan kjøpe de på planet dog (de som lager ballene, de har chewometer for styrkegrad også), clean run, Pet an play (norge), Sit Stay, The dog web og sikkert mange flere steder, det var noen av de jeg kom på i farta.

Jeg har også orbee tuff bone, og de har også holdt noe veldig. Har av den største størrelsen her i huset, men alle hunder som er på besøk digger de, uansett størrelse og rase:) (en test av beina, og en test av ballene :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også orbee tuff bone, og de har også holdt noe veldig. Har av den største størrelsen her i huset, men alle hunder som er på besøk digger de, uansett størrelse og rase:)

Petshopgirls har de også! Spike ELSKER de, han løp jo rundt med lyng sine gigantiske orbee-ben da vi var på besøk hos Mailin.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det bare solide gummi/plast leker som holder.

Har funnet ut det "the hard way" ved at hun har ødelagt en hel haug med tauleker og et par tennisballer osv.. Alt tygges i stykker.

Vi har 2 konger til henne, en stor svart en og en liten orange en (var opprinnelig tau til denne men det ødela hun da). I tillegg har de som produserer kongene også andre leker som tåler like mye.. Vi har en taggete bitering feks.. Så har hun et nylabone som tåler masse, hun gnager i vei på det. Har også et hardt gummibein og et par andre vanlige gummileker fra dyrebutikken som hun ennå har til gode å ødelegge.

Har en hard gummiball også, som hun eeeelsker og den er en god erstating til tennisballene hun egentlig vil ha ;-)

Har et par leker som jeg bruker som belønning.. her har jeg blant annet en tauleke, hun er veldig glad i tauleker men ødelegger dem fort om hun får leke med dem alene, de fungerer derimot ypperlig som belønning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe de på planet dog (de som lager ballene, de har chewometer for styrkegrad også), clean run, Pet an play (norge), Sit Stay, The dog web og sikkert mange flere steder, det var noen av de jeg kom på i farta.

Jeg har også orbee tuff bone, og de har også holdt noe veldig. Har av den største størrelsen her i huset, men alle hunder som er på besøk digger de, uansett størrelse og rase:) (en test av beina, og en test av ballene :) )

Takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...