Gå til innhold
Hundesonen.no

Ødelegger buret...


ingervildesaua

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt bur til Tia, et slikt tøybur. Men hun driver å spiser og ødelegger matta som ligger i bunn, og her en dagen hadde hun klart å rulle buret på hode og spist i taket også.. Hvorfor gjør hun dette egentlig? ;) Hun får jo nok mat ol, så hun er jo ikke sulten. Litt irriterende, helt nytt bur, og så en uke senere må jeg kanskje kaste det..

Noen tips? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok kjedsomhet ja, mest sannsynlig. Er litt vanskelig å si hva en skal finne på, men en utfordrende tyggeleke hadde kanskje vært noe? En sånn en som du kanskje gemmer en godbit i eller noe som hun kn holde på med en god stund? Vat det er mange som bruker dette til en hund som skal være hjemme alene en god stund, å de fleste jeg har sett som har prøvd dette har det funket på, men det er jo individuelt.

Evt skifte til plastbur om så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig vant til bur, og velger å legge seg selv i buret når hun vil slappet av. Bitinga fører til at hun spyr på nettene.. Mamma er hjemme noen dager, og da blir det bare et par timer i bur. Men hun liker å ligge i bur, men kanskje ikke tøy bur.. :lol:

Eller kanskje hun ikke liker å ligge i bur i det hele tatt? Bare at tøybur er så utrolig mye enklere å tygge på enn metallbur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har aldri tat sjansen på å bruke tøybur for den damen jeg har hun har altid lurt på hvordan er det jeg åpner dette buret. hihi hun måtte læres å gjøre noe annet enn å bruke labben på låsen selv om jeg satt rett på utsiden og da ble det jo godbiter når hun var i ro. Dette går fint nå og hunden liker faktisk buret den dag idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ha hunden løøøøøøøøs :P

Hvis jeg har hunden løs kommer jeg hjem til et bombadert hus.. Det vil jeg nødig. Det er jo også for hennes egen sikkerhet, hun er jo bare valp. Hva kan hun finne på å gjøre i et 3 etasjes stort hus helt alene. Så tror det er best å ha henne i buret, buret er jo 70 cm høyt og det er veldig stor for henne, hun har masse å boltre seg i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har hunden løs kommer jeg hjem til et bombadert hus.. Det vil jeg nødig. Det er jo også for hennes egen sikkerhet, hun er jo bare valp. Hva kan hun finne på å gjøre i et 3 etasjes stort hus helt alene. Så tror det er best å ha henne i buret, buret er jo 70 cm høyt og det er veldig stor for henne, hun har masse å boltre seg i :P

Det er vel en sannhet med modifikasjoner..

Men selv om hun er løs trenger hun jo ikke å ha hele huset tilgjengelig. Kanskje har dere en gang hun kan være i, et soverom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nødig sette i gang enda en burdiskusjon, men hvorfor stenge hunden inne i buret om den faktisk ikke liker det? Min yngste ødela det meste når hun var liten, men det var ikke verre enn at jeg ble flinkere til å rydde bort ting. Eventuelt kan du jo sperre av med eget rom, valpegrind og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marco skrapte seg ut av sitt tøybur som han hadde som utstillingsbur.. Han dro med kloa for å komme seg ut og var generellt ikke rolig i det buret, men i stålbur så legger han seg ned med en gang.. :P Jeg vet ikke om han har noe imot buret, det er vel mer det at han visste at han kunne spise seg ut av buret og derfor gjorde det :P Et tøybur skal egentlig bare brukes under oppsyn står det på mitt i hvertfall.. kanskje et stålbur i stedet hadde vært en idè??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøybur er i alle fall ikke et sted å putte en valp i hvis man vil at den skal være "trygg". Som du selv er inne på, så spiser jo valpen buret! Hvor trygt er det??

Steng av et rom, ordne med tepper og aviser og koselig seng og deilige tyggebein (ikke vanlige, men sånne spesielle, griseører, oksepeniser osv) og godbiter inni en godbitball. DA har hun litt å finne på, og trenger ikke å tygge på all verdens andre ting og tang. Hun har da virkelig GOD plass å boltre seg på (har aldri sett en hund boltre seg i et bur før, jeg), og du kan ha litt bedre samvittighet for at hun må være alene hjemme.

Forresten, det at hun ikke slår seg til ro (i buret eller ellers når hun er alene) tyder på at hun ikke takler det så bra, og at du kanskje har gått for fort frem i treningen. Har du mulighet, så gå tilbake i treningen og ikke la henne være alene hjemme lenger enn hun klarer. Valper henger seg ikke i gardiner i det øyeblikket døren lukkes liksom.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...