Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen er vrang når den skal ut.

Linda Kristin

Recommended Posts

Skrevet

Cesar er ikke veldig happy for å gå ut når det regner. Og noen ganger vil han helst ikke gå tur.

Har dere tips til hva jeg skal gjøre for å få han til å syntes det er moro å gå på tur isteden for å tisse hjemme??? han er flink og tisser nesten ikke hjemme, men når det regner vil han HELLER tiss hjemme enn ute.

Har prøvd med godter, men han setter seg på rompa. Orker ikke dra hunden rundt heller.

Mvh Linda

Skrevet

Slik er det her også! ;) Når det regner så setter de seg/står og ser på meg og likssom spør; "Må vi..."? Og ja, det må dem! Og her vet de nå at slik er det, og tusler litt motvillig ut i det ekle regnet. ;)

Jeg foreslår at du forsøker å leke han ut. Finn en kul leke, kun til dette bruket, og lag det morsomt. Fortsett litt etter dere har kommet ut slik at han ikke gjennomskuer deg og vet at så fort han er ute så er det slutt på leken. Eller du kan forsøke å sette på han et tynt dekken som beskytter mot regnet. Kanskje han assosierer regnet med ubehag og det å fryse? Om nødvendig så må du bære han ut. Valper blir som kjent fortere renslig jo, skjeldnere de får anledning til å ha "uhell" inne.

Du kan trøste deg med at dette går over og en ganske vanlig valpeadferd. Om han ikke blir glad i regn, så vil han etterhvert, når han blir renslig, ønske å gå ut for å gjøre det nødvendige.

Lykke til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...